DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

juho97
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
6.7.2012 11:09
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut juho97 » 19.8.2013 21:55

mikähän dteessä on kun antaa kipinän vain ekalla polkasulla sitte joutuu oottaan pari sekuntia että tulee taas kipinä. ja sillon ku toimi vielä nii etuvalo paloi kun anto kierroksia että jännitteensäädin ainakin vissiin hajalla?
Tuomas.I
Liittynyt:
19.3.2013 19:25
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tuomas.I » 19.8.2013 22:47

arsori kirjoitti:Pyöränlaakeri vetelee viimeisiään, ja kytkintä painaessa kohina kuuluu moottorin melun ylitse? Kuuluuko ääni, kun pyörä on vapaalla ja painat kytkimen pohjaan?

Ei mun mielestä voihan se olla laakeri mutta en kuule sitä muuten ajaessa :/ Ketjut on uudet mutta voisinpa katsoa tuota ketjulaaharia mutta kuulosta siltä että tulisi ainakin edestäpäin mm. putkesta jne...
mharju
Pyörä:
Yamaha DT -07
Paikkakunta:
Uusikaarlepyy
Liittynyt:
28.6.2013 22:52
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut mharju » 20.8.2013 17:18

Onko normaalia se että ajoin n. tunnin ja sitten jäähdyttäjän mittari oli melkeen max?
Ressu1
Pyörä:
(EX)Yamaha DT50x -09, Yamaha WR125x
Liittynyt:
2.4.2012 16:12
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Ressu1 » 20.8.2013 18:22

On normaalia. Ajotyyli vaikuttaa siihen lämpenemiseen. ;)
Riko ensin, mieti sitten
mharju
Pyörä:
Yamaha DT -07
Paikkakunta:
Uusikaarlepyy
Liittynyt:
28.6.2013 22:52
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut mharju » 20.8.2013 19:35

No ajoin ehkä parisen kertaa vähän ylikierroksilla, opettelin keuilimaan ja burnasin vähäsen. :lol: :D
Detteyee
Pyörä:
Yamaha DT 50cc -07 SM
Liittynyt:
20.8.2013 18:35
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Detteyee » 20.8.2013 20:16

Mikähän olis vikana -07 vuoden DT:ssä kun pesun jälkeen alkoi pätkimään ihan pirusti...(Siis niin että jos painaa kaasua niin booaa vain eikä kierrokset juurikaan nouse.)
Liian isosta suuttimesta ei varmaankaan johdu kun aiemmin oon ajellu saman kokoisella ja hyvin on toiminut. Ilmanputsarinkin putsasin... Ja tulpan vaihdoin myös! Välissä kuuluuu änkästä myös outoa ääntä (vinkumista sun muuta ja pakokaasua tulee ns. "epätasaisesti".) -.- Hjääälp!
Viimeksi muokannut Detteyee päivämäärä 20.8.2013 21:22, muokattu yhteensä 2 kertaa
Ressu1
Pyörä:
(EX)Yamaha DT50x -09, Yamaha WR125x
Liittynyt:
2.4.2012 16:12
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Ressu1 » 20.8.2013 20:21

mharju kirjoitti:No ajoin ehkä parisen kertaa vähän ylikierroksilla, opettelin keuilimaan ja burnasin vähäsen. :lol: :D

jep jep :lol:
Riko ensin, mieti sitten
mharju
Pyörä:
Yamaha DT -07
Paikkakunta:
Uusikaarlepyy
Liittynyt:
28.6.2013 22:52
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut mharju » 20.8.2013 21:05

Varmaan väärässä ketjussa, mutta voinko kytkeä siniset ledit suoraan 12 volttiseen akkuun vai pitääkö hankkia jokin vastus?

Ja ledit ovat nämä: http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... Blauw.html
juukeli25
Liittynyt:
10.11.2012 23:40
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut juukeli25 » 20.8.2013 22:09

Noniin nyt vähä helppiä tarvisin deeteen kanssa . 04 vm virit on 74cc metrakit , vakio kaasari 125 suutin (joka viellä vähän liian iso ) enoxi . Vasta vaihoin pytyn , tiivisteet , putken ja kaikki öljyt ja nesteet nyt vaan semmoinen vika että rikkoo tulppia ? Tuntuu että tulppa ei oo edes oikea br8es ei toiminu ollenkaan ja br9es toimii hetken ja sitten mopo alkaa toimia huonosti ? Onko tulppa väärä vai mistä johtuu ? Kertokaa mikä tulppa teillä toiminu 70cc kanssa ja millä kaasarilla ? :) olis kiva saada kuntoon kun pääse aina noin 5km ja alkaa pätkimään eikä pysty yhtään antaa kaasua . Seokset pitäs olla ok . Kiitos jo erukäteen ! :)
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 20.8.2013 22:54

No yleensä liian rikas seos rikkoo tulppia, ja muistaakseni isommalla pytyllä jotkut ainakin ovat käyttäneet astetta kylmempää tulppaa. Eli kokeile seuraavaks 10 lämpöarvon tulppaa. ;)
Tuomas.I
Liittynyt:
19.3.2013 19:25
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tuomas.I » 21.8.2013 15:50

Mitkäs laakerit Deeteessä on etupyörässä pitäis laittaa tilaukseen
?
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 21.8.2013 15:52

6202 RS2 kertoo aloitusviesti. ;)
mharju
Pyörä:
Yamaha DT -07
Paikkakunta:
Uusikaarlepyy
Liittynyt:
28.6.2013 22:52
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut mharju » 21.8.2013 21:01

Joskus kun ajan niin menee helposti välivapaalle, mutta kun vaihde on ykkösellä ja yritän laittaa vapaalle niin se onnistuu vain harvoin. Voinko sammuttaa moottorin ykkösellä ja sitten vaihtaa vapaalle koska se on helpompaa. Ja miten saan korjattua sen valon joka loistaa kun vaihde on vapaalla koska se loistaa koko ajan vaikka olisi 3-vaihde päällä.
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 21.8.2013 21:24

Tottakai voit ekana sammuttaa ja sitten vasta vapaalle, ja tarkista nyt ekana että se vapaavalon johto on kunnolla kiinni siellä.
Zanddu
Pyörä:
-98 Peugeot Trekker Offroad, Derbi Senda Sm, Proju X-Limitti
Paikkakunta:
Kymenlaakso
Liittynyt:
16.12.2011 21:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Zanddu » 22.8.2013 16:34

Kiitän kovasti sähkökaaviosta, jonka Tuomas oli linkittänyt. Täytyy vaan mennä kokeilee noita johtoja, ku mun limittihän on -04 eikä 07-->, niin ei välttämättä ole samanlaiset sähköt? :)
Mopo muuttaa miestä ja mies mopoa.
Tsekatkaapas Ilmotukset!!!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista