Suzuki PV huolto/tekniikka

Sturbi
Paikkakunta:
Harjavalta
Liittynyt:
9.12.2009 22:47
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Sturbi » 21.8.2012 21:45

jake--- kirjoitti:68% on vielä turvallinen leveys, siitä etenpäin niin alkaa m-renkaat kärsimään jo enemmän. Imuaukon viilaus onnistuu kun tilaat/ostat pitkävartisen terän.

ookkei kuinka paljo tuo 68% on milleissä pakoaukon leveyttä 80cc:ssä?
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 21.8.2012 21:57

No varmaa sen vois laskee.. 50mm x 0,68 = ? Riippuu mikä poraus.
Tsekkaa pv proju!
av88
Pyörä:
Derbi X-Race 2007
Liittynyt:
11.5.2011 15:54
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut av88 » 23.8.2012 17:56

Onko pv:n jarrut pilalla jos se jarrurummun halkaisija ylittää 110.7mm? Siis onko siitä haittaa jos jarrurummun halkaisija on enemmän kuin tuo 110.7mm?
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 23.8.2012 20:56

no jos ne kengät siihe nätisti ottaa nii eiköhä se toimi. AIna voi koittaa. Ja tietty jos se ny hirmu urilla on nii kengät se rikkoo äkkiä.
Tsekkaa pv proju!
(unknow)
Pyörä:
Derbi Senda
Liittynyt:
14.10.2011 22:06
l

ViestiKirjoittanut (unknow) » 23.8.2012 21:17

l
Viimeksi muokannut (unknow) päivämäärä 20.8.2013 0:05, muokattu yhteensä 1 kerran
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 24.8.2012 8:08

Siis pyöriikö se kone? Ootko varmasti kasannu kaiken oikein?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
peussi97
Liittynyt:
15.5.2011 16:15
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut peussi97 » 25.8.2012 15:59

(unknow) kirjoitti:Vaioin tuos 60 pytyn kiinni ja nyt sitä ei saa käyntii ja on hemmetin raskasta polkee et saa melki koko painolla seistä siinä polkime päällä eikä mitää... ja magneettokaa ei pyöri muutaku tosiraskaasti ku kädellä koittaa.. neuvoja??? :roll:


Sulla on männänrenkaat väärinpäin, ja oot väkiste survonu ne sinne. Pytty irti ja m-renkaat oikein päin uriin.
SnooBit
Pyörä:
TZR, cbr 600f pc23,Skyteam 170cc manki
Liittynyt:
27.3.2009 12:05
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut SnooBit » 28.8.2012 16:17

eihän tuollainen voi johtua siitä että männän renkaat on väärin päin? :D En tunne mitään syytä sille että miksi joidenkien mäntien mukana tulee kaski eriväristä m-rengasta. Mutta luin joskus mototista että mustat alas ja vaaleat yläpuolelle. ;) eikä sillä järjestyksellä ole mitään väliä? (se vaalea m-rangas on pinnoitettu ja musta on pinnoittamaton)
Ja m-rengas ei voi olla oikein karannutkaan siitä tapinkaan kohdalta, muuten se m-rangas olisi mennyt varmasti poikki männän sylinteriin laitossa.
Kerro toki jos on vielä muita vaihtoehtoja miten m-rankaat voi olla väärin?
PS. männän ja pytyn halkaisijan välinen ero on 0,05-0,08mm noissa vehkeissä. Määnänrenkaan tappi on n.1mm korkea, eli m-rengas ei voi joutua m-renkaan tapin päälle ilman että m-rengas menisi poikki.

Vaihtoehtoja on useita: jokin kiertokangen laakeri rikki tai hieman väärin asennettuna, kiertari kiero, liian pieni välys pytyn ja männän välillä...
Kokeile mangeettoa pyörittää kiintoavaimella tai muulla vastaavalla. Kun normaalistikkin käsin magneeton pyörittäminen on melko raskasta. Jos saat kiintoavaimella pyöritettyä vaivatta, niin sitten on luultavasti kiksissä vika.
Jarrut on vauhdin surma.
Joten mihin niitä jarruja tarvitaan
Vauhti ei tapa, vaan liian nopea negatiivinen kiihdytys.
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 28.8.2012 18:26

No eiköhän ne renkaat voi silti kääntää nurin päin niin että viiste osoittaa väärään suuntaan.
Tsekkaa pv proju!
Jammu1234432
Liittynyt:
4.6.2012 23:25
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jammu1234432 » 28.8.2012 22:40

laitettu korojouset pvsee ja nyt ketjut hinkkaa takahaarukkaan.. pelkkää ketjunkiristystä vailla?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 28.8.2012 22:49

Jos ketjut on löysällä, mutta uskon sen johtuvan korojousista. Jouset pidemmät -> painaa haarukkaa enemmän alaspäin -> rungon ja haarukan välinen kulma muuttuu jyrkemmäks -> ketjut ei nouse tarpeeks ylös -> hankaa haarukkaan. Ketjulaahari siihen vaan, joudut vaan vaihtelee sitä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
SnooBit
Pyörä:
TZR, cbr 600f pc23,Skyteam 170cc manki
Liittynyt:
27.3.2009 12:05
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut SnooBit » 28.8.2012 23:36

sasumeil kirjoitti:No eiköhän ne renkaat voi silti kääntää nurin päin niin että viiste osoittaa väärään suuntaan.

no se, mutta sekään ei aiheuta tuollaista jumimista josta unknow kyseli.
Jarrut on vauhdin surma.
Joten mihin niitä jarruja tarvitaan
Vauhti ei tapa, vaan liian nopea negatiivinen kiihdytys.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 28.8.2012 23:45

Milläs perusteella? Jos ne laittaa väärinpäin niin eihän ne mene pohjaan, ja sittenkun väkisin runnoo sisään niin on melkeen jumissa koko kone. suosittelisin kyllä kattoo.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
jokurandoom
Liittynyt:
29.11.2011 23:15
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut jokurandoom » 1.9.2012 14:05

Onko kukaan kokeillut laittaa peussiin alakauttasta turbokittiä joka on ollut kiinni derbissä? Pitääkö modata paljon ja miten sopii siihen?
PV^
Liittynyt:
22.3.2012 22:45
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut PV^ » 6.9.2012 15:33

Mikähän ois vikana peeveessä ko, 1 vaihde on ainoa vaihde mikä menee päälle ja sekin menee vaivoin päälle ? muille vaihteille ei edes yritä? entinen omistaja ajanut sillälailla että kytkin ottaa koko ajan hiukan kiinni elikkä vaijeri tiukalla, voiskohan tuo vaikuttaa asiaan?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista