varpaat_suussa
- Liittynyt:
- 2.6.2012 12:21
Kyllä sen saa kulkemaan sen verran muttei mitenkään järkevästi. Väleillä se on pakko kuristaa, eli joudut laittamaan jotkut 11/70 välit.
Elzux
- Pyörä:
- Yamaha Aerox '04
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 10.12.2011 19:30
Eli mielummin kuritonta vakio putkea?
Piiskaa mua tulpanjohdoilla ja huuda mun runkonumeroo
Mauri115
- Liittynyt:
- 7.10.2013 20:59
Terve Meneekö miten Gilerassa ollut metrakit tehoputki yamaha dt:seen? mite saa menemään?
yammu_michael
- Liittynyt:
- 6.6.2013 20:57
Semmonen juttu tuli mieleen, että olisi seuraavassa setissä mitään järkeä?
Turbokitin tai tecnigasin tehoputki
dellorto phbg 19mm
Malossin läppäventtiili
Top performancen kytkinsetti
50cc vakiopannu
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Ei läppäventtiiliä tai kytkintä kannata uusia jos vanhat toimivat mallikkaasti. Korkeintaan jäykemmät kytkinjouset eikä niitäkään teharin yhteydessä tarvita. Kaasarin uusiminenkin on vähän niin ja näin, jos sopivaan hintaan saa niin miksipä ei. Oletan että tarkoituksena ei ole viilailla vakiopyttyä?
yammu_michael
- Liittynyt:
- 6.6.2013 20:57
Tarkoituksena olisi myös jossain vaiheessa hankkia malossin 80cc sylinterisarja joten eikös tuo setti olisi sillon ihan järkevä?
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Jos aiot myöhemmin päivittää sylinterin vaikkapa 80cc MHR Replicaan, joudut joka tapauksessa vaihtamaan putken ja kaasarin vieläkin isompaan. 50cc vakiopytystä 80cc midrace-tasolle siirtyminen on kuitenkin sen verran iso harppaus että oheishilppeet menevät melko pitkälti uusiksi. Toki esimerkiksi mainitsemani Malossin pytyn saa toimimaan 17.5 tai 19mm kaasarilla ja vaikkapa vakioputkella, mutta silloin siitä ei saada läheskään kaikkea potentiaalia käyttöön.
Itse tässä kohtaa hankkisin oman maun mukaisen tehoputken ja iskisin sen kiinni, jos jotain viriä on pakko saada heti. Samalla suunnittelisin sopivan virisetin ja alkaisin hankkimaan osia pikkuhiljaa, mahdollisesti nettikauppojen tarjouksia ja käytettyjen osien tarjontaa hyödyntäen. Kun setti olisi kasassa, asennus talven viimeisinä hetkinä ja testiajot heti ensi kevään alkuun.
uubeli96
- Liittynyt:
- 30.10.2013 15:14
Mites tuon detsin vakipytyn viilaus? Ajattelin deremelillä ottaa pakoaukkoa ja imupuolta vähän laajemmaksi, olen lukenut mototin tietopankista pytyn viilauksesta, mutta vinkkejä saa antaa, alaväätöä olisi tarkoitus hakea, joten onko kuriton vakioputki parempi kuin turbokitin tehari viilauksen jälkeen?
Ajattelin myös laskea kantta 0.7mm, onko liikaa? Ja tämähän tapahtuu itse pyttyä pyöräyttämällä sorvissa? Ja onko tosi että kannen laskemisen jälkeen petarit/kietari saattaa pettää, vai päteekö tuo enää 2004--> luvun mopoissa? Ja kannattaako harkita uuden kaasarin ostoa jos saa halvalla, vai riittääkö 16mm dellorto?
Tuomas.I
- Liittynyt:
- 19.3.2013 19:25
Mitäs mieltä porukka on tuollaisesta Yasunin teharista? Ajattelin ostaa ja mietin että onko kuinka kovat äänet?? Siis yläkauttaisesta puhun
Yamaha_91
- Pyörä:
- Yamaha DT 50r -06
- Liittynyt:
- 11.12.2008 15:05
Omassa dt:ssä on turbokit lacada, piper cross putsari, italkitin läpät, 21mm dellorto racing ja 13/50 välit. Tuntuu että teho ei riitä. Vaihdoin juuri männän ja hoonautin vakiopytyn joten pyttyä en viitsi ainakaan vielä ruveta vaihtamaan. Kävin tuossa miettimään että olisiko vielä jotain keinoja saada vielä vähän enemmän tehoa? Viilaaminen ei tule kyseeseen eikä muukaan sylinterin muokkaaminen. Parempaa putkea ei varmaan kannata edes ajatella ilman että vaihtas pytyn isompaan? Eli mitä pystyy/kannattaa vielä parantaa jos sylinteriä ei lasketa? On käynyt toki mielessä tämän pois myyminen ja tehokkaamman pelin ostaminen mutta tällä hetkellä ei ole oikein rahaa moiseen; ehkä ensi keväänä/kesänä.
korker0
- Pyörä:
- Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 2.11.2011 16:27
Vaihda välit..
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
päle
- Liittynyt:
- 12.11.2013 19:52
Nyt tarvis vähä jelppiä, Elikkäs 04 detsi johon vaihettu juuri 70cc airsal, 21 kaasari ja enoxi.
Toimi kaasarin "tehassäädöillä" koko päivän (70km) ajelin siinä kotiopäi hymy korvissa ku vihdoinki detsi kunnossa ja yhtäkkiä kesken ajon ei ottanu enää kierroksia? ei siis kierrä yli 5t paitsi kylmällä koneella ja vapaalla joku vähä yli 6t?
-tulppa vaihettu
-bensat vaihettu ku savutti nii saatanasti?
-kaasari katottu ku vika ilmeni sateella
Alkaa pikkuhiljaa vituttamaa.
korker0
- Pyörä:
- Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 2.11.2011 16:27
Lämpöleikannu koska käyny liian laihalla..
Onnea !
Kylmällä koneella se on katoppa vielä niin kylmänä että on jonkinverran puristuksia, lämpimällä koneella menee sen verta väliäksi ettei toimi kunnolla.. Lämpölaajeneminen on siisti juttu, avaa pytty ja vaiha männänrenkaat jos ei oo muuta paskana ja sääjä kaasari
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
päle
- Liittynyt:
- 12.11.2013 19:52
Oli 3.5% seokset ni tuskin se laihalla on käyny?
varpaat_suussa
- Liittynyt:
- 2.6.2012 12:21
Ei se öljy auta siellä bensan seassa jos se ei saa sitä bensaa tarpeeksi.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista