veke02
- Liittynyt:
- 15.1.2017 17:27
Varapelaaja kirjoitti:Mikähän mahtaa olla derbissä ku tänään olin töihin menossa niin derbi äkillisesti sammui ajosta aivan kuin olisi leikannut mutta kokeilin heti vauhdeista päästää kytkimen että lähteekö käymään niin lähti ja toimii normaalisti. Myös toinen ongelma derbissä että lämpeää normaalia enemmän aika paljonkin ja nesteet kyllä kiertää kansi ei ole vino vesipumppu pyörii jäähdytysjärjestelmä ilmattu niinkuin pitää eli ylävesiletkun kautta nesteet sisään ja niin mutta silti lämpenee liikaa ja sylinteri on valurauta tekniikkana toimii perus 50cc tnt enox ja vakio 17'5mm kaasari
Kerroppa mikä suutin sulla on
Derbi drd pro 80cc "sport" #gromijää
Simbba6
- Liittynyt:
- 7.11.2017 20:36
Derbi xtreme 2012 ,tehoputki, 21mm kanssani ja rajoittamaton CDI boksi.
Eli mopo sammuu jos ajaa 6 vaihteella kaasu pohjassa jotain 70 vaikka mopo meneekin 80 niin kun laittaa 70 ja 80 välissä kytkimen pohjaan niin ihan kuin sammusi. Ei vastaa kaasuun eikä mitään. Välillä se sammuu ilman kytkintä ku mut se alkaa sitten pikkuhiljaa taas vastaa siihen kaasuun. En tiiä mikä siinä on perkele vikana. Suuttimia oon testannut ilman tuloksetta ja tulppia oon vaihtanut. Voiko bensakorkit aiheuttaa semmoisen ongelman?
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Eiköhän tuo nyt ole aika selvä homma että bensansaannissa ongelmaa/käy liian laihalla. Ei kannata hirveästi ajella ennekun saat korjattua. Jos kerran noin laihalla käy että sammuu ajosta ja olet silti jatkanut ajamista ni ihme ettei ole jo hajonnut.
Vika voi olla oikeastaan monessakin paikkaa. Esim bensahana osittain viallinen, kaasarista bensanpinta liian alhaalla tai joku kanava tukossa, neula liian alhaalla ja/tai liian pieni suutin. Jos tuo 21mm on joku kiinankopio ni noissa on ollut jos jonkunlaisia ongelmia.
Simbba6
- Liittynyt:
- 7.11.2017 20:36
Olen ennen ajannut derbillä ihan ongelmitta. Mopo ihan kuin sammuisi ajossa, mutta takarengas pyörii silti ilman kytkintäki. Sitten noin 10s jälkeen mopo alkaa taas vastaa siihen kaasuun. Mopolla voi polttaa kumia vaikka 3 vaihteella asfaltilla ihan kaasu pohjassa eikä tapahdu mitään, mut heti ku menee ajamaan kovempaa niin mopo vaan perkele hyytyy tai jotain. Testasin tänään ajaa ilman bensakorkkia. Ei auttanut yhtään mitään...
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
No tuo nyt on ihan selvä homma että bensaa se ei saa tarpeeksi, paikallaan huudattaminen ja itse ajaminen on kuitenkin aika erilaista kuormaa koneelle. Itsellä oli aikanaan samanlaista ongelmaa että paikallaan toimi ihan hyvin, mutta kuorman kanssa loppui kaasarista soppa pidemmissä täyskaasu vedätyksissä ja rupesi booamaan. Tuolloin oli kaasarin bensanpinta säädetty liian alas.
Edelleenkin ei kannata ajaa ennekun saat tuon korjattua, ei se loputtomiin kestä sitä että vähän väliä käy laihalla kun bensansaanti ei ole riittävää, leipoo kyllä varmasti jennemmin tai myöhemmin.
