DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ThePeltsi
Liittynyt:
24.12.2013 4:09
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ThePeltsi » 19.3.2014 20:09

Mistä ostit kohokammion tiivisteen detsiin ?
valkotiikeri
Liittynyt:
19.3.2014 18:51
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut valkotiikeri » 20.3.2014 17:05

Moposopista.
jonetzu
Liittynyt:
10.2.2014 20:22
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jonetzu » 23.3.2014 13:36

Moro taas! nyt kun saatiin detsi tulille nii löyty uusi ongelma :lol: kytkin ei irrota kun laittaa vaihteen päälle, eli meinaa sammua ku pistää pykälän silmään. jostakin luin että tekee aina noin kylmänä. tulee oleen aika vaikeeta ajaa kaupungissa mopolla joka lähes sammuu valoihin :lol: kysymys kuuluukin että missä am6 moottorissa sijaitsee kytkimen säätö? vaijerissa oleva säätö on vedetty aivan loppuun eikä kytkin siltikään irrota. :roll: ja jos se säätö on lohkon sisällä nii kummalta puolelta sitä kannattee lähteä purkamaan? vai olisko paras vaihtoehto että pitää vaan kierrokset valoissa korkealla ja kuluttaa ajan myötä levyt huonoiksi :lol:
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 23.3.2014 14:00

Ihan ekana kannattaa alottaa öljyjen vaihdolla. Ja kytkinkopan kun avaat niin näät sen säätömutterin.
jonetzu
Liittynyt:
10.2.2014 20:22
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jonetzu » 23.3.2014 14:41

varpaat_suussa kirjoitti:Ihan ekana kannattaa alottaa öljyjen vaihdolla. Ja kytkinkopan kun avaat niin näät sen säätömutterin.


mikäs on tuohon paras öljy laittaa? jotku sanoo ettei nii väliä, ja toiset että väärällä öljyllä ei toimi ollenkaan :roll:
tomppatikku
Pyörä:
Yamaha DT -07,CH Racing -06, Polaris Sportsman 500 -13
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
21.3.2011 19:32
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut tomppatikku » 25.3.2014 8:29

Moro, Eli tarvisin apua ton yamahan kytkimen asennuksen kanssa, Eli pitääkö kytkinlevyt laittaa johonkin öljyyn turpoamaan(?) vai onko vain kuulopuhetta?
Kytkimeksi tulee Stage6 kytkin 75cc pannun kanssa
kortti ~ off [x] on []
kilvet ~ off [x] on []
tomppatikku
Pyörä:
Yamaha DT -07,CH Racing -06, Polaris Sportsman 500 -13
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
21.3.2011 19:32
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut tomppatikku » 25.3.2014 8:30

jonetzu kirjoitti:
varpaat_suussa kirjoitti:Ihan ekana kannattaa alottaa öljyjen vaihdolla. Ja kytkinkopan kun avaat niin näät sen säätömutterin.


mikäs on tuohon paras öljy laittaa? jotku sanoo ettei nii väliä, ja toiset että väärällä öljyllä ei toimi ollenkaan :roll:


10W-40 olen itse mopoihini laittanut!
kortti ~ off [x] on []
kilvet ~ off [x] on []
valkotiikeri
Liittynyt:
19.3.2014 18:51
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut valkotiikeri » 25.3.2014 16:38

jonetzu kirjoitti:
varpaat_suussa kirjoitti:Ihan ekana kannattaa alottaa öljyjen vaihdolla. Ja kytkinkopan kun avaat niin näät sen säätömutterin.


mikäs on tuohon paras öljy laittaa? jotku sanoo ettei nii väliä, ja toiset että väärällä öljyllä ei toimi ollenkaan :roll:



Mulla oli 10w-40 paikalla ja kytkin luisti ja ei oikein menopeli tykännyt. Kannattaa vain laittaa enemmä rahhaa, että ei tartte mietiskellä tekeekö hyvää mut nyt on paikalla 75w-140

TARTTISIN APUA OMAAN MOPOON! eli siis mistä johtuu että vuotaa kohokammion ylijäämäletkusta aika runsaasti bensaa? Olisiko seosruuvista johtuva ilmiö? Tai sitten alipainesäiliösta? Kohon tiivisteet on vaihdettu ja kaipailis vastauksia :p
NIKO_SAL
Pyörä:
Aprilia sx 50
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
26.3.2014 21:58
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut NIKO_SAL » 26.3.2014 22:11

Moro! Mikä vois olla 08 detsissä vikana kun syö tulppia? suuttimen olen vaihtanut pienemmäksi ja ledi otettu pois ja johdot kolvattu takasin kiinni. Uusi tulppa kestää noin 1-2 viikkoa kunnes rupeaa röpöttelemään ja lopuksi ei ota kierroksia ja sammuu ja lähtee enää huonosti jos ollenkaan käyntiin. Onko vika puolassa tai voiko johtua jostain kosketus häiriöstä?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 27.3.2014 10:40

Ootko vaihtanu häikkärin(tulpanhatun)? Miltä ne tulpat näyttää? Koita kokeeksi suihkia jotain CRC:tä tms. puolan liittimiin ym. jos sattuu oleen kontaktihäikkää.

valkotiikeri kirjoitti:Mulla oli 10w-40 paikalla ja kytkin luisti ja ei oikein menopeli tykännyt. Kannattaa vain laittaa enemmä rahhaa, että ei tartte mietiskellä tekeekö hyvää mut nyt on paikalla 75w-140

TARTTISIN APUA OMAAN MOPOON! eli siis mistä johtuu että vuotaa kohokammion ylijäämäletkusta aika runsaasti bensaa? Olisiko seosruuvista johtuva ilmiö? Tai sitten alipainesäiliösta? Kohon tiivisteet on vaihdettu ja kaipailis vastauksia :p


Johan on jäykät öljyt, herra ie... Tuollasia öjyjä käytetään lähinnä hitaasti pyörivissä työkoneiden akselistoissa ja kulmavaihteissa. Ei tuo öljyn viskositeetti vaikuta siihen että luistaako kytkin, vaan öljyn kytkinlisäaineistuis. Jos purkissa on API-GL5 luokitus niin pitäis kytkimen toimia. Ostakaa nyt vaan moottoripyörään tarkoitettua vaihteistoöljyä jos kytkimet luistaa.

Tuohon kaasariongelmaan: Ei vaikuta seosruuvi tuohon. Mitä tarkoitat kohon tiivistellä? Ilmeisesti kohokammion tiivistettä? Tässä vehkeessähän ei kyllä ole mitään alipainesäiliötä (?). Luulen että koho jumittaa tai sitten on vahingossa bensapinta muuttunut niin että tulvii yli.
jonetzu
Liittynyt:
10.2.2014 20:22
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jonetzu » 27.3.2014 16:36

eli gl5 luokitus pitää olla. mitä öljyä itte käytät?
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 27.3.2014 20:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
NIKO_SAL
Pyörä:
Aprilia sx 50
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
26.3.2014 21:58
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut NIKO_SAL » 27.3.2014 17:07

Uuden häiriönpoistaja voisin ostaa. Tulpat aina ihan mustia muttei karstottuneita niinku loppu palaneet tulpat on. Tänään käyn puolan johdot liittimet tms. läpi.
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 27.3.2014 19:26

Onko siulla tuore- vai seosvoitelu käytössä?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 27.3.2014 20:27

jonetzu kirjoitti:
eli gl5 luokitus pitää olla. mitä öljyä itte käytät?

Lisäksi pitää olla JASO-MA jolloin öljy ei sisällä kitkaa _VÄHENTÄVIÄ_ aineita.

Kaikenlaista on tullut kokeiltua, mm. Ambra Multi G (NH traktoreiden vaihteisto/peräöljy, noissa laatikoissa on vähä toiseen malliin kytkinpakkoja, tämä ainakin on gl5 luokitetua), Belray gearsaver, jotain valvolineä ja motulia(tätä en suosittele, toimii am6 laatikko pirun huonosti niin halvoilla kuin kalliillakin versioilla öljyistä), seuraavaksi menee laatikkoon Castrol Power1 Racingit.
jonetzu
Liittynyt:
10.2.2014 20:22
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jonetzu » 27.3.2014 20:53

kiitos paljon avusta :D ens viikolla laitetaan uudet öljyt laatikkoon jos vähän paremmin alkas wörkkiä :lol: sulais vaan nuo lumet että pääsis ajamaan ;)
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 27.3.2014 20:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista