Derbin huolto ja ongelmat #1

Andee
Pyörä:
HVA SMS 125 Hermunen
Liittynyt:
31.8.2010 19:30
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Andee » 16.8.2012 7:04

Putsaa kaasari, kai näissäkin on joku tyhjäkäyntisuutin niin se tod. näk. tukossa.
deebu01
Liittynyt:
15.8.2012 21:19
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut deebu01 » 16.8.2012 15:20

Kaasarin putsasin eilen juuri. Otin suuttimet pois ja puhalsin paineilmalla varovasti. JOs avaan sitä seosruuvia sen 1-2 kierrosta niin se ei ota kunnolla kierroksia vaan röpöttää. Se saa olla melkein kokonaan auki jotta toimisi kunnolla. Tänään pistin huomiolle sen että kun sitä pitää kierroksilla tyhjäkäynnissä niin se käy röpöttäen mutta pirteesti ottaa silti kierroksia.
derbi senda r -01
Samppa1993
Pyörä:
Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
6.12.2009 14:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Samppa1993 » 16.8.2012 16:30

Taaan kirjoitti:VITTU ! mikä siin derbis taas ajoin tosa noin 10km sit yhtäkkii poksahti joku ja nyt kuuluu nakutusta. Mäntä vaihettu 1tkm sitten sisäänajo ajettu hyvin, männänrenkaat laitettu oikein, mäntä oikeinpäin. Alkaa pikkuhiljaa mennä järki tän kanssa... Lähtee käyntiin ja pystyy ajaa

oiskohan kampiakselin laakeri.
Kville
Pyörä:
terpin romu
Paikkakunta:
roi
Liittynyt:
16.5.2012 11:43
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Kville » 16.8.2012 16:38

Kiertokangen alapään neulalaakeri luultavasti rikki
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)
Heittoacco123
Liittynyt:
12.5.2011 16:57
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Heittoacco123 » 16.8.2012 16:48

Noniin kysytäänpä ny sitte täältä!
Eli mikäs vois olla ongelmana ku jos ei eka polkasu osuu huonosti että jalka vaikka lipee tai polkasee laiskasti niin sitte ei enää tokalla polkasulla lähe käyntii eli siis jos ekalla ei lähe niin ei vaikka polkis koko vuoden mutta mäkistartilla kyllä lähtee jo 2m jälkeen.
Ei ole tulpasta kyse. vaihdettu viikko sitte br8es
olisko akun johdoista kyse ku ite jouduin uusia ne viime alkukesästä
deebu01
Liittynyt:
15.8.2012 21:19
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut deebu01 » 16.8.2012 18:29

nyt sain sen jotenkin käymään tyhjäkäyntiä kun pistin neulan aivan ylimpään koloon. mutta vaijerilla jouduin sitä säätämään et sain sen pysymään käynnissä. tyhjäkäyntiruuvista ei ole mitään eloa. enää ei pätki niin paljon mutta paremminkin voisi toimia. Tarvisko sinne pistää pienempi suutin? kun nyt on 70 paikoillaan?
derbi senda r -01
[leipuri]
Pyörä:
Ex Derbi, Yamaha Dt Stunt Project
Paikkakunta:
Pirkanmaa, Sastamala
Liittynyt:
20.9.2011 16:58
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut [leipuri] » 16.8.2012 19:10

deebu01 kirjoitti:nyt sain sen jotenkin käymään tyhjäkäyntiä kun pistin neulan aivan ylimpään koloon. mutta vaijerilla jouduin sitä säätämään et sain sen pysymään käynnissä. tyhjäkäyntiruuvista ei ole mitään eloa. enää ei pätki niin paljon mutta paremminkin voisi toimia. Tarvisko sinne pistää pienempi suutin? kun nyt on 70 paikoillaan?

Eli laihensit seosta? Pistä pienempää suutinta ja kokeile sitten, jos kerta parani seoksen laihennuksella. Tyhjäkäynnin seosruuvia avatessa lisää ilmaa tyhjäkäyntiseokseen ts. päästää sieltä reiästä suoraan imukaulaan "ylimääräistä" ilmaa, ei itselläkään oikein vaikutusta näkynyt siinä miten kävi.
if you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!
nnikooo
Liittynyt:
8.5.2010 12:01
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut nnikooo » 16.8.2012 20:39

mitenkäs toi -07 derbi x-racen vaihteisto kasataan ? pääs purkaessa tippumaan ne kaks vaihteen siirtäjää, eikä oo hajua mihin ne takas tulis. pitääkö vaihteen olla vapaalla ku lohkot lyö nippuun ja heittää siirtäjät oikeelle kohdalleen ?
Turze
Pyörä:
Derbi X-Race Sm 50 2007 & Kawasaki Kx 85 2004
Liittynyt:
23.5.2010 14:33
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Turze » 16.8.2012 21:13

Vesipumpun stefa pitäisi vaihtaa. Siis se ensimmäinen heti siipirattaan jälkeen. Kuinka paljon pitää purkaa? Tarvitseeko kytkinkoppa irroittaa?
DerbiHero
Liittynyt:
15.8.2012 17:55
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut DerbiHero » 16.8.2012 21:37

DerbiHero kirjoitti:Elikkäs nyt viimeisenä oljenkortena kysyn täältä, kun omat keinot alkaa loppua, että mikä voisi olla -06 derbi xtremessä olla vikana, kun ei lähde käyntiin muuten kuin väkisin mäkistartilla ja täysillä kaasua huudattamalla ja lisäksi ei pysy käynnissä ellei pidä koko aikaa 3/4 kaasusta auki?
Vääntöjäkään ei löydy, hyvä kun saa kakkoselle vaihdettua.
Niin ja polkiessa käyntiin moottorista kuuluu sihahdus, aivan kuin paineet pääsisivät ulos??

Kaasari on avattu ja putsattu = ei vaikutusta

Sähköjohtojen liitokset tarkistettu ja muutamat huonokuntoiset uusittu = ei vaikutusta

Sulake vaihdettu = ei vaikutusta

Ilmanputsari avattu, putsattu = ei vaikutusta

Tulppa uusittu vaikka vanha antoikin kipinää = ei vaikutusta

Kaasarista tyhjäkäyntiä ja seosta säädelty ilman mitään näkyviä vaikutuksia.

Imukaulankumikin on hyvässä kunnossa.

Alkaa keinot loppumaan, enkä viitsisi sokeasti mennä ostamaan uusia tiivisteitä moottoriin tai yleensäkään uusimaan mitään hintavaa tietämättä onko se hajalla...

APUA KAIVATAAN! (tai vinkkejä)


Joo kun ei oikeen pikaista vastausta täältä löytynyt, menin kattelemaan magneettoa. Se oli ihan hyvässä kunnossa, vaikkakaan ei anna kovin näkyvää valoa polkaistaessa, mutta kipinä kuitenkin pomppi iloisesti tulpan päässä. :nörtti: En tiedä onko siinä vikaa vai ei.
Joo sitten avasin sylinterinkannen, josta paljastui ruskehtavaa, ehkä öljyistä jäähdytysnestettä. En tiedä miten öljy ja jäähdytysneste olisivat päässeet sekoittumaan.
Noh itse sylinterin seinämissä näkyi muutamia uria, joista kahden tunsi selvästi sormella. Derbiin oli tehty viime kesänä koko koneremppa( sylinterisarja, kampiakseli ja kaikki tiivisteet) ja olin ehtinyt ajaa alle kahden tuhannen, joten on kohtuutonta jos kyseinen remontti on jälleen edessä.
Otin varmuudeksi kuvan sylinterin urista, jos osaisitte sanoa voivatko ne vaikuttaa mopon ongelmiin. Jos nyt edes vastaatte :)

Kuva
Kville
Pyörä:
terpin romu
Paikkakunta:
roi
Liittynyt:
16.5.2012 11:43
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Kville » 16.8.2012 21:46

Ei tarvi ottaa kytkinlohkoa irti. Otat vain sen vesipumpun suojuksen irti ja sen jälkeen mutteri auki ja siipiratas pois. Sitten ongit vaikka meisselillä ne stefat pois sieltä ja kannattaa vaihtaa molemmat samalla kertaa. Sen jälkeen kasaat sen samasa järjestyksessä ku puritki
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)
Taaan
Liittynyt:
25.11.2010 21:59
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Taaan » 16.8.2012 22:59

Kville kirjoitti:Kiertokangen alapään neulalaakeri luultavasti rikki

mistäs semmosen saa ostettua?
nnikooo
Liittynyt:
8.5.2010 12:01
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut nnikooo » 17.8.2012 12:09

nnikooo kirjoitti:mitenkäs toi -07 derbi x-racen vaihteisto kasataan ? pääs purkaessa tippumaan ne kaks vaihteen siirtäjää, eikä oo hajua mihin ne takas tulis. pitääkö vaihteen olla vapaalla ku lohkot lyö nippuun ja heittää siirtäjät oikeelle kohdalleen ?

nii löytyykö joltain tietotaitoa asiasta?
Kville
Pyörä:
terpin romu
Paikkakunta:
roi
Liittynyt:
16.5.2012 11:43
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Kville » 17.8.2012 13:50

Pittää ostaa uus kampiakseli tai sitten kysyt jostaki koneistamolta että kannattaako korjata.
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)
Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Dioxide » 17.8.2012 15:42

DerbiHero, ootko vaihtanu suutinta? Onko putkea katottu että onko reikää? Ootko vaihtanut jotain osaa kuten putkea ja vaihtanut suuttimen samalla? Alkukäyrä on aika herkkä ruostumaan, itte ainankin kun huollan putkia niin alkukäyrä saa paljon huomiota että maalit pysyy :D
Brääm Brääm ja baanalle :D

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista