Topsa-
- Pyörä:
- purettuna 24/7
- Liittynyt:
- 1.12.2008 18:04
sploz kirjoitti:Laitoin kuusiokoloruuvin kiinni ihan poljin ylhäällä, mutta eikös se vaa purista sitä poljinta niihin hahloihin päin ja pidä poljinta paikallaan, miten se voi vaikuttaa sitten siihen
Teen kyllä niin jos se jotain auttaa, mitäköhän pahuuksia se aiheuttanee jos se jousi pääsee siellä katkeamaan ..
Voi tulla aikamoinen "leikkaus-ilmiö" jos pääsee vaan siihen apurattaan ja kytkinkruunun väliin joku pieni pala.
Edit: E4gle, kokeile reilusti kylmemmällä tulpalla ihan ensin, sanotaan vaikka kolme tai jopa neljä numeroa kylmemmällä, sitten kannattaa epäillä jo puolaa.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
TooByAas
- Pyörä:
- tön
- Paikkakunta:
- Lapua
- Liittynyt:
- 14.2.2008 17:30
E4gle kirjoitti:gassussa koko talven ajan tulpanpoltto-ongelmaa ja rätinää keskikierroksilla (tulppia palanut reilut 20) ja eri kokoisia suuttimia testailtu, ilmanputsari tyhjennetty vedestä + eilen sain mopon takasin huollosta jossa oli poistettu kaikki vesi kampikammiosta ja tankista. ja kaasarin jne. puhdistivat. rätinä loppui mutta tulppa paloi jälleen n. 7km ajon jälkeen, kannattasko uutta cdi-boksia lähtä tilaileen? mikäs tuohon sopis, ainakaa gg:n omaa ei tunnu löytyvän?
Staattori paskana. Mulla oli kolmas staattori kunnes myin pois koko mopon että niin
Samat Ducatin staattorit käy mitä on derbeissä ja vanhemmis dt:issä. Johtojen värit erilaiset mutta saa kytkettyä.
sploz kirjoitti:Laitoin kuusiokoloruuvin kiinni ihan poljin ylhäällä, mutta eikös se vaa purista sitä poljinta niihin hahloihin päin ja pidä poljinta paikallaan, miten se voi vaikuttaa sitten siihen
Teen kyllä niin jos se jotain auttaa, mitäköhän pahuuksia se aiheuttanee jos se jousi pääsee siellä katkeamaan ..
Eikun se iso kuusiokoloruuvi siellä lohkon "takapuolella". Avaat sen, sitten polkaset/työnnät polkimen ihan ala-asentoon ja laitat sen saman ruuvin kiinni. Sitten otat polkimen irti ja käännät sopivaan kohtaan.
Se ruuvi stoppaa sen akselin sitten yläasennossa.
tolonext
- Pyörä:
- Suzuki PV -93, GAS GAS rookie -05, Yamaha tzr 125cc
- Liittynyt:
- 1.7.2009 19:01
Nyt on itella gassu kunnossa kun sillon se kipinä hävis vaihdettiin cdi nii rupes toimimaan mulla oli sillon kahvalämmittimet ja rajotin kun se meni. Tiedättekö kummasta se ois voinu mennä vai kummastakin? kun mielellään tuon rajottimen siihe laittasin takas. Kiitos!
Topsa-
- Pyörä:
- purettuna 24/7
- Liittynyt:
- 1.12.2008 18:04
Kahvanlämmittimet kannattaa laittaa akulta sähkökytkimen kanssa, rajotin ei pistä cditä paskaksi.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Jonttu_96
- Pyörä:
- 125 rieju marathon ex Rieju Smx Pro -08, yamaha pw 80 ja kawasaki kx 65
- Paikkakunta:
- Kangasala
- Liittynyt:
- 21.2.2011 15:54
Vielä semmosta että onko noissa gas gaseis hyvät sähköt muuten jos sitä mittarii ei lasketa (ku taitaa mennä kaikis paskaks tuo mittari ) Ja miten muuten onko moottori laadukas sun muut osat kestääkö toi neste kytkin? Mimmone tuntuma siin nestekytkimes. Palautooko hyvin? Entä pelittääkö sählö startti? kiks start?
sploz
- Pyörä:
- tulee pian :)
- Liittynyt:
- 11.3.2011 16:46
Mikäs mulla gassussa, kun päivällä pörräsin ja vapautti kytkimen hienosti kokonaan että vaihde päällä pystyi olemaan paikallaan, mutta nyt kun tuo vempele tossa ulkosalla seisoi noin 4-5 tuntia ja kun olin ajamassa talliin sisälle, niin vapauttaa kytkimen todella nihkeesti ja kun laitto vaihteen niin sutasee ja sammuu. Johtuuko vaan kylmästä öljystä tai jotain, nesteet kytkimestä kattosin ja niitä mielestäni ei ollut syönyt että tuskin työsylinterikään vuotaa, pumppaaminen ei auttanut. Ja kun päivällä toimi niin hienosti, missä vika?
Topsa-
- Pyörä:
- purettuna 24/7
- Liittynyt:
- 1.12.2008 18:04
Kylmät / väärät öljyt.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
sploz
- Pyörä:
- tulee pian :)
- Liittynyt:
- 11.3.2011 16:46
Topsa- kirjoitti:Kylmät / väärät öljyt.
Alakerrassa on
biltema 10w40 "racing" 4t syntetic, oli vissiin kytkinlisäaineistettua, voisko tuo öljy aiheuttaa sen? Harmillistahan se talvella olis tollanen kun aina jos pääsee jäähtymään niin levyt jurraa, mulla myös juuri uudet kytkinlevyt, ajettu päivän että nekin kyllä muuttuu siellä vähän. Pitäiskö vaihtaa öljyt johonki toiseen, mitä suosittelisitte? Koitan huomenna toimiiko lämpimänä, jos niin sitte varmaan öljyissä jotain häikkää..
E4gle
- Pyörä:
- Gas Gas Ec 50 Rookie
- Paikkakunta:
- Hamina
- Liittynyt:
- 14.9.2009 15:29
uuen staattorin iskin tilauksee, ja 13-52 välitykset laitoin kans tuleen jos sen 76-77 sais kulkemaa
alko kiinnostaa ku tuolta aiemmi luin et 2mm pytyn nostolla vois saada teholisäystä. mites kannattais nostaa, ihan iskemällä ekstratiivisteitä? ja kuink suurta hyötyy ois odotettavissa? 1mm kannen lasku ollu sitte suunnitelmissa jo kauemmi. pien lisäteho maistuis, vaikka jo nyt suht tyytyväine kulkupuoleen, ei oo monella 50cc:llä jakoo viivoilta
Topsa-
- Pyörä:
- purettuna 24/7
- Liittynyt:
- 1.12.2008 18:04
Laittaa vaan ehkä millin verran tiivistettä sinne väliin ( easyltä kannattaa tilata kolme tiivistettä, eri paksuisia) ja sitten ottaa pytyn yläpinnasta sorvissa tai jyrsimessä alta millin pois ja kannesta ehkä 0.4mm pois. kannattaa laitta 14-52, jaksaa vetää hyvin ja kulkee esim. metran kanssa 85 km/h vakiokaasarilla...
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
gäs gäs
- Pyörä:
- gas gas ec rookie 50
- Paikkakunta:
- jyväskylä
- Liittynyt:
- 19.1.2010 9:53
milläköhän kierteellä tuo gg:n pääsuutin on ku ei tekis mieli ottaa ensi auki koko kaasaria ja sit kattoo mil kierteel se on ja sitten vast mennä ostamaan suutin, siis ihan vakio kaasari on kyseessä
jonääs
- Pyörä:
- Aprilia RS 125 -01, Derbi Black Devil -04 EX: GasGas 50cc ja Hopper
- Paikkakunta:
- parainen
- Liittynyt:
- 5.9.2010 18:15
gäs gäs kirjoitti:milläköhän kierteellä tuo gg:n pääsuutin on ku ei tekis mieli ottaa ensi auki koko kaasaria ja sit kattoo mil kierteel se on ja sitten vast mennä ostamaan suutin, siis ihan vakio kaasari on kyseessä
5 mm
Pro-Oil
- Pyörä:
- GasGas Ec 50 -05, Husqvarna Wre -07
- Paikkakunta:
- Uusikaupunki
- Liittynyt:
- 6.3.2008 15:02
Mikä tulppa olis hyvä tai mitä teil on? toi ohjekirja hukas ja paikallaa joku boschi tulppa eikä sellast oikee saa täält.
tolonext
- Pyörä:
- Suzuki PV -93, GAS GAS rookie -05, Yamaha tzr 125cc
- Liittynyt:
- 1.7.2009 19:01
Pro-Oil kirjoitti:Mikä tulppa olis hyvä tai mitä teil on? toi ohjekirja hukas ja paikallaa joku boschi tulppa eikä sellast oikee saa täält.
Mulla on br8es
sploz
- Pyörä:
- tulee pian :)
- Liittynyt:
- 11.3.2011 16:46
Pro-Oil kirjoitti:Mikä tulppa olis hyvä tai mitä teil on? toi ohjekirja hukas ja paikallaa joku boschi tulppa eikä sellast oikee saa täält.
Mulla BR7ES, mun ohjekirjassa ei lue mitään mikä tulppa pitäisi olla, tosin ohjekirja puhuu iskunpituudestakin väärin, mun näyttää jostain eri mallisestakin moposta mikä mulla on.. Ajattelin tosin hommata iridiumin, vaikka huvin ja hifistelyn vuoksi, oli siitä sitten hyötyä tai ei
Viimeksi muokannut sploz päivämäärä 8.4.2011 19:15, muokattu yhteensä 1 kerran
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista