Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
No sillon toi kansi on turha ostos. Ostat isomman pytyn, ja siihen sitte vaikka isomman kannen. 72cc maksaa paljo vähemmän, ja jonku käytetyn 110cc koneen kannen saa myös halvalla.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
lasman15
- Liittynyt:
- 21.6.2010 16:44
ok. ja solikkaan kävi manan moottori suoraan?
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Juu.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Kahvimoottori
- Pyörä:
- Solifer Enduro 49cc , Skyteam Monkey 50cc , Yamaha DT 125 R, Yamaha DT 125 RE Harley Davidson FLSTC 1340cc
- Paikkakunta:
- Kuopio
- Liittynyt:
- 26.12.2011 13:09
Kaatumisen yhteydessä kaasutin hajosi ja laitettiin uusi samanlainen vakiokaasutin tilalle. Heti käynnistymisen jälkeen huutaa täysillä kierroksilla. Kun ryypyn ( rikastimen) vetää auki eli läpät kiinni niin hyytyy. Ei tunnu reagoivan luistin liikkeeseen juuri mitenkään, ehkä aivan aavistus saattaa sointi muuttua käynnissä kun antaa hanaa jo valmiiksi täysiä käyvälle koneelle, mutta kierrokset ei muutu vaan pelkästään äänen sointi. Vaijerin öljysin ja se toimii ainakin kun luisti on irti kaasuttimesta, mutta liike kahvassa saattaa tuntua vähän lyhyelle. Neula kuitenkin uppoaa suuttimeen että ei jää kantamaan. Kun kurkistaa peilillä imukaulasta niin luisti laskeutuu näkyviin vain ehkä 3mm, en tiedä miten syvälle se pitäis laskeutua. Neulan prikan (alimmassa-keskellä-ylimmässä) asento ei vaikuta kierroksiin. Tukein tyhjäkäyntisuuttimen kokonaan tulitikulla mutta edelleen huutaa täysillä kierroksilla.
Kysymys 1: Miten suuri tuo luistin liike pitäis olla suunnilleen eli yli vai alle 1cm?
Kysymys 2: Pitäähänkö se M:n muotonen lukitusprikka tulla sinne neulan päälle luistin sisään vaan niin että se estää neulan liikkkeen ylöspäin, vai pitäiskö se taiteilla niin että se jotenki ohjaa samalla kaasuvaijerin vetosuuntaa? Siis ei se mikä säätää neulan uintisyvyyttä vaan se omituinen irrallinen.
kysymys 3: Mitä pitäs ja kannattas tehä tai kokeilla?
Auttakaa mua pliis on joulu ja kaikki ja mä oon just lopettanu tupakanpoltonki
MB93
- Pyörä:
- Honda FT500
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.1.2010 20:10
Luistin pitäis laskeutua melkein alas asti. Sulla saattaa olla se väärinpäin. Eli kun otat luistin pois ja katsot sitä niin toisella puolella on alareunassa lovi, toisella puolella taas koko kyljen mittainen kolo. Loven puoli tulee tyhjäkäyntiruuvin puolelle, eli mopon päältä katsottuna vasemmalle puolelle. Kokeile tätä ensimmäsenä.
Sen M:n muotoinen "prikka" estää vain neulan liikkumisen.
kolli22
- Pyörä:
- skyteam solifer sm
- Paikkakunta:
- kärkölä
- Liittynyt:
- 23.12.2011 17:39
Kahvimoottori
- Pyörä:
- Solifer Enduro 49cc , Skyteam Monkey 50cc , Yamaha DT 125 R, Yamaha DT 125 RE Harley Davidson FLSTC 1340cc
- Paikkakunta:
- Kuopio
- Liittynyt:
- 26.12.2011 13:09
MB93 kirjoitti:Luistin pitäis laskeutua melkein alas asti. Sulla saattaa olla se väärinpäin. Eli kun otat luistin pois ja katsot sitä niin toisella puolella on alareunassa lovi, toisella puolella taas koko kyljen mittainen kolo. Loven puoli tulee tyhjäkäyntiruuvin puolelle, eli mopon päältä katsottuna vasemmalle puolelle. Kokeile tätä ensimmäsenä.
Sen M:n muotoinen "prikka" estää vain neulan liikkumisen.
'
Kiitos vastauksesta please bare with me... Kokeilin kaikinpäin luistia tonne mutta ei se vaikuta menevän ku just tuolla yhdellä tavalla. Pitäskö toi neula kumminki ulottua ihan sinne suuttimen alapään ruuviin kiinni vai miten syvälle se pitäs ulettua?
Entä kun kurkistaa sisään sinne luistinkammioon niin siinä seinässä on semmonen hitsausräkää muistuttava toppari...Pitääkö se just mennä tähän lyhyeen leveään luistinrakoon vai onko se oikeesti joku vahinkoräkä jonka vois poistaa? Näyttäis niinku se olis tehty ohjaimeksi tohon leveeseen uraan mutta liian korkeaksi niin ettei luisti kunnolla pääse luistamaan eikä missään nimessä niin alas että ulettus lähellekkään luistinsäätöruuvia esmes.
MB93
- Pyörä:
- Honda FT500
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.1.2010 20:10
Siellä pitääkin olla se stoppari. Jos otat kaasarin irti, luistin veks ja katot ilmanputsarin suunnasta sinne luistikammioon niin oikealla puolella on se stoppari, vasemmalla taas pyöreä nystyrä joka on tyhjäkäyntiruuvin toinen pää. SItten otat luistin käteen niin, että koko sivun mittainen hahlo on oikealla puolella, vasemmalla puolella on tuo alle puolen seinämän mittainen ja leveämpi hahlo. Tällöin luistin muotoiltu alareuna tulisi olla sillä puolella mistä sitä katsot (eli toisella puolella on luistin tasainen alareuna).
Kokeile tästä asentaa se luisti paikoilleen. Sinne ei montaa milliä tulisi jäädä tyhjää tilaa luistin alle.
Kahvimoottori
- Pyörä:
- Solifer Enduro 49cc , Skyteam Monkey 50cc , Yamaha DT 125 R, Yamaha DT 125 RE Harley Davidson FLSTC 1340cc
- Paikkakunta:
- Kuopio
- Liittynyt:
- 26.12.2011 13:09
Juu kiitoksia ohjeesta MB93. Tässä asennossa luisti meni sinne mutta se edellytti pientä voimankäyttöä jolloin tuo kammion sivussa oleva toppari luiskahti siihen pitkään uraan ja estää luistia kiertymästä akselinsa ympäri. Tuo toppari tuntuu olevan samaa omituista silikonimaista materaiaalia mitä on laskettu siihen reikään ulkopuolella. Ainakin taipuu ja lerpsuu sillei, mutta tosiaan upposi luistiin vasta pienellä painalluksella mikä oli helppo painaa thorxilla kun tiesi että näin päin se sinne vaan pitää laittaa ja näin syvälle. Nyt kaasu taas ei oikein anna kunnon kierroksia, ajaessa ei puhettakaan että sais nelosta vaihdettua. Ohjeita otetaan vastaan mieluusti kun tähänkin asti toimi noin hyvin
.
kolli22
- Pyörä:
- skyteam solifer sm
- Paikkakunta:
- kärkölä
- Liittynyt:
- 23.12.2011 17:39
Kahvimoottori
- Pyörä:
- Solifer Enduro 49cc , Skyteam Monkey 50cc , Yamaha DT 125 R, Yamaha DT 125 RE Harley Davidson FLSTC 1340cc
- Paikkakunta:
- Kuopio
- Liittynyt:
- 26.12.2011 13:09
Kun poljet ja poljet ja poljet ja otat tulpan irti, niin onko kärki märkä vai kuiva?
Kahvimoottori
- Pyörä:
- Solifer Enduro 49cc , Skyteam Monkey 50cc , Yamaha DT 125 R, Yamaha DT 125 RE Harley Davidson FLSTC 1340cc
- Paikkakunta:
- Kuopio
- Liittynyt:
- 26.12.2011 13:09
Oman moponi siis nostaa laiskasti kierroksia eikä väännä ja ainakin osasyyksi ilmaantui luultavasti ylemmän venttiilinnostimen säätöpultin mutterin tipahtaminen. Mihin helevettiin se on joutunu, mitään kilkatustakaan ei ole pitäny että oisko voinu joutua peräti pakoputkeen? Pitää huomenna ettiä uus ja kattoa nouseeko vääntö kun tuon laittaa taas takas ja kohilleen.
kolli22
- Pyörä:
- skyteam solifer sm
- Paikkakunta:
- kärkölä
- Liittynyt:
- 23.12.2011 17:39
kuiva,haisee bensalle.kone pyörii tahdillee ja antaa kipinän.vakiona käynnisty helposti.auttaakohan käynnistyssuihke vai rikkooko koneen.onkohan tuo dellorto 20mm 4t kaasari väärä valinta?meneehän se talvi näinkin.huh ja hah.neuvot ois poikaa
Kahvimoottori
- Pyörä:
- Solifer Enduro 49cc , Skyteam Monkey 50cc , Yamaha DT 125 R, Yamaha DT 125 RE Harley Davidson FLSTC 1340cc
- Paikkakunta:
- Kuopio
- Liittynyt:
- 26.12.2011 13:09
Kokeilisin ensin tuleeko kaasariin imua ollenkaan polkies ja tuleeko pakoputkesta ilmaa. Kävisin kirirstellen pultit läpi onko kaasari huonosti kiinni tai tiiviste puuttuu jotta ehkä imee välistä ilmaa eikä bensahöyryä.Sitten kokeilisin tuleeko kohokammioon bensaa ollenkaan luruttamalla hukkaputkesta. Sitten kurkistaisin venttiilien säädöt toimiiko ne järkevästi. Sitten tarkastaasin onko liian lyhyt tulppa tähän uuteen pyttyyn jossei kipinä ylety tarpeeksi syvälle. Sitten kirjottaisin nettiin ja kysyysin että mitä vitsua ny?
kolli22
- Pyörä:
- skyteam solifer sm
- Paikkakunta:
- kärkölä
- Liittynyt:
- 23.12.2011 17:39
jep.katottu.ei toimi.pyörittää vaan.imee ja putkest putputtaa.kellää kokemuksii tost motorpowerin sarjast?meneex ihan ku nenä päähän?tulpast.jne?siel sanottii ett vanhast kannest nokka akseli jousineen ja kiiloinee ,akseleineen uuteen.välys kyl tsekattu lepotilas.kyl jollai toi sarja on kii ku sit mainostettu keskusteluis.nyt faktat esiin vai onx kukaa sit ite edes pistäny kii?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista