Monkey viritys ja tekniikka

Jammu22
Liittynyt:
18.6.2021 15:30
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Jammu22 » 9.8.2021 22:57

Voiko 50cc mankin alakerran kanssa laittaa 85cc yläkerran? Elikkäs onko iskunpituus vielä ihan ok vai tarviinko uuden alakerran?
Drcongo
Liittynyt:
11.8.2021 14:04
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Drcongo » 11.8.2021 14:21

Osaako joku sanoa miks manki kulkee vain 70
125cc kone
16/32 välit
20mm kaasari
Mpr tehoputki
Karhunpentu
Liittynyt:
10.8.2021 1:07
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Karhunpentu » 14.9.2021 20:00

Moro! Kaverilla ois myynnissä manki 800e, suht halvalla. 2019 vm conan (skyteam) ja ajettu alle 1tkm. Kysyn nyt täältä, kun se kuitenki on ruisku, että voiko sitä mitenkään kunnolla virittää? Pitääkö vaihtaa kaasari ja sähköt? Paljon suunnillee maksas vaihtaa kaasaripeliks ja tarviiko siihe muuta ku ite kaasari ja sähköt vaihtaa? Vai onko halvempaa hommata tai ohjelmoida rajottamaton ecu? :nörtti:
Mankikuski11
Liittynyt:
22.9.2021 23:00
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Mankikuski11 » 22.9.2021 23:10

Voitasko alottaa keskustelu ruiskumankeista ku itsellä 2021 vuoden malli enkä löydä edes kuvaa kyseiseen esiin kuuluvasta e5 ecu boxista ja aattelin hommaa jossain kohtaa 72cc mbf:n sylinterisarjan nii paljos se auttaa esim tuoko huippunopeutta jos olis rajoittamaton ecu
ozo_karhu
Liittynyt:
22.11.2021 18:17
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut ozo_karhu » 22.11.2021 18:20

ajattelen hankkii mankin apikan lisäks mut haluun semmosen joka keulii hyvin, riittääkö 85cc vai olisiko 125 cc parempi, ja minkä kaasarin 125 ccn kanssa tarvitsisi minimissään
vetko
Pyörä:
Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
9.3.2020 21:33
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut vetko » 22.11.2021 21:57

ozo_karhu kirjoitti:ajattelen hankkii mankin apikan lisäks mut haluun semmosen joka keulii hyvin, riittääkö 85cc vai olisiko 125 cc parempi, ja minkä kaasarin 125 ccn kanssa tarvitsisi minimissään


Joku 26mm olis varmaa aika hyvän kokoinen.
85Manki
Liittynyt:
23.11.2021 0:40
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut 85Manki » 23.11.2021 0:44

Osaisko kukaan sanoa meneekö https://www.mbfmoto.com/fi/sylinteri/31 ... ella-.html tämä 50alakertaan ja yli päätään käviskö tämä kaiken puolin ettei tuu ongelmia

Toimiiko mopo vakio kaasarilla (jos on 76 suutin)

Vai onko mielummi 72 samallainen sarja
Paviaani131
Liittynyt:
2.11.2021 22:45
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Paviaani131 » 24.1.2022 22:17

Screenshot_20220124-210349_2.jpg

Osaako joku sanoa kuinka leveiä spacer pitäisi olla, että saisi 130/50-8" renkaan kanssa ketjulinjan oikein?
Ja kuinka pitkät ketjut pitäisi hankkia?

7mm nen löytyy mutta pitääkö olla leveämpi.
https://www.mbfmoto.com/fi/eturatas/374 ... a-7mm.html
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
vetko
Pyörä:
Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
9.3.2020 21:33
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut vetko » 25.1.2022 13:50

Selviää melkeimpä vain kokeilemalla.
Paviaani131
Liittynyt:
2.11.2021 22:45
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Paviaani131 » 26.1.2022 23:17

Oisko kellään MITÄÄN kokemusta tuommosesta speiceri projektista? Ei viittis turhaan ostaa kun persaukisella ei paljon mammonaa löydy:D
SaiQmon
Liittynyt:
15.2.2022 22:13
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut SaiQmon » 15.2.2022 22:26

Tuli ostettua projekti ja uusi johtosarja menossa paikalleen. Keeway Manki vm 2020 EFI E4.

Muutama etsii vielä paikkaansa:

Umpiossa
1. Irrallinen säädin / muunnin (?), toisessa päässä 2 VIH-KEL ja toisessa 3 RUS-MUS-VIH. Tuon saa teoriassa molemmin päin sopiviin liittimiin.
2. Ehkä jälkikäteen asennettu (?) relekortti. Pienet MUS-VAL menee vapaavaloon viereen pieneen lediin (tai vast.) Pyöreillä liittimillä VAL - VIH - RUS

Rungon takaosassa

3. Johtosarjan MUS/KEL - VIH/PUN
4. Johtosarjan liitin VIH - SIN/VAL. Samanlainen liitin on vähän aiemmin, jonka kytkin magneetolta tulevaan liittimeen, liekö vapaan merkkivalo?

Lambda
5. Onko Lambdan kahdella valkoisella eroa toisistaan? Joku vetänyt johdot poikki, pitää tinailla takaisin.

Eihän kenelläkään olisi sähkökuvia, joissa värit oikein? Jonkun löysin netistä kaasarikoneelle, mutta värit ja kytkennät jotain ihan muuta kuin tässä.

1_1.jpg


2_2.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
sammy076
Liittynyt:
13.2.2022 0:14
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut sammy076 » 16.2.2022 0:38

Vihr-valk maadoitus ja sin-valk sytkä impulssi poksille.
SaiQmon
Liittynyt:
15.2.2022 22:13
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut SaiQmon » 16.2.2022 22:51

Pystyisikö joku tsekkaamaan EFI E4 Monkeyn ECU:n sekä Lambdan johdotuksen? Edellinen omistaja vetänyt leikkureilla kaikki poikki ja liittänyt myöhemmin uudestaan, nyt kipinä hukassa. ECU:n vihreä / valkovihreä liitetty oudosti ja ECU:n johtoliittimessä vain 6/8 kytketty, sähkökuvassa näkyy 8 johdinta.

Kuvassa ECU:n liitin, josta puuttu kahdesta nurkasta pinnit ja johdot. Toisessa kuvassa näkyy tuo hieno yhdistys abikolla.

Lisäksi ECU:ssa palaa vain yksi ledi, nro 2. Mitäköhän tuo tarkoittaa? Mittarissa moottorin vikavalo. Ei kipinää.


ecu1.jpg


ecu2.jpg


ecu3.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
SaiQmon
Liittynyt:
15.2.2022 22:13
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut SaiQmon » 16.2.2022 22:52

Lisää kuvia

ecu4.jpg


lambda.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
sammy076
Liittynyt:
13.2.2022 0:14
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut sammy076 » 17.2.2022 0:36

sammy076 kirjoitti:Vihr-valk maadoitus ja sin-valk sytkä impulssi poksille.

1.kytketään umpiossa oleva ledi kehys tähän.2 on päiväajovalo automatiikka,pienet pyöreät liittimet valokytkimeltä tuleviin,kaksi muuta pientä johtoa valosensorille vapaavalon viereen.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista