Monkey viritys ja tekniikka

Eksu21
Pyörä:
Honda Monkey -98
Liittynyt:
5.10.2010 16:14

ViestiKirjoittanut Eksu21 » 22.2.2011 22:03

mulla on ollu kone kasassa ku se oli jumissa ja kasasin sen.. en ollu ennen ottanu magneettoa irti.. nyt otin senki irti. kun sitte kasaa koneen ja laittaa magneeton takasi nii onko siinä mitään sääjettävää? kuulin joltai että se itestään sitte jotenki menis oikein. mutta siinä varmaan silti pitää säätää ne välit oikein? pitääkö se ettiä ihan summassa aluksi? voisko joku selittää siitä ku laittaa magneeton paikalleen nii eespäi? (käsi ylös jos ymmärsit) :D
JVN_
Pyörä:
Suzuki s 80cc ja gas gas ec50 74cc
Paikkakunta:
Alavieska
Liittynyt:
16.6.2007 21:35

ViestiKirjoittanut JVN_ » 22.2.2011 22:51

Ootko käyttäny yläkertaa auki? Jos et niin lyöt vaan magneeton paikalleen. Muista kiila! ;)
Jos oot käyttäny yläkerran auki nii sitte sun pitää kattoa jako kohalleen. Mutta magneetto ei tosiaan mee ku oikein sinne jos kiila tallesa.. Ei se tosin ilman kiilaa sielä pysyiskään.
Eksu21
Pyörä:
Honda Monkey -98
Liittynyt:
5.10.2010 16:14

ViestiKirjoittanut Eksu21 » 23.2.2011 1:00

mikä hemtin kiila? :D en oo luultavasti irrottanukkaa semmosta ku en laittanu takasaa :lol: mutta kyllä se on tähä asti ainaki pysyny paikallaan se magneetto ja oon aika monesti polkenu jo sitä nii kyl se varmaan on siinä.
mutta siitä jakoväleistä, ku sain vähäks aikaa käymään ja painaa kaasuu nii kierrokset ei nouse ja kuuluu vaa ''trtrtrtr'' ääni. niin oon pykälän verran aina siirrelly sitä. en oo viel löytäny sitä oikeeta :x voiko olla mahollista että se lähtee käyntiin vaikka ne välit ois vaik puolikierrosta väärin?
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 23.2.2011 2:29

JVN_ kirjoitti:Ootko käyttäny yläkertaa auki? Jos et niin lyöt vaan magneeton paikalleen. Muista kiila! ;)
Jos oot käyttäny yläkerran auki nii sitte sun pitää kattoa jako kohalleen. Mutta magneetto ei tosiaan mee ku oikein sinne jos kiila tallesa.. Ei se tosin ilman kiilaa sielä pysyiskään.


pysyypäs ;) itellä tälläkihetkellä kasas ilman kiilaa. ei sillä kiilalla muuta tehdä ku ajoteta se vauhtipyörä.
Viimeksi muokannut Johani päivämäärä 23.2.2011 2:44, muokattu yhteensä 1 kerran
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 23.2.2011 2:44

Eksu21 kirjoitti:mikä hemtin kiila? :D en oo luultavasti irrottanukkaa semmosta ku en laittanu takasaa :lol: mutta kyllä se on tähä asti ainaki pysyny paikallaan se magneetto ja oon aika monesti polkenu jo sitä nii kyl se varmaan on siinä.
mutta siitä jakoväleistä, ku sain vähäks aikaa käymään ja painaa kaasuu nii kierrokset ei nouse ja kuuluu vaa ''trtrtrtr'' ääni. niin oon pykälän verran aina siirrelly sitä. en oo viel löytäny sitä oikeeta :x voiko olla mahollista että se lähtee käyntiin vaikka ne välit ois vaik puolikierrosta väärin?


jos tasan puolikierrosta on niin tottakai.
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 23.2.2011 2:51

Juu todennäköisesti sulla on ajotus yhen hampaan pielessä, koska kaverin monkelissa teki kanssa tuota trtrtrrtrtrt -ääntä eikä ottanu kierroksia..

Eli nyt teet niin, että etit vauhtipyörästä T-merkin ja laitat sen osoittamaan klo 12(lohkoissa olevaan koloon). Sen jälkeen katsot, että nokkarattaan O-merkki osottaa klo 10(kohti kannessa olevaa merkkiä). Jos O-merkki on juuri vastakkaisella puolella; pyöräytä vauhtipyörää yksi kierros(eli nokkaa ½ kierrosta).
Ja nyt pitäisi näkyä onko ajoitus pielessä vai kohdallaan... ;)

ps. Ja kiila on sellanen metallin palanen joka tulee kampiakselin päässä olevaan uraan ja joka lukitsee vauhtipyörän kampiakseliin. Vauhtipyörän keskireiässä oleva kolo menee kiilan kohdalle.

EDIT::: Ja Johani, eipä taida lähteä käyntiin jos ajotukset on puol kierrosta väärässä, koska venttiilit aukeais muuten miten sattuu..
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 23.2.2011 6:54

tarkoitin puolikierrosta nokka akselilla, eli kokokierros kampiakselilla.
Eksu21
Pyörä:
Honda Monkey -98
Liittynyt:
5.10.2010 16:14

ViestiKirjoittanut Eksu21 » 23.2.2011 20:06

kyllä siinä pitäis nyt olla ne sääjöt kohillaan.. onko mitenkään mahollista että magneetto menis väärään asentoon? koska siinä oli vähän ne kierteet menny siitä kampiakselinpäässä olevasta kierteestä johon magne tulee. nii joutuin pitämään ruupparilli kiinni magneetosta ja väänämään sen pultin että sain paikoilleen.. niin aattelin että ku se magneetto ei pyöriny ollenkaa siinä ku pidin kiinni siitä mutta jos se on pyöriny siellä magnen alla se kampiakseli ku väänsin sitä? oisko mahollista mitenkää?

ku laitoin ne sääjöt kuitenki kohilleen ja aukaisin kaasarin seosruuvin n.3kierrosta auki niin mopo kävi n pioli minuuttia käynnissä. tuntu ihan normaalilta, painelin keveesti kaasua, sitte se yhtäkkiä sammu taas :;D
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 23.2.2011 20:28

Et sä sitä vauhtipyörää väärään asentoon saa jos se kiila on vähääkään paikoillaan. Mutta jos sait sen jo käymään pidemmän aikaa, niin koita säätää ja puhdistaa sitä kaasaria vielä.

Mitä muut ovat mieltä, että voisko pakoventtiili olla palanut? :|
Eksu21
Pyörä:
Honda Monkey -98
Liittynyt:
5.10.2010 16:14

ViestiKirjoittanut Eksu21 » 23.2.2011 20:56

mopo lähtee käyntiin melkein normaalisti ja pysyy vähän aikaa käynnis ja sammuu :S muutama polkasu taas lähtee käyntiin ja 10sekuntia käynnis ja sammuu. . .
popo
Pyörä:
KoottavaToriMopo
Liittynyt:
4.6.2009 17:52

ViestiKirjoittanut popo » 23.2.2011 21:16

^ Turhaa sitä tyhjäkäynnillä lämmittelee... ei itelläkää pysy mitenkää tyhjäkäynnillä jos tuol -20 pakkases laittaa käymää, tuppi nurin ja ajamaa 8)

Asiaan: Eli kaipaisin vähäsen potkua tonne alakierroksille et olis parempi keulia jne. Onkos tosta imukaulan avartamisesta mitään hyötyä ton vakio kaasarin kanssa ja mitäs muuta vois tehdä ilman mitää ylimäärästä rahanmenoa?
Eksu21
Pyörä:
Honda Monkey -98
Liittynyt:
5.10.2010 16:14

ViestiKirjoittanut Eksu21 » 23.2.2011 21:26

muttaku ei pysy käynnissä ollenkaan.. painaa kaasun pohjaan nii sammuu.. pinta kaasulla voi vähän aikaa pidettyy käynnis..

itellä on omas mankis joku jinssen mankin putki. ihan samannäkönen ku manan putki muta täysin avara.. se on kohtuu äksy :) laita rajotin/vastus.(jos ei oo)
popo
Pyörä:
KoottavaToriMopo
Liittynyt:
4.6.2009 17:52

ViestiKirjoittanut popo » 23.2.2011 21:35

Koita sitä ilmaruuvii laittaa pienemmälle. Katoin tost ylempää et sul olis se 3 kierrost auki :eek: Itel on joku puol kierrosta...
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 23.2.2011 21:55

Eksu ootko kattonu tulppaa? Vois olla kastunu, koska ittellä oli omas Polinis(mankin kone) yks ilta ongelmia lähtee kylmänä käyntiin ja välillä lupas ja kävi pari sekuntia, mutta sitte sammu ja ei vähään aikaan enää ees luvannu.
Siinä sitte työnnettiin kaverin autotalliin lämpiämään. Kuivasin tulpan ja otin ilmanputsarin pois ja tukin ilmansaannin kädellä samalla kun poljin käyntiin, niin että sylkäsee bensat kädelle; jonka jälkeen lähti käymään. Epäilen et olis voinu olla vettä/jäätä jossain suuttimessa..
Superturpo
Pyörä:
Honda monkey 50
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
2.11.2010 15:01

ViestiKirjoittanut Superturpo » 23.2.2011 22:18

Saako dellorton sha 14.12 säätöihin mankissa ja paljon kulkis ton kaasarin kanssa noin?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista