Aprilia RX/MX

Kiertolaakeri
Paikkakunta:
PPO
Liittynyt:
24.10.2008 12:01

ViestiKirjoittanut Kiertolaakeri » 22.10.2010 15:32

Piperin imuäänet on ainaki omasta mielestä oikeen mukavat pörinät.:D En tiedä onko haittaa, vakioputkelle voi olla vähän turha.
Tapra
Liittynyt:
10.8.2010 16:11

ViestiKirjoittanut Tapra » 22.10.2010 15:38

Ok :) sainkin tuossa mopon mukana yhen piperin (helvetin kärsiny) tosin sillä jäi kierrokset leijumaan :D Vois kokeilla nytte kun kaasutin on puhistettu. mitenkäs tuo öljyn lisääminen noihin etu pummpuihin käy? ei tunnu ohjeita löytyvän mistään.
Saari^
Pyörä:
Honda VFR '99
Paikkakunta:
Kallela [24/7]
Liittynyt:
6.8.2007 21:26

ViestiKirjoittanut Saari^ » 22.10.2010 18:30

Tapra kirjoitti:Ok :) sainkin tuossa mopon mukana yhen piperin (helvetin kärsiny) tosin sillä jäi kierrokset leijumaan :D Vois kokeilla nytte kun kaasutin on puhistettu. mitenkäs tuo öljyn lisääminen noihin etu pummpuihin käy? ei tunnu ohjeita löytyvän mistään.

Isompaa suutinta piperin kanssa, ja siel pitäis olla joku skruuvi mistä väännät et saa lisää ööliä.. Eli oikeelta puolelta se pumpunkoppa auki ja sielt? En oo ite kertaakaan laittanu mut kait se sieltä.. :lol:
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 22.10.2010 19:05

Saari^ kirjoitti:
Tapra kirjoitti:Ok :) sainkin tuossa mopon mukana yhen piperin (helvetin kärsiny) tosin sillä jäi kierrokset leijumaan :D Vois kokeilla nytte kun kaasutin on puhistettu. mitenkäs tuo öljyn lisääminen noihin etu pummpuihin käy? ei tunnu ohjeita löytyvän mistään.

Isompaa suutinta piperin kanssa, ja siel pitäis olla joku skruuvi mistä väännät et saa lisää ööliä.. Eli oikeelta puolelta se pumpunkoppa auki ja sielt? En oo ite kertaakaan laittanu mut kait se sieltä.. :lol:


FAIL jätkä sekos. :D Tapra kysy öljyn lisäämistä etupumppuihin! Eli ruuvaat ne korkit veks siittä päästä, ja sit painat varovasti alaspäin nii lähtee sellanen prikka mikä on 2:s osassa, ne molemmista pois, sit vedät ylöspäin senverta että ne tapit menee reijästä putkie sisälle, öljyä sisään vaan, sit vaan kasaat sen.
Saari^
Pyörä:
Honda VFR '99
Paikkakunta:
Kallela [24/7]
Liittynyt:
6.8.2007 21:26

ViestiKirjoittanut Saari^ » 22.10.2010 19:11

Jepex kirjoitti:
Saari^ kirjoitti:
Tapra kirjoitti:Ok :) sainkin tuossa mopon mukana yhen piperin (helvetin kärsiny) tosin sillä jäi kierrokset leijumaan :D Vois kokeilla nytte kun kaasutin on puhistettu. mitenkäs tuo öljyn lisääminen noihin etu pummpuihin käy? ei tunnu ohjeita löytyvän mistään.

Isompaa suutinta piperin kanssa, ja siel pitäis olla joku skruuvi mistä väännät et saa lisää ööliä.. Eli oikeelta puolelta se pumpunkoppa auki ja sielt? En oo ite kertaakaan laittanu mut kait se sieltä.. :lol:


FAIL jätkä sekos. :D Tapra kysy öljyn lisäämistä etupumppuihin! Eli ruuvaat ne korkit veks siittä päästä, ja sit painat varovasti alaspäin nii lähtee sellanen prikka mikä on 2:s osassa, ne molemmista pois, sit vedät ylöspäin senverta että ne tapit menee reijästä putkie sisälle, öljyä sisään vaan, sit vaan kasaat sen.

Katos saataana, en lukenu ku öljyn lisäämisestä ja jostain kaasarista ni yhdistin sitte nää kaks ::D
Munki pitäis noita etupumppuja vähän täyttää ku ne on niin saatanan löysät, lyöt etujarrun pohjaan sen verran mitä sekään toimii niin menee pohjaan aika hätäseen, takaiskarikin löysä ku joku.. :lol:
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 22.10.2010 20:09

Saari^ kirjoitti:
Munki pitäis noita etupumppuja vähän täyttää ku ne on niin saatanan löysät, lyöt etujarrun pohjaan sen verran mitä sekään toimii niin menee pohjaan aika hätäseen, takaiskarikin löysä ku joku.. :lol:


Jotenkin mulla on ihan sama ongelma :lol: Pitää täs talvenaikana laitella tätä ;)
blockhead Moderaattori
Pyörä:
piikkimanki
Liittynyt:
25.3.2008 23:16

ViestiKirjoittanut blockhead » 22.10.2010 20:14

Suorita toimenpide ottamalla ensin etupyörä pois. Tämän jälkeen avaa t-palojen pultit ja irroita etupumput t-paloista.

Öljyjen ja stefojen vaihto

Oikea pumppu:
-Avaa yläpäästä korkki
-Paina pumppua sisäänpäin kunnes pystyt noukkimaan kaksi puolikuun muotoista holkit pois
-Kevennä pumppua niin että tanko, jossa nuo holkit olivat menee takaisin pumpun sisälle
-Käännä pumppu ylösalaisin valuttaaksesi öljyt pois
-Vedä pumppu kahteen osaan ja anna loppujen öljyjen valua
-Vaihda stefat samalla mikäli ne vaativat vaihtoa
-Laita pumpun kaksi osaa takaisin yhteen ja kaada öljyt yläkautta pumpun sisään (645ml)
-Laita puolikuun muotoiset holkit kiinni ja kasaa pumppu loppuun.

Vasen pumppu:
-Avaa yläpäästä korkki
-Käännä pumppu ympäri ja anna öljyjen valua pois
-Vedä pumppu kahtia
-Pumppaa lukuisia kertoja pumppua kunnes kaikki öljyt ovat tulleet pois
-Kun pumpusta ei tule enää öljyä, laita puolikkaat takaisin yhteen
-Suuntaa tanko(johon tulee puolikuun muotoiset holkit) ylemmän liukuputken yläreikään riittävän pitkällä m4-pultilla tai jollain muulla pitkällä esineellä (rautalankakin käy mutta se täytyy kiinnittää ennen pumpun kasaamista.)
-Kaada pumppuun öljyä 645ml
-Laita puolikuun muotoiset holkit kiinni
-Laita korkki kiinni

Tämän jälkeen laita pumput t-paloihin ja etupyörä kiinni ja baanalle.
vulture
Liittynyt:
21.2.2010 20:14
Tere

ViestiKirjoittanut vulture » 23.10.2010 1:49

Moi! Miten olette saaneet perustangon menemään apriliaan Esim. tokiproo? en saa kun on ne karhennukset enkä kehtaa niitä hioa, saako sitä kytkinkahvaa mitenkää kahteen osaan? Vai saako sitä miten levitettyä että saisi niitten karhennuksien yli kun ei meinaas suostua mennä... :paha: Vakio tangonssahan ei noita karhennuksia ole....
reaper3200
Pyörä:
Aprilia mx 87cc -03& Yamaha tzr 50 rossi
Liittynyt:
15.8.2009 21:09

ViestiKirjoittanut reaper3200 » 23.10.2010 11:18

Itse naputin kumivasarra varovasti tuon kytkinkahvarungon karhennuksen yli, poista ensin kaikki pultit sen alta ja rauhallista naputusta.
blockhead Moderaattori
Pyörä:
piikkimanki
Liittynyt:
25.3.2008 23:16

ViestiKirjoittanut blockhead » 23.10.2010 12:39

Se osa hajoaa todella helposti. Ole varovainen sen kanssa.
Tapra
Liittynyt:
10.8.2010 16:11

ViestiKirjoittanut Tapra » 23.10.2010 13:46

http://www.mc-scatter.com/etuhaarukan-stefat-95105-p-14579.html
Eikös tuo ole oikean kokoinen stefa euhaarukkaan? Mitenkä onko noilla stefoilla paljon kestävyys eroja, kun paikallisesta aprilia liikkestää nuo stefat olis 25e ja Scatterilla taas 14e, että ovatko nyt laadultaan erilaisia?
jakezi95
Liittynyt:
24.2.2009 19:13

ViestiKirjoittanut jakezi95 » 23.10.2010 19:04

vaihdoin etupään stefat ja uutta öljyä laitoin sellaset vähä reilu 600ml ja mielestäni tein kaiken muunkin oikein (oon kyseisen operaation kerran aikaisemminkin suorittanu ja sillo meni hyvi ja kaikki toimi), mutta nyt etupää on saakelin jäykkä! mikäs siinä vois olla?

ja taitaa vaihteistoöljyä vuotaa tuolta kierroslukumittarinvaijerin kiinnitys paikastaki että onko tietoo mikä siin vois olla?
Tapra
Liittynyt:
10.8.2010 16:11

ViestiKirjoittanut Tapra » 23.10.2010 22:44

ja taitaa vaihteistoöljyä vuotaa tuolta kierroslukumittarinvaijerin kiinnitys paikastaki että onko tietoo mikä siin vois olla?


Vuotaskohan kytkinkopan tiiviste? tms.
jakezi95
Liittynyt:
24.2.2009 19:13

ViestiKirjoittanut jakezi95 » 24.10.2010 15:17

onko tietoo millä kierroksilla räxä antaa suurimmat tehot irti?
Pöndeix
Pyörä:
Yamaha FZR 1,0
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
15.9.2008 17:01

ViestiKirjoittanut Pöndeix » 24.10.2010 21:57

jakezi95 kirjoitti:onko tietoo millä kierroksilla räxä antaa suurimmat tehot irti?


Olisko joku 8-10k? Mitäs väliä sillä? :roll:
Nissan Skyline R32 GTS-T Type-M<3

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista