L0bst3ri
- Liittynyt:
- 14.8.2018 15:17
Mikähän ois vikana derbi alko booaamaan ja kaasarista valu bensat ja kaasarissa kaikki oli niikuin piti. huiput laski 68sta 60kmh.
entinenmopoilija
- Liittynyt:
- 15.8.2018 7:49
Vaihdoin tyttären mopoon eilen kaasuvaijerin. Sinänsä kaikki meni hyvin, vaijeri tuntuu toimivan hyvin, mutta jostain syystä mopo ei nyt kulje kuin ryyppy päällä eikä silloinkaan tietysti niin kuin kuuluisi.
Ilmeisesti siis vetää ilmaa jostain?
Voiko tuon vaijerin vaihdon tössiä jotenkin?
NO_ANIME
- Liittynyt:
- 17.6.2018 23:25
Osaisiko joku auttaa kun en tiedä mitä kävi? Laitoin vahingossa liian vähän 2t öljyä ja ajoin tankilta kotiin. Nyt Derbi ei enää käynnisty.
Epäilen että on yläkerrassa vika mutta Kicksi liikkuu normaalisti ja mäkistartatessa putki vain poksuu epäterveellisen kuulosesti. Ei olisi aikaa pyttyä ruveta turhaan availemaan niin kysyn täältä. Kiitos!
vantic
- Liittynyt:
- 5.7.2017 11:22
NO_ANIME kirjoitti:Osaisiko joku auttaa kun en tiedä mitä kävi? Laitoin vahingossa liian vähän 2t öljyä ja ajoin tankilta kotiin. Nyt Derbi ei enää käynnisty.
Epäilen että on yläkerrassa vika mutta Kicksi liikkuu normaalisti ja mäkistartatessa putki vain poksuu epäterveellisen kuulosesti. Ei olisi aikaa pyttyä ruveta turhaan availemaan niin kysyn täältä. Kiitos!
Jos ei leiponu, ni alottaisin tulpasta.
vantic
- Liittynyt:
- 5.7.2017 11:22
entinenmopoilija kirjoitti:Vaihdoin tyttären mopoon eilen kaasuvaijerin. Sinänsä kaikki meni hyvin, vaijeri tuntuu toimivan hyvin, mutta jostain syystä mopo ei nyt kulje kuin ryyppy päällä eikä silloinkaan tietysti niin kuin kuuluisi.
Ilmeisesti siis vetää ilmaa jostain?
Voiko tuon vaijerin vaihdon tössiä jotenkin?
Tuliko luistin kannen O-rengas paikalleen.
veke02
- Liittynyt:
- 15.1.2017 17:27
entinenmopoilija kirjoitti:Vaihdoin tyttären mopoon eilen kaasuvaijerin. Sinänsä kaikki meni hyvin, vaijeri tuntuu toimivan hyvin, mutta jostain syystä mopo ei nyt kulje kuin ryyppy päällä eikä silloinkaan tietysti niin kuin kuuluisi.
Ilmeisesti siis vetää ilmaa jostain?
Voiko tuon vaijerin vaihdon tössiä jotenkin?
Kuulostaa tosiaan siltä että vetää ilmaa jostain
Jos luistin kansi ei ole kunnolla kiinni voi vetää sieltä ilmaa
Ja kannattaa katsoa että imukaula on kunnolla paikallaan
Jos kaikki on kunnossa kannattaa putsata kaasari jos vaikka suuttimeen on päässyt vettä
Derbi drd pro 80cc "sport" #gromijää
NO_ANIME
- Liittynyt:
- 17.6.2018 23:25
vantic kirjoitti:NO_ANIME kirjoitti:Osaisiko joku auttaa kun en tiedä mitä kävi? Laitoin vahingossa liian vähän 2t öljyä ja ajoin tankilta kotiin. Nyt Derbi ei enää käynnisty.
Epäilen että on yläkerrassa vika mutta Kicksi liikkuu normaalisti ja mäkistartatessa putki vain poksuu epäterveellisen kuulosesti. Ei olisi aikaa pyttyä ruveta turhaan availemaan niin kysyn täältä. Kiitos!
Jos ei leiponu, ni alottaisin tulpasta.
No siis tulpan vaihdoin jo, antaa kipinää, vaikkakin heikkoa sellaista. Tulppa kastui kun polki, eli bensaa saa. Uuden akunkin veihdoin juuri. Valot palaa.
entinenmopoilija
- Liittynyt:
- 15.8.2018 7:49
veke02 kirjoitti:entinenmopoilija kirjoitti:Vaihdoin tyttären mopoon eilen kaasuvaijerin. Sinänsä kaikki meni hyvin, vaijeri tuntuu toimivan hyvin, mutta jostain syystä mopo ei nyt kulje kuin ryyppy päällä eikä silloinkaan tietysti niin kuin kuuluisi.
Ilmeisesti siis vetää ilmaa jostain?
Voiko tuon vaijerin vaihdon tössiä jotenkin?
Kuulostaa tosiaan siltä että vetää ilmaa jostain
Jos luistin kansi ei ole kunnolla kiinni voi vetää sieltä ilmaa
Ja kannattaa katsoa että imukaula on kunnolla paikallaan
Jos kaikki on kunnossa kannattaa putsata kaasari jos vaikka suuttimeen on päässyt vettä
Kiitos avusta kaikille. Imukaulan kumista löytyi halkeama.
Tehitepukka
- Pyörä:
- Derbi drd x-treme r 2011
- Liittynyt:
- 11.4.2018 22:04
Osaako kukaan sanoa myytäisikö missää derbiin jj takajarru satulaan sitä adapteria, netistä löytänyt vain kokonaisia satula adapteri settejä jotka taas maksaa 150€
Tehitepukka
- Pyörä:
- Derbi drd x-treme r 2011
- Liittynyt:
- 11.4.2018 22:04
Osaisko kukaan sano mitä tehtävissä kun kytkin lopetti toimintansa syynä oli se kruunun ja keskiön välinen prikka missä on booreille kolot, nii se hirtti ittensä siihen kruunun kiinni.
Vaihdoin osan ja yritän kasata kytkintä nii ei irrota.
Kuinka kireelle se pitää laittaa se mutteri joka pitää keskiön ja kruunun akselissa kiinni?
Oon lukenu jostaa netistä että 40Nm mutta jopa lenkki avaimen oma paino laittaa sen liian kireelle että ei enään irrota yhtään, mikä vikana?
https://www.youtube.com/watch?v=nfIiESWA3_I kyseinen tapahtuma kävi sattumalla juuri kun kamera rullasi
Tehitepukka
- Pyörä:
- Derbi drd x-treme r 2011
- Liittynyt:
- 11.4.2018 22:04
Tehitepukka kirjoitti:Osaisko kukaan sano mitä tehtävissä kun kytkin lopetti toimintansa syynä oli se kruunun ja keskiön välinen prikka missä on booreille kolot, nii se hirtti ittensä siihen kruunun kiinni.
Vaihdoin osan ja yritän kasata kytkintä nii ei irrota.
Kuinka kireelle se pitää laittaa se mutteri joka pitää keskiön ja kruunun akselissa kiinni?
Oon lukenu jostaa netistä että 40Nm mutta jopa lenkki avaimen oma paino laittaa sen liian kireelle että ei enään irrota yhtään, mikä vikana?
https://www.youtube.com/watch?v=nfIiESWA3_I kyseinen tapahtuma kävi sattumalla juuri kun kamera rullasi
Kaikki koneen sisältä näyttää ihan uudelta koska sinne ei ole kukaan koskaan menny, ei ole ollut tarvetta.
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Ettei vaan olisi se kruunun ja akselin välissä oleva holkki hirttänyt kytkinkruunuun kiinni, eipä pelkästään prikka
Tuo kytkinruunun holkin "leipominen" on tyyppivika derbin koneessa. Itsellä ei tuota ole käynyt (vielä) mutta useammalla kaverilla kyllä. Vähänkään jos turhan harvoin vaihtelee vaihteistoöljyjä/ajelee liian pienellä öljymäärällä/vesipumpun stefa vuotaa ni tuota tuppaa käymään.
Kytkinkruunusta on nykyään olemassa uudempi "korjattu" versio jossa tuon holkin sijasta akselin ja kruunun välissä on neulalaakerit.
Tehitepukka
- Pyörä:
- Derbi drd x-treme r 2011
- Liittynyt:
- 11.4.2018 22:04
johnnyw kirjoitti:Ettei vaan olisi se kruunun ja akselin välissä oleva holkki hirttänyt kytkinkruunuun kiinni, eipä pelkästään prikka
Tuo kytkinruunun holkin "leipominen" on tyyppivika derbin koneessa. Itsellä ei tuota ole käynyt (vielä) mutta useammalla kaverilla kyllä. Vähänkään jos turhan harvoin vaihtelee vaihteistoöljyjä/ajelee liian pienellä öljymäärällä/vesipumpun stefa vuotaa ni tuota tuppaa käymään.
Kytkinkruunusta on nykyään olemassa uudempi "korjattu" versio jossa tuon holkin sijasta akselin ja kruunun välissä on neulalaakerit.
Ei sielä ole mitään holkkia sielä on vaan tuo spaceri joka oli hirttänyt ittensä kruunuun kiinni. Hirtti kiinni varmaan kun ei tykännyt vähä hapesta.
Öljyt vaihdettu ~3000km välein
Kytkin nytten kasassa ja toimii toistaseksi ajoin vain vähä tietä ylös alas.
Tehitepukka
- Pyörä:
- Derbi drd x-treme r 2011
- Liittynyt:
- 11.4.2018 22:04
Tehitepukka kirjoitti:johnnyw kirjoitti:Ettei vaan olisi se kruunun ja akselin välissä oleva holkki hirttänyt kytkinkruunuun kiinni, eipä pelkästään prikka
Tuo kytkinruunun holkin "leipominen" on tyyppivika derbin koneessa. Itsellä ei tuota ole käynyt (vielä) mutta useammalla kaverilla kyllä. Vähänkään jos turhan harvoin vaihtelee vaihteistoöljyjä/ajelee liian pienellä öljymäärällä/vesipumpun stefa vuotaa ni tuota tuppaa käymään.
Kytkinkruunusta on nykyään olemassa uudempi "korjattu" versio jossa tuon holkin sijasta akselin ja kruunun välissä on neulalaakerit.
Ei sielä ole mitään holkkia sielä on vaan tuo spaceri joka oli hirttänyt ittensä kruunuun kiinni. Hirtti kiinni varmaan kun ei tykännyt vähä hapesta.
Öljyt vaihdettu ~3000km välein
Kytkin nytten kasassa ja toimii toistaseksi ajoin vain vähä tietä ylös alas.
Kattelin just netistä sitä korjattua versiota joka taas maksaa +300€ jota ei nyt ole kytkimeen laittamaan.
Varapelaaja
- Liittynyt:
- 22.1.2018 14:06
Mikähän derbissä kun kampiakseli liikkuu sivuttais suunnassa voiko olla petilaakerit? koneremontti kylläkin tehty noin 300km sitten. Myös tuntuu että kone rohisee jonkin verran. Tekniikka Tpr 80cc valu, Doppler er1 kampiakseli, 28mm kentse pwk, malossi vl6
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista