hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Tosta sähköstartin naksumisesta/toimimattomuudesta niin mulla oireili samalla tavalla ja viaksi paljastui korroosio sähköstartin sisällä, ei muuta kuin osien putsaus wd40:llä ja taas toimii.
Caffeinated
- Liittynyt:
- 27.3.2010 23:33
Hei.
Olen hukannut sx50:ni alkukäyrän kuristuspalan, onko olemassa jotain järkevää tapaa laittaa moponi vakiotehoiseksi muuten kun ostamalla uuden alkukäyrän törkeään hintaan moposportista? Ideana olisi laittaa vakiotehoiseksi myyntiä varten. Nettivaraosasta löysin vain sm50:n osia.
zzzz
- Liittynyt:
- 24.4.2012 21:26
tee siihe joku oma patentti kuristus
Darian199
- Pyörä:
- Cpi SM PRO -08, Yamaha WR 125x, Yamaha Neo's 1998, Yamaha Dt 50 -10, Yamaha Dt Lc "125" -86
- Paikkakunta:
- Salo
- Liittynyt:
- 15.8.2010 10:20
mul sais halval kurin. ainakin sen putkiosan
"Kaikki on sallittua jossei jää kiinni"
Rautaputki
- Pyörä:
- Cpi sm -07
- Liittynyt:
- 12.8.2011 18:00
Noniin, kertokaas mikä on vikana, kun kiihtyy 3 vaihteelle asti normaalisti, mutta sitten 4 kiihtyvyys häviää eikä kierrä yli 8000rpm ja tuntuis että röpöttää tai pätkii sytytystä.
Vapaalla kun kierrättää niin kiertää yli 10000rmp mutta ei ajossa.
Tekniikkana kuriton vakioputki ja suutin kokoa 84.
Edit: Cdi:stä oli yks johto melkein poikki ja nyt toimii kunnolla.
Viimeksi muokannut Rautaputki päivämäärä 9.4.2013 21:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Eero699
- Liittynyt:
- 9.4.2013 17:44
Onko noissa Cpi:ssä mitään ongelmia tullu kun siihen on laittanut tehari esim.moottorit hajonnu,leiponu yms.?
vator14
- Pyörä:
- Husqvarna sm 125
- Liittynyt:
- 1.4.2012 11:04
Kuinkas yleensä oletteko poistanut sitä prikkaa alkukäyrän alusta? Siis läheltä pyttyä? Kysyn ihan mielenkiinnosta että onko tämäkin jokin kuri?
Itse poistin sen putken ja prikan siitä paisarin ja alkukäyrän välistä mutta tuntuu että 84 suutin on liian iso. Olen ymmärtänyt että yleensä kurittomalle 84-88 olisi suurin piirtein se oikea koko.
Eli onko ainoa kuri se putki ja prikka systeemi siinä alkukäyrän ja paisarin välissä vai myös se siinä lähellä pyttyä? Arveluttaa vain laittaa kurittomallle pienempää suutinta ettei kilahda. Mutta onko minulla vielä edes kuriton, vaikka en poistanut sitä prikkaa läheltä pyttyä?
Kiitoksia vastauksista!
Tää on kyllä viimene itä pyörä minkä mä osta...
Ranekastike
- Pyörä:
- CPI SX 08
- Liittynyt:
- 29.7.2012 20:24
Mikäs vois olla vikan ku ei lataa ollenkaa akkuu ajossa?
Darian199
- Pyörä:
- Cpi SM PRO -08, Yamaha WR 125x, Yamaha Neo's 1998, Yamaha Dt 50 -10, Yamaha Dt Lc "125" -86
- Paikkakunta:
- Salo
- Liittynyt:
- 15.8.2010 10:20
vator, omassa sm prossa ei ainakaan ollut siinä pytyn lähellä mitään prikkoja? ainnuto li siinä alkukäyrän ja paisarin liitoskohdassa.
"Kaikki on sallittua jossei jää kiinni"
henkka37
- Liittynyt:
- 16.4.2013 1:08
moro kaikki ! tarvitsisin vähän apua tossa suuttimen vaihdossa ku oon just niin tietämätön

jos joku osaava (kääntä?aabozmikälie?) neuvois sillee yksityiskohtasesti, etmitesse onnistuu. mallina on siis cpi sm 09. kiitos!
_pepe
- Pyörä:
- Skyteam monkey
- Liittynyt:
- 30.3.2011 16:25
Ensin otat ilmanputsarin ja imukaulan irti kaasarista, sitten ruuvaat kaasuttimen pohjassa olevan kupin irti, sen jälkeen kaasuttimen pohjassa keskellä näet pultin näköisen jutun missä reikä keskellä (suutin). Ruuvaat sen irti ja uusi tilalle, sakkakuppi takaisin paikalleen ja valmis
Kääntä
- Pyörä:
- ZX9R
- Paikkakunta:
- Ylivieska
- Liittynyt:
- 4.1.2008 16:49
Riippuu vähä kädentaidoista ja tuurista saako sitä suutinta vaihdettua kaasarin ollessa paikallaan, itellä se meni melko tiukille mut oikeilla työkaluilla sai vaihdettua.
Ite tein homman niin et ruuvasin ekana luistin irti kokonaan jotta kaasarin saa kallistumaan enemmän, tän jälkeen riiippuen letkulinjoista ja muista nii joutuu joko ottaan letkun irti, tai sit ei.
Sitte kaasarin kummaltaki puolelta klemmarit auki/löysälle jotta kaasarin saa käännettyä (voi vaatia aluksi vähä voimaa jos imukaulan kumi on juminnu kiinnni kaasariin).
Sit eikun kohokammio irti pitkällä ristipäällä ja talttapäällä pisimmällä oleva messingin värinen ruuvi irti ja us tilalle.
Kasaus sit päinvastoin.
Sähköstarttihommaan; ilmeisesti osittain tyyppivika ton toimimattomuus, joko voitelun puute tai sit haljenneet magneetit moottorisa. Itellä oli menny halki ja se pönkäs koko startin. Putsaus ja irto-osien poisto vaikutti positiivistesti.
Latausongelmaan; toimiiko sähköt muuten normaalisti, siis valot, vilkut jne? Vika voi olla joko jännitteensäätimesä, staattorisa, sulakkeesa tai jossain johdossa. Yleinen paikka on jännitteensäätimen liittimen läheisyydesä.
Yleensä jos vika on joistain noista,nii ongelmia on myös valojen kans.
Yks syys voi olla myös yksinkertasesti vanha pilalla oleva akku.
henkka37
- Liittynyt:
- 16.4.2013 1:08
kiitti jätkät! onnistu ekalla yrittämällä, vaikka vähän vaikeetahan se oli. Seuraavaks olis tiedossa ton kuristimen poistaminen tost putkesta.. taas, vähä neuvoi olis kiva (miten onnistuu ja kuinka helppoa yms)

en oo kovin mahtava näis mopo jutuis ku ei oo viel kovin kauaa ittellä ollu toi.
kiitos =)
henkka37
- Liittynyt:
- 16.4.2013 1:08
henkka37 kirjoitti:kiitti jätkät! onnistu ekalla yrittämällä, vaikka vähän vaikeetahan se oli. Seuraavaks olis tiedossa ton kuristimen poistaminen tost putkesta.. taas, vähä neuvoi olis kiva (miten onnistuu ja kuinka helppoa yms)

en oo kovin mahtava näis mopo jutuis ku ei oo viel kovin kauaa ittellä ollu toi.
kiitos =)
nosehä lähti helposti..
henkka37
- Liittynyt:
- 16.4.2013 1:08
kerta täälä on näitä osaavia, niin mulla vaihteeks ongelma. otin sen kurin sielt putkest irti joo onnistu aika hyvin, ja tiiän miten se pääsuutin teoriassa vaihdetaan. (en ole siis vielä vaihtanut isompaa suutinta, vaan vakiosuutin kiinni) ongelma on siis se että kone kuumenee ihan älyttömän nopeasti, ja jäähdytinnesteen lämpötila valo syttyy. kysymys on siis että johtuuko tämä juuri siitä liian pienestä suuttimesta? et jos vaihan sen 80 suuttimen siihe nii loppuuko toi ylikuumentuminen..? kiitos =)
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista