Nyt pääsee besserwisserit valloilleen!
Kertokaapa miten "helppoa" on asentaa kierrosrajoitin PBR:ään. Toki mieluiten niin, ettei sitä heti setä-poliisi huomaa? Jos joltain löytyy ohjeita ja/tai kuvia vielä kaupan päälle, niin olisin kovin kiitollinen. Nyt ei jaksa googlettaa, koska sitä kautta yleensä löytyy ohjeita enemmän muilla kielillä, kuin kotimaisella ja lontoolla. Porukka vaikuttaa sitä paitsi hyvin fiksulta täällä.
Ois myös mukava tietää, että onko jollain jo kokemuksia E10 bensiinistä PBR:ää käytettäessä?
Lähtötietona vuoden 2009 PBR, josta imukaula vaihdettu lyhyempään ja kurittomaan (ei taida muunlaista lyhyempänä ollakaan
), suutin vaihdettu isompaan ja ilmanputsari (halvaksi) läpivirtaavaksi. Toimenpiteet tehty loppukesästä, ja mukavasti tuli lisää vääntöä, eikä ylämäessä tarvitse enää katsella ohi ajavia pyöräilijöitä.
Ainoa ns. ongelma on, että kaasarin säätöjä piti muuttaa niin, jotta kierrokset vetää nyt hamaan tappiin asti. Siis joutuu jo itsekin rajoittamaan kierrokset 8 tuhannen paikkeille, ettei kone kärsisi. Tämä tietysti aiheuttaa kesäkeleillä sen, että vauhtia saattaa kertyä hieman yli sallitun (GPS-mittaus edessä heti, kun kelit sallii ja nastarenkaat vaihdettu kesäkumeihin, mutta vakiona meni suoralla 52km/h, mittarin näyttäessä noin 60-62km/h). Huomioon pitää ottaa myös se, että poliisin mahdollisesti kokeillessa mopoa, voi melko hyvällä syyllä odottaa samoja kierroksia ja vauhteja kuin itselläni, koska painoa on ainakin se 80kg, jolla tuloksia tähän asti mittailtu. Nythän mittari menee hyvällä kelillä miltei (enkä ole maksimikierroksilla vielä edes kokeillut) "ympäri". Kiitos etukäteen fiksusti vastanneille!