Jincheng Knight

comanche888
Pyörä:
KTM 450 EXC
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
19.5.2009 1:02
Re: Jincheng Knight

ViestiKirjoittanut comanche888 » 11.5.2011 2:14

Moottori menee suoraan runkoon mutta samurain motissa ei ole esim valopuolaa.
Tyramies
Pyörä:
BomberFudet<3 & Jincheng Knight
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
12.8.2008 0:36
Re: Jincheng Knight

ViestiKirjoittanut Tyramies » 11.5.2011 14:55

entäpä esimerkiksi jos laittaisin sen 110cc sylinterin, kannen ja kaasuttimen tohon jinkun koneeseen?
Tarvitsetko apua mopon kanssa? Osa-asennukset, vikadiagnostiikka ja tuning onnistuu meillä helposti! http://www.tomppa.fi <--- moposivut <---- mopohommia yli 6 vuoden kokemuksella.
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Jincheng Knight

ViestiKirjoittanut MB93 » 11.5.2011 17:58

Pitää laittaa kampurakin. Ei toimi 110cc-hilppeet vakioiskulla. Helpompaa on jos otat vaan siitä Jinkun koneesta staattorin siihen Samukan koneeseen. Ja saahan siihen vakiokoneeseen ihan suoraan vaikka 84,5cc:n, luulis sillä, kunnon kannella, putkella ja kaasarilla löytyvän vetoja.
Tyramies
Pyörä:
BomberFudet<3 & Jincheng Knight
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
12.8.2008 0:36
Re: Jincheng Knight

ViestiKirjoittanut Tyramies » 11.5.2011 20:24

tulee käytännössä helpommaksi ja halvemmaksi vaihtaa staattori samurain koneeseen kuin vanhaan koneeseen uusi sylinteri, kaasutin, imukaula, kampiakseli ja muuta paskaa, ja kaiken lisäksi tuo 85cc kone maksaa vissiin enemmän ku koko samurai.

eli siis jos nyt ostan samurai 110 ja vaihdan moottorin tuohon kiinni, mitenkä se staattori menee siihen?
Tarvitsetko apua mopon kanssa? Osa-asennukset, vikadiagnostiikka ja tuning onnistuu meillä helposti! http://www.tomppa.fi <--- moposivut <---- mopohommia yli 6 vuoden kokemuksella.
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Jincheng Knight

ViestiKirjoittanut MB93 » 11.5.2011 23:17

Moposportilla maksaa Kitacon 84,5cc sylinteri alle 60 euroa, siihen sit vaan mäntä, tiivisteet, vaikka 110cc:n kansi ja isompi kaasari.

Onko sulla se Jinkun kone sähköstartilla?
Tyramies
Pyörä:
BomberFudet<3 & Jincheng Knight
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
12.8.2008 0:36
Re: Jincheng Knight

ViestiKirjoittanut Tyramies » 11.5.2011 23:42

sähköstartilla joo, eli katos jos käytännössä laskee näin:

110cc samurai nettimotosta : 150e

85cc sylinteri motosportista 60e, siihen mäntä ja muut niin tekee varmasti yli 150e + asentamisen hääräämiset ja muut mihin kuluu aikaa

joten käytännössä hyödyn enemmän jos ostan sen 110cc ja laitan suoraan kiinni bolt on ja siihen staattori??
Tarvitsetko apua mopon kanssa? Osa-asennukset, vikadiagnostiikka ja tuning onnistuu meillä helposti! http://www.tomppa.fi <--- moposivut <---- mopohommia yli 6 vuoden kokemuksella.
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Jincheng Knight

ViestiKirjoittanut MB93 » 12.5.2011 13:00

No on se 110cc varmasti järkevämpi, sen kanssa vaan kannattaa olla sit isompi kaasari ku se "19"mm mikä niissä on vakiona.

Jos nyt helpoiten tekee niin Jinkun koneesta se koko s-startin lohko irti ja kiinni siihen Samun koneeseen. Sillä sais siihen ainakin periaatteessa toimivan sähköstartin. Jinkuponkin koneessa on kanssa varmaan staattori kiinni siinä mg-kopassa, eli otat Jinkista sen s-starttilohkon, vauhtiksen ja mg-kopan. Tiedä sitten onko sillä sähköstarttilohkolla samat kiinnityspaikat kun sillä s-startittomalla koneella.
Hondamonkey-86
Pyörä:
JC Knight Q-8
Liittynyt:
12.9.2008 15:48
Re: Jincheng Knight

ViestiKirjoittanut Hondamonkey-86 » 13.5.2011 20:23

EIEIEIEI!!!EI ÄLÄ OSTA MITÄÄN MUUTA KONETTA!!! ei kannata konetta vaihteleen ellet halua halkasta molempia koneita ja otaa vakio koneesta veto akselia 110cc koneseen. tsekkaappa niin vakio motissa on pitempi veto akseli! ja ratas iha eri kohas et sillai....

ja vielä ---->http://www.motot.net/wiki/Jincheng_Knight

Ja vielä lainaus tietopankista!

Jinkkuun käy mankin uuden mallin pytty sarjat 86->. sen kanssa suositellaan isompaa kaasaria (noin. 18-22mm) + vanhan mallin kansi <-86 + avarrukset ja imu kaula. seuraava ongelma on startti mottori! itse onlen sen ottanut pois ja tehnyt pleksistä suojan . näin mahtuu isommat kaasarit isommilla imukauloilla.pakoputkea ei kannata välttämättä vaihtaa koska se ei juurikaan kurista.
knightin mäntä. uudempi!

uutta moottoria ei kannata edes harkita tässä moottorissa erikoista pidempi ratas akseli ja lyhyempi vaihde akseli, jollet ota niitä vakio koneesta ei saa konetta vaihdettua!


ainoa kone joka menee bolt on - on skyteam sm/tr 50/125cc mottori, niitä pitäisi olla motorpowerilla mutta ei näyttänyt olevan....
heviäijä
Pyörä:
"camel toe" derbi senda vm. 98 rossi
Paikkakunta:
lahti
Liittynyt:
21.5.2010 22:42
Re: Jincheng Knight

ViestiKirjoittanut heviäijä » 1.8.2011 1:39

samantien ilmoitan että putkenvaihdolla on osuutta asiaan väännön lisäyksen toivossa.
Tuli huomattua monesti kun mäkiä ajoi niin piti kelata aina kakkoselle asti mutta nyt pääsin saman mäen 3. samaten keskinopeus pysyi suurempana. putkena toimii omavalmiste 32mm alkukäyrällä 55mm laajeneva kromi putki jossa verkko ja villa koko matkan.
ei varaosilla rajaa kun projekteilla ajaa
Hondamonkey-86
Pyörä:
JC Knight Q-8
Liittynyt:
12.9.2008 15:48
Re: Jincheng Knight

ViestiKirjoittanut Hondamonkey-86 » 2.8.2011 16:58

heviäijä kirjoitti:samantien ilmoitan että putkenvaihdolla on osuutta asiaan väännön lisäyksen toivossa.
Tuli huomattua monesti kun mäkiä ajoi niin piti kelata aina kakkoselle asti mutta nyt pääsin saman mäen 3. samaten keskinopeus pysyi suurempana. putkena toimii omavalmiste 32mm alkukäyrällä 55mm laajeneva kromi putki jossa verkko ja villa koko matkan.


Juu itellä kulki sen 70 vakio putkella ja 12mm kaasarilla. no laitoin tollase omatekemän putken missä on 10cm alkupätkä 32mm putkee 90 mutka ka 3 rosteri putkee ja ulostulo. no vauhtihan tippu 5 km/H ja väänsi paremmin. no vaihoin korkee lakkise uuden männä ja pytyn niin menee sen 75 tolla avaralla putkella ja 16mm kaasarilla. tarvi laittaa motorpowerin pörinä pakari kii jossai vaihees ja 19mm kaasari ja imukaula... luulis kulkeva sit sen 75-80 :lol: :lol:
miggo--
Pyörä:
3x Suzuki pv, 2x Yamaha dt, Helkama Ässä, Jincheng Q7, Tunturi Supersport
Liittynyt:
7.2.2008 20:29
Re: Jincheng Knight

ViestiKirjoittanut miggo-- » 11.8.2011 14:08

Minkälainen mäntä tuohon kitacon 84,5cc sylinteriin tulee?
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Jincheng Knight

ViestiKirjoittanut MB93 » 11.8.2011 23:50

Omien laskujeni mukaan sinne menis ~51mm mäntä, jollaista en ole vielä missään nähnyt.
Morgoth
Pyörä:
Jincheng Knight
Liittynyt:
11.4.2008 23:06
Re: Jincheng Knight

ViestiKirjoittanut Morgoth » 11.6.2012 0:12

Nyt lähtis puoli-ilmatteeks osia ritariin, haluun ton vekottimen pois nurkista pölyyntymästä.

Pistäkää yv mikäli kiinnostaa.
Akii_
Liittynyt:
7.6.2012 16:45
Re: Jincheng Knight

ViestiKirjoittanut Akii_ » 28.9.2012 18:10

Ollut isoveljen vanha Knighti jo vuoden rikki. Luulin, että oli leikkannut, mutta eipäs ollutkaan. Eli pitäis luultavasti avata koko kone ja siihen ei oikeen tunnu kyvyt ja jaksaminen riittävän.

Ajattelin uusia koko alakerran sitte kerralla:
Mitä mielipiteitä tälläisestä moottorista?
http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... ts_id=6557

Mahtaako mennä ihan vakiokoneen kiinnikkeillä kiinni vai pitääkö ruveta tekemään uusia? Sillain luulisi, että noissa kaikissa kiinalaisissa olisi lähes samat aina :D

Ja entäs, eikös ton koneen pitäisi saada toimimaan, ihan laittamalla kiinni kaikki osat, ettei sen kummempia tarvitse säätää? Ja onko esim sähköstartin johdot ihan sillain, että yhdistää vaan uudesta koneesta tulevat johdot vanhoihin?
Tomppaz12
Liittynyt:
15.3.2014 15:16
Re: Jincheng Knight

ViestiKirjoittanut Tomppaz12 » 15.3.2014 15:26

Moro! Mulla ois just tän merrkinen mopo ja siinä katkes vaihdepoljin alusta asti... Löytyykö siihen mistään vara-osia? Kiitos jos vastaatte ja tiedätte :)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista