JusHond
- Pyörä:
- Ex Derbi Drd Racing 50cc 2011 & Ex Hm CRM 125cc Competition 2011 & Honda Cr 250cc 2002 & Yamaha Mt 125cc 2015
- Paikkakunta:
- Haapavesi
- Liittynyt:
- 1.3.2013 8:57
Joo pitäs saaha derbiin vähän tehoja
Oisko kellään kokemusta nuista barikitin tai polinin 50cc alu racing pytyistä? Mistä sais halvimalla, ja tuleeko paljonkin tehoja, kestääkö? Ja kestääkö alakerta vakiokampuralla? Ja mietin nuita 70cc pyttyjäkin..
Jos laittaa jonku 70cc pitääkö vahvistaa alakertaa? vai riippuuko se ihan merkistä että pitääkö vahvistaa? Ite mitä oon lukenut multa sivuilta nii sanotaan esim 70cc airsal nii vakiokampura kestää.. pitääkö sitten paikkaansa?
Ei jaksas konetta alkaa levittään ja eipä mitään ilmasiakaan ole nuo kampurat.
Ja ehdotelkaapas muitakin hyviä, kestäviä, laadukkaita pyttyjä, ei mitään Fortea
Zanddu
- Pyörä:
- -98 Peugeot Trekker Offroad, Derbi Senda Sm, Proju X-Limitti
- Paikkakunta:
- Kymenlaakso
- Liittynyt:
- 16.12.2011 21:21
Noi 50cc pytyt taitaa olla aika samantehoisia, kuin vakiopytty tai jos niissä on tehoeroa, niin sitä tuskin huomaa
Airsalin 70cc:tä kannatan, ei tarvii vahvistaa konetta.
Mopo muuttaa miestä ja mies mopoa.
Tsekatkaapas
Ilmotukset!!!
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Jos pyttyä vaihtamalla haluaa tehoja, kannattaa suosiolla valita 70cc sylinteri. Koneen vahvistamisen tarve ei riipu merkistä, vaan sylinterin ja yleensäkin muun kokoonpanon ominaisuuksista. Airsal ja Barikit sopivat vakioalakerralle mutta on hyvä huomata että kampiakselikin on kulutustavaraa eikä kestä ikuisesti. Noin 20 tuhannen kilometrin kohdilla kampurassa alkaa olemaan jo kulumaa, välystä ja muuta käytön jälkeä siinä määrin että sen uusiminen on usein tarpeen.
Tietopankin artikkeleihin kannattaa tutustua aiheen tiimoilta.
ViritysasteetTietoa virisylintereistä
j0ltsu
- Liittynyt:
- 1.3.2014 15:55
Hei,
voiko joku kertoa, että mitä kuristuksia on vuoden 2011 Derbi DRD X-tremen putkessa? Tarttis hiukan lissöö tehoo
-rampe-
- Pyörä:
- Suzuki Pv -86, Golf GTI mk3
- Paikkakunta:
- Sipoo
- Liittynyt:
- 20.5.2012 0:15
j0ltsu kirjoitti:Hei,
voiko joku kertoa, että mitä kuristuksia on vuoden 2011 Derbi DRD X-tremen putkessa? Tarttis hiukan lissöö tehoo
Hukkaputki, rajoitettu CDI, kaasarin reikälevy(?). Lisää tietoo löytys tietopankista.
Tossut henkeen, vereen, jalkaan ja alle
TeamRacing
- Pyörä:
- Yamaha aerox -04
- Paikkakunta:
- Kerava
- Liittynyt:
- 11.3.2013 19:18
mitä veikkaatte paljonko derbi kulkis näillä hilppeillä: 70cc airsal, 19mm dellortto, turbokit lacada alakauttane, 14/52 välitykset, barikit läppäventtiili lasikuituläpillä.. saiskos 100gps helposti ?!?
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
veikkaisin n. 95-100kmh, ei kuitenkaan yli 100
villelehtimäki
- Liittynyt:
- 29.1.2014 13:38
Löytyykö 03 Derbistä jokin ns. rajoitin jonka sais ohitettua ja miten sitä sais helposti viritettyä?
TeamRacing
- Pyörä:
- Yamaha aerox -04
- Paikkakunta:
- Kerava
- Liittynyt:
- 11.3.2013 19:18
no ilmoittelen tänne sit paljon ottaa gepsii huippuja
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
itselläni veti 105km/h@gps lähes samanlaisella setillä..
mm. airsal 70cc (192 ast. pakoaukko), mikuni tm 28, gianelli ja 13/48 välitykset (hieman pidemmät kuin 14/52).
turbokitin tehoalueen puolesta ei välttämättä vedä loppuun asti, koska saattaa pudota noilla välityksillä tehoalueelta pois. gianelli kun "vääntää" hyvin, niin se jaksaa vetää jopa 4. vaihteelta 50km/h nopeudesta helposti sinne +80km/h nopeuteen (samalla vaihteella) eri tehoalue sopii hyvin airsalille. suosittelen, jos ei ole varaa ostaa parempaa putkea / haluaa suht käytännöllisen putken.
mut pitäis mennä sen 100km/h@gps.
OvalD
- Pyörä:
- derbi drd racing 07' täysin läpikäyty
- Paikkakunta:
- söderkulla/haukipudas
- Liittynyt:
- 23.6.2013 13:30
mitäs porukka suosittelis ku pitäs saada derbin vakiosylinteristä kaikki tehot irti
eli uudenmallin rabasaan osaa
mikä kaasari?,putki?,läpät?,imukaula?
kaikki osat pitäs saada easypartsista
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Pari nippusidettä optimaalisesti asennettuna voisi luoda negatiivisen ilmanvastuksen, joka teoriassa nostaisi takapyörään välittyvän huipputehon määrän vähintään niin suureksi että derbi kulkisi ainakin 9001km/h. Nippusiteen väriksi suosittelen punaista ja käytettäväksi polttoaineeksi es85.
Dioxide
- Pyörä:
- Derbi vaihtanut jo omistajaa
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 3.4.2011 16:14
Ei kaljaa ja motottia samaan aikaan hopottimelle
Brääm Brääm ja baanalle :D
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Noh noh, ihan asiallinen kysymys joten pysytäänpäs nyt aiheessa.
Onko tavoitteena saada kylän nopein vakiopytty-Derbi? Jos kyllä, suosittelen tutustumaan pytyn viilauksen ja tehoputken mitoituksen&valmistuksen saloihin. Jos tarkoituksena on vain saada lisää vauhtia, kannattaa harkita 70cc pyttyä.
Tietopankissa lisää infoa viritystasoista.
ooskuu
- Pyörä:
- Derbi xtreme 2010
- Liittynyt:
- 23.8.2012 21:05
Moro mulla olis kysymys eli mitä vois tehdä -10 xtremelle? Hukkaputkea en pysty tukkimaan joten olisko jotai muita keinoja esim välit ja reikälevy + suutin? Huiput sais pysyä siinä max 60
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista