Suzuki PV huolto/tekniikka

Suzuki PV J.N
Liittynyt:
25.10.2012 17:31
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suzuki PV J.N » 3.12.2012 20:59

Anttooni kirjoitti:Osaako joku sanoa mikä pv:ssä on. Seiso tallissa kuukauden ja tankki oli melkeen tyhjä. Sitte tankki täyteen ja yrittämään käyntiin, mutta ei. Uusittu tulppa (kipinä tulee) , kaasari putsattu yms. Välillä yrittää, mutta putki paukkuu. Hiilikuituläpät vaihdettu takas peltiläppiin. Kaasari on sha 16millinen ja 60cc ja luhao tehoputki. Vedettiin mopolla pv:tä ja saatiin käymään kerran kunnolla ja kaasua vaan mutta sitte 20sek sammu. VASTATKAA, KIITOS! :)


Vaiha iha eka kaasari sha on iha huono. Laita mikuni 16mm tai kentse tai joku muu hyvä dellorto sitte katot onko sytytys kohillaan. Jos ei vieläkään toimi nii on ihime. ;)
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 4.12.2012 18:45

Ai ensinkö ostellaan osia ja sitten katsotaan toimiiko, tai muuttuuko mikään.?
No ei helvetissä..

Kyllä sen sillä SHAlla pitäs käyntiin lähteä ja jotenkin toimiakki, eli itse nyt etsisin vikaa jostain ihan muualta kuin kaasarista.
Jos se kerran toimi sillon ennen kuukauden seisomista sillä SHAlla, niin yhtä´äkkiäkö se toimimasta olis lakannu?
Muuttuuko sytytys mopon seisoessa?
-No ei.

Kyymyksiä anttoonille;
-Oireiliko mopo läppien vaihdon jälkeen, vai ennen sitä?
-Ootko varma, että hana, tai se tankkiin tuleva pää ei ole tukossa
-Imuvuotoja?
-Antaako kipinän? Testaa ottamalla tulppa irti kannesta, laittamalla hattu päälle ja runkoa vasten. Piäisi näkyä säännöllinen, aika voimakas/kirkas sininen kipinä.
-Saako polttoainetta? Kostuuko tulppa polkemisen jälkeen? Laita hieman bensaseosta tulpanreijästä ja polkaise, lähteekö käyntiin?


Jos läpät on vaihdettu ennen oireilua, veikkaan että kansi ei ole kunolla kiinni/ sylinteri ei painu pohjaan asti, koska läppäventtilin pulttien alla prikat,tai sitten tiivisteitä ei ole uusittu.

Kuvaile tarkemmin, kuinka mopo toimi ennen seisomista, mitä silloin tehtiin ja tapahtuiko jotain ennen seisomista. Mitä teit seisomisen jälkeen ennen käynnistysyrityksiä ja niiden jälkeen?
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 4.12.2012 22:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
Anttooni
Liittynyt:
4.5.2011 19:15
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Anttooni » 4.12.2012 22:12

Joo elikkäs vastaan nyt EDU:lle.
- Alussa kun otin tauon jäläkeen mopon tallista nii sain käyntiin ja jopa pystyin vähän ajamaan mutta tehot oli aikalailla hukassa ja savutti(öljyä liikaa?). Ei ole väliä pytty.
-Ei toiminut edes kunnolla sillon enne läppien vaihtoa. Hiilikuituläpät raotti joten vaihtoin ne peltiläppiin.
-Hana ei pitäisi olla tukossa kun otin kaasariin menevän letkun irti nii alkoi valua pensaa.
-Imuvuodoista en osaa sanoa.
-Saa kipinän ja sain jopa käyntiin mopon uudella tulpalla ku vedettiin skootterilla sitä ja sain vähän huudatettua aika korkeilla kiekoilla. Kyllä se muutenki saatto vähän aikaa joskus kävästä käynnissä.
-Kyllä se saa bensaa, mutta eri asia saako tarpeeksi. Vaihdoin suuttimen 70 -> 80, mutta en ole vielä kerenny kokeilla.
- Kansi on kiristetty. Käytettiin pytty auki ja kaikki pitäs olla kunnossa.

-Mopo toimi ennen seisomista täydellisesti ja ensijäillä jo kereltiin ajella :)
-Tankki täytettiin ja mopo lähti käyntiin, mutta tehoja ei kunnolla ollut. Sitte seuraavina päivinä ei enää käynnistyny.
heka96
Pyörä:
Suzuki s1, rieju mrt, Tunturi pappa
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.4.2012 19:35
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut heka96 » 4.12.2012 22:47

ootko kokeillu ilman putkee käyntiin?
itellä oli saman tyylistä ongelmaa johtu putkesta
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 5.12.2012 9:44

Juu, kyllä se vaan kannattaa ensin tehdä nuo helpommat ja halvemmat asiat, kuin ostaa hirvee kasa osia ja todeta, että mikään ei muuttunut/vika oli jossain 2e hintaisessa jutussa..

Kannatta kokeilla varmaankin tuota putkihommaa, mutta luulisin, että jostain syystä käy liian laihalla.
Onhan putsari kiinni? Menee vähän liian laihalle, jos putsarin ottaa pois, koska tuossa SHAssa ei oikeen säätöjä löydy.
Onko imukaula ehjä?
Onko neula siellä sha;ssa ehjä, jos se olisi tippunut, niin bensaa tulisi oikeastaan vain hieman
täysikaasulla.

Sitten tuli mieleen, että kun otit mopon seisomisen jälkeen tallista ja savutti, niin olisikohan stefa rikki moottorista, jos vaikka moottoriöljyä pääsee kampikammioon? Se selittäisi savuttamisen ja ei oikeen lähe käyntiin.


Ensin tosiaankin suosittelenk okeilemaan putkihommaa, jos ei auta, niin laita SHAn ilmanputsariin teippiä, siis tukit ilmanottoa ja kokeilet muuttuuko mikään.
Suzuki PV J.N
Liittynyt:
25.10.2012 17:31
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suzuki PV J.N » 5.12.2012 19:47

Joo oli ehkä aika huonosti sanottu. Eka tottakai ne halvat hommat ja sitte jos ei rupea toimii nii kaasari kahtoa ja vaikka testaa jotain kaverin kaasarii et toimiiko ja jos toimii nii kaasari vaihtoon. 8)
sand3ri
Pyörä:
Kawasaki KX250F & Derbi X-Race
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
4.9.2011 19:48
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut sand3ri » 10.12.2012 16:37

Tuli tuossa mielee et mitenkäs näihin vehkeisiin sais 12v sähköt kiinni? Jos joku viittis vähä selventää ku en tiiä mitä tarttee hankkia yms.
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 10.12.2012 16:45

12v jännitteensäädin ja 12v polttimot.
Tsekkaa pv proju!
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 13.12.2012 3:22

Mistä vois johtua että pv roiskii putkesta öljyä? Ja mistä vois johtua kun pv hyytyy välillä ajon aikana ja sitte ei vastaa kunnolla kaasuun? Pari minuuttia ku odottelee ni taas toimii normaalisti. Peeveessä 60cc pora pytty ja 16mm mikuni kaasari 60 suuttimella.
sand3ri
Pyörä:
Kawasaki KX250F & Derbi X-Race
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
4.9.2011 19:48
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut sand3ri » 14.12.2012 16:59

Liian paljon öljyä laitat tankkiin. Ja voi samasta syystä hyytyä
bevekki
Liittynyt:
5.4.2012 17:11
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut bevekki » 14.12.2012 17:09

Voi myös kytkimen stefa vuotaa, itellä teki samaa.
Jos kerran hyytyy ja pari min seisoo ja sitten toimii niin bensapuolella tukosta.
Kokeile ensiapuna puhaltaa kompuralla hiukan letkuihin hana varatankilla ja normilla, jos rupee toimiin niin sitten vaan putsaat tankin ja kaikki suodattimet, myös hanan.
Muuten menee uudestaan tukkoon.
Jos ei oel bensan saannissa putsaa kaasari hyvin, voi olla että esim kohot on jumissa ja antaa pikkuhiljaa bensaa kunnes loppuu ja hetken päästä kaasari on taas täynnä ja toimii.
Tosin voi myös tulvia.
2Fast4You
wilkerson
Pyörä:
Ktm exc 125,suzuki pv 3-pyörä,ch-racing
Paikkakunta:
karstula
Liittynyt:
3.7.2011 23:02
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut wilkerson » 14.12.2012 18:41

mulla teki saman ,että hyyty ,mutta vaihdoin bensahanan niin sitte toimi normaalisti.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 14.12.2012 20:07

Ei hyydy kokonaa. Nostaa vaa tyhjäkäynnit korkeemmalle, ei vastaa kaasuu kunnolla eikä jaksa liikkua. parin minuuttia ku antaa käydä kulkee taas ihan normaalisti. Ja sitä öljyä roiskii eniten nytte ku joutuu talvella käynnistämää ryypyn kanssa. Kone ku lämpenee kunnolla ja laittaa ryypyn pois ni ei enää roiski nii paljoa. Siitä, että öljyä ei ole liikaa ja saa bensaa oon aivan varma. Kaasarinki kävin joku aika sitte läpi. Eikä hyydy läheskään joka ajon aikana.
pykezuikkeli
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Hankasalmi
Liittynyt:
10.7.2012 0:45
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut pykezuikkeli » 17.12.2012 19:33

Kertokaas te motot.netin velhot että mikä mahtaa olla vikana pv:ssä kun tuli tuossa laitettua 50p+ kiinni (muuten vakio osat) ja kaikki tuli tehtyy huolellisesti. käynnistyy todella huonosti 10 minuutin polkemisen jälkeen, kierrokset aaltoilee ja kun vähänkin enemmän kierrättää nii putki alkaa sirisemään ja paukkumaan. saattasko johtua siitä ku käytin vanhaa sylinterin alatiivistettä? tai kenties suuttimesta tai tulpanlämpöarvosta? vastauksia odottelisin mielellään.
Urheilu ilman moottoria on teeskentelyä.
siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut siimo- » 17.12.2012 19:49

riksu26 kirjoitti:Mistä vois johtua että pv roiskii putkesta öljyä? Ja mistä vois johtua kun pv hyytyy välillä ajon aikana ja sitte ei vastaa kunnolla kaasuun? Pari minuuttia ku odottelee ni taas toimii normaalisti. Peeveessä 60cc pora pytty ja 16mm mikuni kaasari 60 suuttimella.

Käy laihalla ja lämpöleikkaa?
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista