TapZ kirjoitti:Miten saan um rabasan kampiakselin pyörimään normaalisti lohkojen yhteen laittamisen jälkeen kun ei kampiakselin päihin napauttelu auttanut. Voiko stefa olla liian syvällä.
Mittaa rakotulkilla paljonko välystä kampiakselin ja kampikammion välissä.
Molemmilta puolilta tietenkin...jos välys nolla toisella puolella ni lisää naputtelua. Jos ei liiku: lohkot auki uudestaan.
Stefat voi olla liian syvällä jolloin stefan huuli on laakerin sisäkoolissa kiinni. = ei hyvä.
Mut senkin näkee jo helposti onko liia syvällä...
Mut joo kuitenkin, jos se kampiakseli ei pyöri nätisti ni ei laiteta käyntiin.
Toki kannattaa huomioida että nbr ja viton stefoilla kampiakseli pyörii aluksi hiukan nihkeämmin koska on sen verran tiukasti sopivat kauloihin...teflon stefoilla se pinta on liukkaampi eikä aiheuta juurikaan vastusta (niitä ei sitten saa öljytä!).
Ja viton/nbr stefoja asennettaessa huuleen öljyä tai rasvaa.
Repeämisriski on tuolloin huomattavasti pienempi kun lähtee konetta kuormittamaan ekan startin jälkeen kunnon kierroksilla.