Simbba6
- Liittynyt:
- 7.11.2017 20:36
Siis ei helvetti:D Tänään vaihdoin uuden sylinterisarjan ku vanha oli lämpöleikannut noin 10 kertaa jo:D Luulin että vika oli siinä mutta ei ollut.. Laitoin uuden CDI boksin ei auttanut.. Laitoin 110 suuttimen röpötti ja ei ottanut piikkiä. Laitoin 92 suuttimen takas ja nostin neulaa 2 lovea ylöspäin sammui silti... Laitoin neulaa 3 lovea alaspäin sammui silti.. Ostin uuden tulpan sammui silti.. yritin säätää kaasaria sammui silti.. En edes tiiä miksi tämmöinen vika alkoi. Kaikkea on koitettu. Mut jos mopon nostaa pukille ja ajaa sillä 6 vaihteella kierrokset pohjassa niin toimii kuin mikä. Sitten jos lähtee tielle voi jopa 5 vahteella vaan lopettaa vastaamisen kaasuun. Sitten jos hetken rullaa niin alkaa pikku hiljaa taas vastaa siihen kaasuun. Kannattaako ostaa 100 suutin? Voiko staattorissa olla vika? Voiko olla ryyppy jumissa? Auttakaa
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Periaatteessa voisi olla jonkinlainen sytkäongelma jos ei tuota voimaa. Tarkista ajoitus ensimmäisenä.
Staattori voi olla rikki mutta oireet ovat vähän erikoiset.
Simbba6
- Liittynyt:
- 7.11.2017 20:36
Siis ei perkele. 3 päivää jo yrittänyt tehdä ihan mitä vaan. Mutta mikään vaan ei auta.. jotenki vaan tuntuu että kaasari ei vaan mee tarpeeksi paljon soppaa. Mut perkele kaikkea on koitettu
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Kannattaisi suosiolla laittaa vakio kaasarin takaisin. Eipä tuohon oikein muuten saa varmuutta onko kaasarista johtuvaa. Jos useamman kerran jo lämpännyt ni luulisi jo hälytyskellojen soineen että joku ei nyt toimi oikein.
Muutenkin 21mm kaasarin hyöty muuten suht vakikuntoisessa/tehariviritteisessä mopossa on aina turhaa kun hyöty aika olematon. Se on sit eriasia jos sylinteriä ruvetaan muokkailemaan jne.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Mikä 21 mm kassu kyseessä? En jaksa plärätä vanhoja viestejä läpi. Jos kyseessä on joku kiinalainen niin on hyvin todennäköistä että vika on siinä.
Simbba6
- Liittynyt:
- 7.11.2017 20:36
Ei saatana. Se Rupes oikeesti toimimaan!!! Olin vahingossa vääntänyt sen perkelen mustan jutun mikä on kaasarissa vinoon ku olin vaihtanut suutinta... Eli se ei avannut sitä bensan reikää kunnolla... Nyt väänsin sen takas suoraksi ja toimii kuin mikä!! Kiitos kaikille
Derbityömaa
- Liittynyt:
- 23.4.2018 20:01
Derbissä on nyt sellaista ongelmaa että vaihteiden vaihto kolisee. Usein vaihtaessa 4 neloselta vitoselle ja siitä kutoselle tulee välivapaa ja vaihteiden vaihto usein on raskasta. Myös liikennevaloihin pysähtyessä kytkin pohjassa alaspäin vaihtaessa kuuluu kummallista kolinaa varsinkin kakkosen ja ykkösen välillä. Öljyt juuri vaihtanut ja mopolla ajettu 21tkm. Mistä tämä kolina johtuisi.
Jamahattara
- Liittynyt:
- 15.6.2018 18:03
Moro!
2012 vuosimallia olevan Derbi DRD Xtremen takaiskari on alkanut nitisemään talviseisonnan jälkeen. Pitäisi siis antaa sille jonkinlaista voitelua. Kokeilin irroittaa iskaria, mutta se koituikin hyvin haastavaksi mm. öljytankin ollessa pultin tiellä. Itselläni ei juurikaan ole hirveitä kokemuksia mopojen syvemmästä rassauksesta (muuta kuin perushuoltoja olen tehnyt
), joten antakaa vinkkejä takaiskarin kätevään irroitukseen!
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Eipä sitä iskaria oikein muuten saa pois kun purkamalla mopoa sen verean että niihin yläpään pultteihin pääsee käsiksi. Eli melkein antaisin olla jos ainut ongelma on tuo nitinä, luultavasti tuo kuitenkin loppuu kun mopolla ajellut enemmän.
Konukki
- Liittynyt:
- 16.6.2018 12:26
Mikä on derbissä nyt ku ei lähde konerempan jälkee käyntiin vaikka saa kipinää ja bensaa. Rempassa vaihdettii kampura,petarit ja stefat voisiko johtua siitä että toinen kampuran stefa on hieman matalampi kuin toinen sytytyksessä ei pitäisi olla mitään vikaa kun levy on samassa asennossa kun purinkin välillä kun polkenut tarpeeksi kauan niin ampuu putkesta ulos nyt pientä helppiä tarvittaisiin derbistä tietäviltä!
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista