DerbiHero kirjoitti:Elikkäs nyt viimeisenä oljenkortena kysyn täältä, kun omat keinot alkaa loppua, että mikä voisi olla -06 derbi xtremessä olla vikana, kun ei lähde käyntiin muuten kuin väkisin mäkistartilla ja täysillä kaasua huudattamalla ja lisäksi ei pysy käynnissä ellei pidä koko aikaa 3/4 kaasusta auki?
Vääntöjäkään ei löydy, hyvä kun saa kakkoselle vaihdettua.
Niin ja polkiessa käyntiin moottorista kuuluu sihahdus, aivan kuin paineet pääsisivät ulos??
Kaasari on avattu ja putsattu = ei vaikutusta
Sähköjohtojen liitokset tarkistettu ja muutamat huonokuntoiset uusittu = ei vaikutusta
Sulake vaihdettu = ei vaikutusta
Ilmanputsari avattu, putsattu = ei vaikutusta
Tulppa uusittu vaikka vanha antoikin kipinää = ei vaikutusta
Kaasarista tyhjäkäyntiä ja seosta säädelty ilman mitään näkyviä vaikutuksia.
Imukaulankumikin on hyvässä kunnossa.
Alkaa keinot loppumaan, enkä viitsisi sokeasti mennä ostamaan uusia tiivisteitä moottoriin tai yleensäkään uusimaan mitään hintavaa tietämättä onko se hajalla...
APUA KAIVATAAN! (tai vinkkejä)
Joo kun ei oikeen pikaista vastausta täältä löytynyt, menin kattelemaan magneettoa. Se oli ihan hyvässä kunnossa, vaikkakaan ei anna kovin näkyvää valoa polkaistaessa, mutta kipinä kuitenkin pomppi iloisesti tulpan päässä.
En tiedä onko siinä vikaa vai ei.
Joo sitten avasin sylinterinkannen, josta paljastui ruskehtavaa, ehkä öljyistä jäähdytysnestettä. En tiedä miten öljy ja jäähdytysneste olisivat päässeet sekoittumaan.
Noh itse sylinterin seinämissä näkyi muutamia uria, joista kahden tunsi selvästi sormella. Derbiin oli tehty viime kesänä koko koneremppa( sylinterisarja, kampiakseli ja kaikki tiivisteet) ja olin ehtinyt ajaa alle kahden tuhannen, joten on kohtuutonta jos kyseinen remontti on jälleen edessä.
Otin varmuudeksi kuvan sylinterin urista, jos osaisitte sanoa voivatko ne vaikuttaa mopon ongelmiin. Jos nyt edes vastaatte