kasikymppitapsa
- Pyörä:
- semiminttikisaderbi
- Liittynyt:
- 5.1.2008 21:50
Derbimiessss kirjoitti:Mikäs vois olla vikana derbissä kun normaalisti kiihtyy ja menee 1-4vaihteet ja sitte 5 ja 6 vaihteilla ihankuin lakkaisi bensansyöttö? ja menee pätkimällä? olisiko vika alipainehanassa vai bensansuodattimessa? VINKKEJÄ!!
Koita vaihtaa tulppa, tulpanjohto ja tulpanhattu. