Poram
- Liittynyt:
- 4.6.2014 20:18
Derbistä vissiin meni vesipumpun stefa, kun lykkää jäähdytysnestettä pihalle kytkinkopan reijästä.
Sujuukos vaihto sillätavalla, vesipumpun koppa irti ja uusi stefa sisään ? Voiko ajaa huoletta ennen vaihtoa, vaikka vähän vuotaakin ?
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Sun täytyy ottaa vesipumpun akseli irti, että saat kammettua hajonneen stefan pois. Eli täytyy sörkkii myös kytkinkopan sisäpuolelta.
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Mistähän johtuu, että kytkintä ei saa säädettyä?
Eli, jos laittaa vaijerin tarpeeksi löysälle ettei luista niin sillon ei irrota tarpeeksi = ei saa paikaltaan vaihdetta vapaalle (menee vaan kakkoselle, vauhdista saa kyllä).
Kun vaijeria kiristää niin sillon menee vapaalle normaalisti mutta luistaa reilusti ajossa. Kun mopo ei ole käynnissä niin vaihteet toimii normaalisti.
Levyissä oli noin milli pintaa (levyt ja jouset on jotkut Forten halpikset). Öljyt vaihdettiin, auttoi hieman muttei poistanut ongelmaa. Oisko liian löysät/huonot jouset? Setteinä on viilattu vakio 50cc, Metrakitti, laskettu kansi ja RE85, repii kyllä ihan kiitettävästi noilla.
EDIT: kytkinkruunu viilattiin juuri suoraksi, ei kyllä pahoja uria ollutkaan. Ei vaikuttanut mitään, eli liittynee juurikin tuohon luistamiseen.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Poram
- Liittynyt:
- 4.6.2014 20:18
No irrotin vesipumpun kopan ja sen siipirattaan. Siinä siipirattaan takana olevassa stefassa ei näkynyt repeämiä, ainakaan mitä siitä näki, paitsi jotain paskaa siinä oli. Tota enempää ei vissiin pysty tehdä ilman kytkinkopan irrotusta ?
Ja vanhan mallin rabasasta on kyse.
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Forten kytkinlevysarjan mukana tulevat jouset on ihan hirmu löysät, joten voi hyvinkin johtua niistä. Ite laitoin ne suoraan paketista sivuun ja käytin samoja vuosia käytössä olleita vahvistettujani ja toimii niillä oikein hyvin. Muutenhan toi forten levysarja on oikein hyvä, ei oo ollu mitään muuta moitittavaa siinä ku ne jouset.
Pade-_-
- Liittynyt:
- 24.12.2014 21:12
moi!
Mikä voisi olla derbissä, kun kasasin moottorin juuri uudelleen (vaihdettu: uusi kampiakseli, kaikki uudet laakerit, mäntä, stefat ja tiivisteet) ja nyt olen käyttänyt sitä 2 kertaa paikallaan (ei vielä ajettu metriäkään) noin 10 min/kerta. myös jäähynesteet laitettu ja ilmattu eli nesteet kiertää miten pitääkin. Moottorista kuuluu pientä nakutusta ja hyrrämäistä ääntä. Voiko nuo äänet johtua vain uusistä laakereista ja osista?
ps. ja kyllä kaikki on asennettu niinkuin pitääkin eli ei väkivallalla!
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
Nakutus ei ole ainakaan normaalia.
Laita vaikka (hyvälaatuinen) video/äänite. Osannee sitten paremmin veikata.
Pade-_-
- Liittynyt:
- 24.12.2014 21:12
onkos normaalia, että mopo tärisee hiukan enemmän kuin vakio kampuralla? Asensi siis full circle kampuran. Onko nämä
http://kuvat.kossusukka.org/gallery3/in ... ket/000470 derbin kytkinlevyt oikein päin asennettu?
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
Käsittääkseni massalevyillä ei ole merkitystä, kummin päin ovat Rabasassa.
Käytännössä.
Ei sen pitäisi enempää täristä uudella kampiakselilla.. ostitko ihan uutena sen?
Jos on joku halppis made in china tjs., niin voi olla, ettei ole kovinkaan tarkkaan suoristettu.
Katohan myös, että siulla on kaikki moottorin kiinnikepultit kiristetty kunnolla..
Jos joku ei ole kiinni / on löysälle, moottori pääsee liikkumaan vähän rungossa = aiheuttaa enemmän tärinää.
Niin ja kai laitoit 2-t öljyä petilaakereihin ja kiertokangen neulalaakereihin?
Ja rasvasit stefat ('sisäpinnalta')?
Pade-_-
- Liittynyt:
- 24.12.2014 21:12
Kyllä petareihin, neulalaakeriin ja stefoihin on laitettu 2t ögeliä ja kunnolla. Ja eikös se moottori myös voitele itseään automaattisesti? Kampura on barikitin (uusi) ja käytetty kellotettavana ja on suora. Kiinnikkeet on oikeassa momentissa! Kun vääntää kaasusta ja antaa kierrosten laskea niin tulee hyrrämäinen ääni, mistä johtuu vai onko normaalia uusille laakereille?
döööbi07
- Liittynyt:
- 4.9.2014 13:37
Onko vinkkejä miten saisi katkenneen takajarrun ilmausruuvin lopun pois kun se on jumissa ja kun tekee viillon ja yrittää vääntää auki niin meisseli luistaa päältä tai katkeaa palanen.
AtteKahkonen
- Pyörä:
- Suzuki RG125F -95
- Paikkakunta:
- Hausjärvi
- Liittynyt:
- 7.9.2014 13:27
Mistäs lähen vikaa ettimään ku ei enää Derbistä löydy ku vapaa ja kai 5 tai 6 vaihde. Vaihdepoljin on ihan tunnoton paitsi yhdessä kohdassa missä kai vaihtaa vapaan ja 5/6 vaihteen välillä :/
Derbi Senda R 2008
Derbimies13
- Liittynyt:
- 16.4.2015 22:20
Mikä vois olla derbissä vikana kun lähtee liikkeelle nii rupiaa rahisemaan ja ulisemaan, silloin pahiten kun on täysissä vauhdeissa päästää kaasun ja ei paina kytkintä pohjaan. Käytin korjaamolla niin sanoi että petilaakerit ei oo menny paskaksi. Niin ja sitä ennen ei vaihteet menny kunnolla alaspäin.
manDrop
- Liittynyt:
- 15.8.2014 21:21
Mikähän vois olla ongelma kun kylmänä derbi (senda xtreme sm 2004) toimii hyvin, mutta n. 30min lenkin jälkeen alkaa hyytymään ja röpöttämään, joskus menee kauemminkin ennen kuin alkaa oireilemaan.
Putkesta poistettu katalysaattori, suutin 74, sitä pienempää ei vielä ole mutta tänään tai maanantaina käyn pienempää testattavaksi, mutta luuletteko että tässä nyt olisi vain liian iso suutin vai mikä voisi olla ongelmana?
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Kun röpötys alkaa, avaa tankin korkki. Jos oire poistuu on ongelma korvausilman saannissa.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista