Suzuki PV huolto/tekniikka

jöölli
Pyörä:
Osissa
Liittynyt:
5.12.2011 15:48
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut jöölli » 24.11.2012 21:23

Omaan pevuun hain petarit Etrasta näyttämällä vanhoja laakereita tiskillä. Uudet taisi maksaa 25e.
Pevikka80
Pyörä:
Jopo
Liittynyt:
4.8.2011 21:59
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pevikka80 » 25.11.2012 13:18

Oisko jollakin selitystä sille että ei mene ykkösvaihteelle ollenkaan...
kakkoselle kun laittas ni hyppää suoraan nelonen silmään :eek:
avasin lohkot ja päällepäin näyttäs olevan kaikki kunnossa?
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 25.11.2012 15:13

Oha sulla kaks siirtäjää ja molemmat kunnossa ?
Tsekkaa pv proju!
heka96
Pyörä:
Suzuki s1, rieju mrt, Tunturi pappa
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.4.2012 19:35
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut heka96 » 25.11.2012 19:09

Reetuhai2 kirjoitti:Mitenkäs mutterin löysällä olo vaikuttaa siihen ettei ollu kiilaa? Eihän se toimi jos ei ole kiilaa ja mutteri löysällä. Mutta kiilakin on lähinnä sitävarten että pysyy paikallaan kiinnilaitettaessa. Jos mutteri on löysällä ni pitää varmaan mielenkiintosta ääntä, tuskin pyöriikään kovin tasaseen.



mulla tänään levisi magneeton kiila s1 nii rupes booaa sille jännästi rupesin käsin heiluttelee magneettoo nii pyöri miten sattuun
ja kyllä muuuten tarvii kiilan.. pyörii silti tyhjää vaikka laitoin pulttipyssyllä kiinni..
Sama ongelma oli yhes kameli derbis oli kiila hajonnu nii pyöriny vaan ympyrää.. lopulta olivat hitsanneet kiinni :D omistaja ei ollu uutta kampuraa suostunu ostaa..
oli murjonu se kampura kaikki kiilat paskaksi..
Voihan niissä magneetoissa olla vähä timmimpiä ja väljempiä yksilöitä.. itellä ei ainakaa pysy ilman kiilaa..
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 26.11.2012 0:50

Monet sanonu käyttävänsä ilman, kestää ja toimii kun on kartiot kunnossa. Toki jos ne on ikivanhat vituiks paskottu niin ei varmaan toimi.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
heka96
Pyörä:
Suzuki s1, rieju mrt, Tunturi pappa
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.4.2012 19:35
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut heka96 » 26.11.2012 13:05

nii kampura ei nyt kovin vanha oo, mutta kyllä oli jännä efekti löi putkesta 15-20cm liekkii ja kävi niiku nelitahti :D
Pevikka80
Pyörä:
Jopo
Liittynyt:
4.8.2011 21:59
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pevikka80 » 27.11.2012 22:43

sasumeil kirjoitti:Oha sulla kaks siirtäjää ja molemmat kunnossa ?

on 2 siirtäjää... päällepäin näyttäs olevan kunnossa :s
bevekki
Liittynyt:
5.4.2012 17:11
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut bevekki » 30.11.2012 0:12

Onko siinä patukassa missä on niitten siirtäjien urat niin siellä päässä ne kaikki pikku "sokat" paikallaan, siis ne mistä se vaihdepolkimen akselin päässä oleva vipu pyörittää.
Jos se on oikein kasattu ja kaikki paikallaan ja kaikki jouset toimii ja vaihdepolkimenakselin päässä kaikki jouset on paikallaan niin sitten voi olla vika väärin kasatussa vaaihteistossa.
laita kone ja räjäytyskuvat vierekkäin ja kattele onko kaikki paikallaan



heka96 kirjoitti:
Reetuhai2 kirjoitti:Mitenkäs mutterin löysällä olo vaikuttaa siihen ettei ollu kiilaa? Eihän se toimi jos ei ole kiilaa ja mutteri löysällä. Mutta kiilakin on lähinnä sitävarten että pysyy paikallaan kiinnilaitettaessa. Jos mutteri on löysällä ni pitää varmaan mielenkiintosta ääntä, tuskin pyöriikään kovin tasaseen.



mulla tänään levisi magneeton kiila s1 nii rupes booaa sille jännästi rupesin käsin heiluttelee magneettoo nii pyöri miten sattuun
ja kyllä muuuten tarvii kiilan.. pyörii silti tyhjää vaikka laitoin pulttipyssyllä kiinni..
Sama ongelma oli yhes kameli derbis oli kiila hajonnu nii pyöriny vaan ympyrää.. lopulta olivat hitsanneet kiinni :D omistaja ei ollu uutta kampuraa suostunu ostaa..
oli murjonu se kampura kaikki kiilat paskaksi..
Voihan niissä magneetoissa olla vähä timmimpiä ja väljempiä yksilöitä.. itellä ei ainakaa pysy ilman kiilaa..


Miten kampura paskoo kiiloja, jos on oikean kokonen kiila (jos ei ole viilaa isommasta timmi kampuran päähän) niin ei se mitään pasko. Jossain onpahasti klappia/ väljää jos ei muka kiilat kestä.
Vitun järkevää muuten hitsata mg kiinni :paha: :paha:
2Fast4You
heka96
Pyörä:
Suzuki s1, rieju mrt, Tunturi pappa
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.4.2012 19:35
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut heka96 » 30.11.2012 18:30

niinno omistajan pyynnöstä olviat hitsanneet.. ite oisivat ostaneet uuden kampuran koska entinen oli vino.. jne..

ja niin sitähäntossa päiviteltiinkin että liekkökampuran kartio nii väljä paska..

jos ei rupea pysymään nii pitää rueta tutkimaan tarkemmin, kuulu vaan jumalaton posahus ku menipaskaksi 2vaihteen piikillä tecnigasin putkella ku ajoin.
ja oikee kiila on..
konzu
Pyörä:
Sachs Devil Bullet, suzuki pv, Husqvarna sms4 125
Liittynyt:
11.12.2011 19:10
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut konzu » 2.12.2012 21:55

mopon on plussan puolelella lähteny hyvin käyntiin mutta nyt kun tuli kymmenen asteen pakkaset ja tarvii noin 10 polkasua et lähtee käyntiin ja käy pienillä kieroksilla ja saataa sammua jos ei anna kaasua. onko vika mahdollisesti säädöistä?
Anttooni
Liittynyt:
4.5.2011 19:15
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Anttooni » 2.12.2012 22:08

Osaako joku sanoa mikä pv:ssä on. Seiso tallissa kuukauden ja tankki oli melkeen tyhjä. Sitte tankki täyteen ja yrittämään käyntiin, mutta ei. Uusittu tulppa (kipinä tulee) , kaasari putsattu yms. Välillä yrittää, mutta putki paukkuu. Hiilikuituläpät vaihdettu takas peltiläppiin. Kaasari on sha 16millinen ja 60cc ja luhao tehoputki. Vedettiin mopolla pv:tä ja saatiin käymään kerran kunnolla ja kaasua vaan mutta sitte 20sek sammu. VASTATKAA, KIITOS! :)
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 2.12.2012 22:11

Sepä hyvinkin. Aloitappa seosruuvin pyörittelyllä ihan kiinni, lähteekö sillä paremmin käyntiin? Leijuuko kierrokset niiden laskiessa aivan tk:lle asti? En tiedä onko sun kaasarissa (mikä se nyt ikinä onkaan) erillistä ryyppysuutinta, mutta tk-suutin siinä ainakin on, joten sitä suurentamalla pitäs saada moppe tulille.

Kokeiles laittaa pensaa tulpanreiästä ja potkase käyntiin, ilmota mitä tapahtu.
Anttooni
Liittynyt:
4.5.2011 19:15
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Anttooni » 2.12.2012 23:38

Tuollainen kaasutin kyseessä http://www.emc24.fi/product_info.php?cP ... s_id=21642 . Ei ole muutakuin tyhjäkäyntiruuvi tuossa kaasarissa. Voiko joku stefa vuotaa?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 3.12.2012 1:44

Hyvin lämpimästi suosittelen että alotat viankorjauksen poistamalla ton SaHAn ja laitat kunnon kaasarin. Muuten saat vaan sahata PV:tä kun ei toimi.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 3.12.2012 14:22

Itekkään en oo kuullu oikeesaan mitään hyvää noista sha kamppeista, mutta jos siihen saa isompaa tk-suutinta niin aloita semmosen vaihdolla.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista