Mopon osto lähestyy, tässä poika, 14v. Loppuvuodesta syntynyt, joten kortti todennäköisesti vasta ensi keväänä. Minua syö tosi paljon, kun oikeastaan jokaisella kaverillani on mopo, kevari tai auto. Pyörin alueeni varmaan suurimmassa nuorisoporukassa, joten pyöräiltystäni tulee aina vähän kritiikkiä. No, sitten asiaan.
Asun n. 18km kaupungista, jossa vietän aina aikaa kavereiden kanssa. Ennenkuin ostan mopon, haluaisin tietää, mikä minulle sopisi parhaiten. Joudun lähes joka päivä ajamaan 40km, joten missä mopossa olisi suht pieni bensankulutus? Haluaisin varmaan supermoton, mutta kun kaverin derbit syö sen 8 litraa satasella, niin alkaa hirvittää jo itseänikin, kun ajaisin itse vielä huomattavasti kauempaa. Vai onko oikeasti pakko ostaa skoba tai manki, että jää rahaa edes ruokaan?
Mopo minun todennäköisesti pitää ostaa itse, joten mieluiten alle 2500€ käytettynä. (Ei niin tarkkaa, mutta ei huvittaisi pelkästä moposta maksaa useita tuhansia, kun kalliiden mopojen arvo kuitenkin laskee aika reilusti.)
Osaisiko joku auttaa tai suositella minulle sopivaa mopoa? Todennäköisesti tulisin ajamaan mopolla kurittomana, mutta en millään tappivireillä. Vauhtiin olen tottunut kavereiden mopoilla ajellessa.