Tällänenjäbä
- Pyörä:
- Aprilli pila RX 50 -13
- Liittynyt:
- 14.8.2016 21:56
Uudet ketjut ei tykkää toimia kuluneen eturattaan kanssa eli koita vaihtaa eturatas tai mieluiten molemmat rattaat.
Japetzux
- Liittynyt:
- 9.10.2018 14:48
Mikä voi olla derbissä vikana, etuvalo ei pala vaikka virrat on päällä, taas jos mopon käynnistää ja antaa kaasua valo palaa kirkkaammin. Ja kun mopo on käynnissä ja painaa katkaisijasta pitkät päälle niin valo toimii ja jos laittaa lyhyet päälle valo menee pois päältä?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
No eihän ne kuulu palaa kuin käynnissä.
Lyhyen lanka poikki.
Lievä himmentyminen tyhjäkäynnillä on normaalia, perus fysiikkaa.
Perkele420
- Liittynyt:
- 13.10.2018 18:30
Ei oo mitää tietoa mite kaasuvaijeri vaihetaa, on uusi jo ostettu, mutta netistä ei löydy mitään tietoa kyseisestä aiheesta. Mopo on derbi drd evo -10 ja tuorevoitelu on käytössä
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
No ei kai siihen mitää ohjetta tarvi. Purat pois penkin, etukatteet ja polttoainetankin. Ota kuvat reitistä jota kaasuvaijeri kulkee että osaat laittaa samaan takaisin.
Kaasuttimesta avaat luistin kannen, otat luistin käteen ja pujotat vaijerin irti luistin urasta. Uusi tilalle ja takaisin kasaan.
Öljypumppuun vaijerin saa vaihdettua kun avaat pumpun kopan ja näet kyllä miten siitä saa vaijerin irti.
Kaasukahvasta säätöpultti irti että saat sen pujotettua pois vaijerin ympäriltä. Sitten päällä oleva mutteri auki ja kansi irti. Vaijeri irti kapula-osasta, rulla paikalleen ja kansi päälle. Säätöruuvi paikalleen ja säätö niin että kahvassa on pari milliä löyhää ja kovaa ajoa.
JMLLL
- Pyörä:
- Derbi senda sm -05
- Liittynyt:
- 16.10.2018 21:45
Huomasin tänään, että kun kaasu on täysillä niin aluksi kierrokset nousevat normaalisti. Sen jälkeen keskikierroksilla kone alkaa pätkiä vähän aikaa ja vähän pätkinnän jälkeen kierrokset nousevat huippuun asti ongelmitta? Voiko ongelma johtua siitä että kaasari saa ylimääräistä ilmaa jostain? Sähköissä myös huomasin lyhyet valot ovat tosi kirkkaat ja kun vaihdan pitkille valot himmenevät paljon. Mikä saattaisi olla vikana?
Konukki
- Liittynyt:
- 16.6.2018 12:26
Mikäs derbis olis kun kytkimestä vetää kone käynnissä niin kone rasahtaa ja sammuu joku kytkimessä löysällä/paskana??
ahmetkonsalam
- Liittynyt:
- 27.1.2019 21:28
Itellä on sellanen ongelma, että se ilmanputsarin ja kaasarin välinen kumiletku ei lähde millää pois, ja on varoteltu että jos sen jollain ihmeenkaupalla saa pois niin ei ainakaan saa takas. Että mites saatte sen helposti pois ja takaisin? (otin se klemmarin kyllä irti ja mopo on oikeasti aprilia rx.)
Tällänenjäbä
- Pyörä:
- Aprilli pila RX 50 -13
- Liittynyt:
- 14.8.2016 21:56
Riuhtoo vaa tarpeeks nii kyl se lähtee ja antaa vaikka vähä lämpöö sille irrotuksessa ja asennuksessa.
waadee
- Pyörä:
- Derbi DRD X-Treme 2015
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 9.1.2019 23:06
juu
Viimeksi muokannut waadee päivämäärä 24.6.2019 5:42, muokattu yhteensä 1 kerran
jebani6000
- Liittynyt:
- 5.10.2018 16:07
Nyt on kaasari päättänyt jäätyä kiinni ihan puhdistuksen jälkeen, kuinka tuon saa putsattua ettei jäädy uudelleen? (Masinolia heitin tankkiin mut ei se näköjää mitää tehny.)
mopomieäs
- Liittynyt:
- 24.9.2018 20:38
derbiin tuli sellane onglma että vuotaa vettä sylinterin kannen nipasta joka on jäähdytinneste letkun vieressä kannessa pitäisikö systeemi ilmata vai mitä ja sylkee kaiken pois mitä sisään laitaa esim jos täyttää paisuntasäiliötä sylkee kaiken pois tiettyyn pisteeseen
Tällänenjäbä
- Pyörä:
- Aprilli pila RX 50 -13
- Liittynyt:
- 14.8.2016 21:56
Siihen kuuluu kaasarinlämmityksen letku. Jossei sitä ole niin täytyy tukkia.
jebani6000
- Liittynyt:
- 5.10.2018 16:07
Nyt tarvitaan apua, nyt tippu koho pois, ja haluaisin tietää miten saada takaisin. En osaa ottaa kaasaria pois paikoiltain, niin voiko tuon tehdä kaasari paikallaan? Ja jos ei, niin neuvokaa miten otetaan kaasari pois.
Kaasutin dellorto 17.5mm
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Ei tarvi ottaa irti. Neulasuutin koloonsa ja sitten kohon sarana "hollille". Sit työnnät sen tapin paikalleen.
Tappi varmaan tippunut maahan, putsaa hyvin ennen kiinnilaittoa.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista