DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 28.7.2014 1:55

Ei ole vaijeri kun vapauttaa ihan oikein.... Onko vaihtesitossa paljonkin laakereita jotka vois rahista mutta loppuu kun vetää kytkimen alas?
sakke534
Liittynyt:
28.7.2014 21:20
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut sakke534 » 28.7.2014 21:33

Itellä Yamaha DT -08 ;) ja en tiä mikä on, ku paikallaan ja ajaessa 1-3 vaihteet kiertää helposti 10000 rpm, sitte 4-6 vaihteet on sellasia että kun antaa kunnolla kaasua ni rupeaa "nakuttamaan" eikä millään meinaa ottaa 10000 rpm. :|

Oisko jollain tietoo mistä sais kytkimen palautusjousta kun en ite oo mistään löytänyt. :D
Detsoni80
Liittynyt:
27.3.2012 21:14
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Detsoni80 » 30.7.2014 13:52

http://www.janikaasalainen.fi/kytkimen- ... -5674.html

Tuoltapa löytyy kytkimen jousi :)
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 30.7.2014 16:46

Alluzz99 kirjoitti:Ei ole vaijeri kun vapauttaa ihan oikein.... Onko vaihtesitossa paljonkin laakereita jotka vois rahista mutta loppuu kun vetää kytkimen alas?


Periaatteessa neljä laakeria vaihdeakseleilla+kytkimen painelaakeri. Vaihda nyt ekana ainakin öljyt tuohon vaihdeongelmaan, mulla ei oo yhdessäkään minarellissa pelannut motulin millään öljyllä vaihteet.
Vald0
Pyörä:
Yamaha DT 98-, Samurai 110
Liittynyt:
5.7.2008 23:10
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Vald0 » 2.8.2014 17:25

Kysytäämpä täällä, kun näyttää kovin hiljaiselta tuo vanhan mallin detsin keskustelu.
Eli olen rakentamassa vähän erilaista konkkarajoitinta ja mieleen on tullut nyt pari kysymystä.

1. Voiko konkkarajoittimen laittaa kytkimestä päälle kesken ajon, niin että mitään ei hajoa. Toisin sanottuna rikkooko konkkarajoittimen laittaminen päälle sähköt, jos mopo on käynnissä. Tälläistä huhua olen joskus kuullut.

2. Voiko sytyksen maadoittaa suoraan runkoon vauhdista ilman, että mitään hajoaa.
Eli tarkoitus on että sytytystä katkottaisiin maadoittamalla se vaikka 0.2 sekunnin välein runkoon. Virtalukon kautta tätä katkomista ei voi toteuttaa sulavasti, vaan pätkiminen on liian voimakasta.
juretski
Liittynyt:
4.8.2014 21:05
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut juretski » 5.8.2014 4:00

Kuinka helposti drd pro sm:än usd-keula menee detsiin? Eli mitä kaikkea pitää tehdä että menee paikoilleen?
Tasatäyskaasulla<3
Detukki
Pyörä:
Ex 09 Yamaha DT, Skyteam Monkey 2014
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
21.6.2014 23:09
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Detukki » 6.8.2014 14:35

Mikäs on vialla kun deeteestä hajosi etuvalosta polttimo ja laitoin uuden tilalle se kesti huimat 2 päivää ja hajosi.. Epäilin että jännitteensäädin on mennyt mutta kun mittasin paljo tulee jännitettä etuvalolle niin tyhjäkäynnillä jotain 4 volttia ja täysilläkierroksilla menee sinne lähemmäks 12 volttia joten mikä etuvalon pistää hajalle sitten. On myös ihmeellistä että etuvalo palaa kokoajan kirkkaasti eikä himmene yhtään tyhjäkäyntikierroksille.. :eek:
Slyffe
Pyörä:
Päreinä tallissa..
Liittynyt:
20.11.2011 12:24
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Slyffe » 6.8.2014 14:51

Jaaa elikkäs selittäkää missä asennossa ton öljypumpun säätöjutskan pitää olla ja kuinka sitä sääjetään? Ja mikähän tuli mittariin kun kilometrit nollaantu yhtäkkiä?
Viimeksi muokannut Slyffe päivämäärä 13.8.2014 16:41, muokattu yhteensä 1 kerran
Crandorrule
Liittynyt:
17.6.2014 1:36
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Crandorrule » 12.8.2014 0:15

Saako tuohon DT:n jalkaan uutta jousta hankittua, kun vanha on löystynyt niin että jalka roikkuu liian alhaalla?
An7t1
Pyörä:
Yamaha DT 50x -11, Jincheng Monkey, Piaggio Typhoon 03
Liittynyt:
10.8.2013 19:43
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut An7t1 » 14.8.2014 17:46

Vinkkejä miten saisi jumissa olevan eturattaan irti? Vaihettiin pari sataa km sitten ja oli asentaessakin suht tiukka menemään(sai naputella kevyesti vasaralla). Ja nyt ei suostu irtoamaan :)
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 15.8.2014 19:32

Ulosvetimellä ainakin lähtee varmasti, esim:
Biltemasta

E: Voihan sitä koittaa lämmitellä ja naputella/kammeta jollain
aaron_gr
Liittynyt:
12.7.2014 2:20
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut aaron_gr » 15.8.2014 23:15

Toimiiko phot eco deeteessä? Onko kellään kokemuksia? Mihin johtoihin se pitää yhdistää ja onko hirmu helppo homma? Meinasin tämän tilata http://www.emc24.fi/product_info.php?products_id=3196 sopiikohan tämä? :D
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 16.8.2014 9:32

Toimii, on helppo. Tarkempia ohjeita löytyy foorumilta ja googlella. Rajoittimen johto tulee ->06 cdin:n punaiseen ja 07-> moricin sinivalkoiseen.
JKaitala
Pyörä:
Yamaha Dt50
Liittynyt:
22.3.2013 22:08
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut JKaitala » 16.8.2014 20:55

Auttakaa nopeasti kiitos!!
Eli olis tarkotus laittaa tg enox putkisto -05 dteeseen tai tyhjentää putki ja kurit ja katalysaattori irti. Sellasta kysyisin että kumpi olis järkevämpi vaihtoehto ja miltä väliltä tilaan suuttimia esim 100-110 jne ? KIIRE
Ps rajottamaton cdi "vireinä" :D
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 17.8.2014 23:16

Lueppas aloitusviesti, siinä on tietoa myös suuttimesta ja sen vaihdosta. Yleisohjeena voisi sanoa että teharilliseen laitetaan aavistuksen isompi suutin kuin kurittomaan, mutta ero ei ole kovinkaan suuri. Yksittäisten suuttimien sijaan kannattaa valita suutinsarja josta löytyy kokoja noin 100 saakka.

Tehari vs. kuristusten poisto on hieman makuasia, teharilla saa yleensä hieman voimakkaamman tehopiikin mutta vakioputki on miellyttävämpi ajaa suuremman vääntöalueensa ansiosta. Tilanteeseen toki vaikuttaa myös se mihin tehariin vakioputkea verrataan. Yksi harkittava asia on haluatko alkaa rälläköimään ja hitsailemaan useiden satojen eurojen vakioputkea vai pidätkö sen koskemattomana ja sijoitat reilun satasen tehariin? Toki molempia on saatavana myös käytettyinä, kannattaa tutkailla esimerkiksi Mototallin tarjontaa.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista