DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 12.8.2013 18:01

Kyllähän se ois hyvä tukkia ettei vedä ilmaa sieltä ja sitäkautta laihenna seosta.
TunturiDT
Liittynyt:
25.8.2012 10:14
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut TunturiDT » 13.8.2013 20:22

tukin sen letkun niin rupes pätkii eli vissii pitäs hommata pienempi suutin mut ei oo suuttimii tai aikaa tilata ja vaihtaa ni vaarantaako se ilman pääsemine sinne konetta millääntavalla kun laitoin vaan sen letkun päähän kankaanpalan ja nippusiteen ni ilma pääsee ja roskii ei tuu ja kulkee ku unelma. Jos kuitenkin käy niin että suuttimen joudun vaihtaa ni käykö Dellorto phbg:n suuttimet phbn kaasuttimeen eli detsin alkuperäsee?
-laurii-
Pyörä:
2kpl Yamaha DT50x, EX Monkey, Tunturi Super Sport DX '83
Liittynyt:
4.7.2012 19:55
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut -laurii- » 15.8.2013 18:18

Ei käy suuttimet päikseen, koska PHBN:ssä on 6mm kierteellä ja PHBG 5mm.
Zanddu
Pyörä:
-98 Peugeot Trekker Offroad, Derbi Senda Sm, Proju X-Limitti
Paikkakunta:
Kymenlaakso
Liittynyt:
16.12.2011 21:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Zanddu » 15.8.2013 19:40

Niin kiinnostaisko jotakuta vilkasta, että minkäväriset johot virtalukkoon tulee?
Vai löytyisköhän jostain joku sähkökaavio?
Mopo muuttaa miestä ja mies mopoa.
Tsekatkaapas Ilmotukset!!!
Tuomas.I
Liittynyt:
19.3.2013 19:25
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tuomas.I » 15.8.2013 22:06

Tuosta sähkökaaviota -> http://www.motot.net/galleria/kuva34382/
Henkka98
Pyörä:
Cagiva Raptor 125//Hm Crm 50 Competition 2011
Liittynyt:
17.11.2011 20:19
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Henkka98 » 16.8.2013 15:52

Mikähän tuossa -06 vuosimallin deeteessä on vikana kun etuvalo palaa todella himmeästi ja kiilumalla? Minkä verran sinne lampulle pitäis tulla virtaa ja minkäväriseen johtoon sekä minkäväriset johdot sinne lampulle kuuluis tulla? Maski on vakio. Nyt on vedetty johdot suoraan akulta valolle ja katkaisija väliin, mutta imasee akun tyhjäksi melkolailla heti eli ei toimi. Jännitteensäädin uusi sekä polttimo.
Auttakaa nyt joku koska ensviikon torstaina ajokokeet.
TunturiDT
Liittynyt:
25.8.2012 10:14
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut TunturiDT » 16.8.2013 17:45

joo mul oli vaan kangas suodattamassa solenoidin paikkaa ja eiku vaa hyytyy, mikä helvetti siinä on, kylmänä toimii vähän aikaa lähes normaalisti
-laurii-
Pyörä:
2kpl Yamaha DT50x, EX Monkey, Tunturi Super Sport DX '83
Liittynyt:
4.7.2012 19:55
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut -laurii- » 17.8.2013 19:48

Detsini on pari kertaa vähän ajan sisään lämpöleikannut(?), eli siis kierrokset jääneet rötäämään johonkin n. 4000rpm ja sen jälkeen sammunut. Lämmöt ovat kuitenkin olleet ihan normaalit ja jäähdytysnestettä ei ole vähentynyt. Mopo alkoi oikuttelemaan e-noxin laiton jälkeen. Säädin kuitenkin kaasarin ja suutin on 115 kokoinen. Eli siis mikä avuksi? Mielelläni en lähtisi avaamaan sylinteriä ellei ole aivan pakko.
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 18.8.2013 0:02

Ootko varma että on lämpöleikannu? Kuulostais nimittäi siltä että säädöt rikkaalla ja siitä johtuvasta röpötyksestä tulppa kastuu/karstottuu niin paljon ettei jaksa enää sytyttää ollenkaan ja mopo sammuu. Jos kerran jäähäriä on oikee määrä eikä lämmötkää nouse, niin tuskin se lämpöleikkaa.
-laurii-
Pyörä:
2kpl Yamaha DT50x, EX Monkey, Tunturi Super Sport DX '83
Liittynyt:
4.7.2012 19:55
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut -laurii- » 18.8.2013 11:59

Joo no sillä ajattelin että olisi lämpöleikannut, kun kavereilla joilla on käynyt näin niin on ollut samanlaista oiretta. Mutta toivottavasti saan kuntoon säätämällä! :)
mharju
Pyörä:
Yamaha DT -07
Paikkakunta:
Uusikaarlepyy
Liittynyt:
28.6.2013 22:52
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut mharju » 18.8.2013 22:18

Vaihdoin tänään jäähdyttimen nesteet kun ne olivat aivan ruskeat, otin jäähdyttimen irti ja tyhjensin nesteet siitä ja letkuista en ollut mitenkään tarkka joten nestettä jäi varmaan järjestelmään ja letkuihin. Sitten pistin jäähdyttimen takaisin kiinni ja uudet, sinisen nesteet sinne vaan. Pitäisikö puhdistaa järjestelmä kunnolla vai koittaa jos toimii näin? Ja paljonko pitää pistää sitä nestettä, koska tuntuu vähän siltä, että en pistänyt tarpeeksi.
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut arsori » 19.8.2013 20:33

Varmaan vettä vain ollut sisällä, ja valurautapytty päässyt ruostumaan sisältä hieman. Ei mitään vakavaa.

Uudet nesteet sisään, niin paljon kuin syyläri vain vetää, noin kilometrin lenkki ajoa ja sit lisäät tarvittaessa nestettä.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Tuomas.I
Liittynyt:
19.3.2013 19:25
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tuomas.I » 19.8.2013 20:57

Tänään ajellessa huomasin kun yhtä äkkiä kun Dt painaa kytkintä ajaessa niin kuuluu ihmeellistä kohinaa mikä vikana ei ole ennen kuulunut :O
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 19.8.2013 21:17

Todennäköisesti kohina kuuluu ketjuista tai puhki kuluneesta ketjulaaharista.
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut arsori » 19.8.2013 21:22

Pyöränlaakeri vetelee viimeisiään, ja kytkintä painaessa kohina kuuluu moottorin melun ylitse? Kuuluuko ääni, kun pyörä on vapaalla ja painat kytkimen pohjaan?
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista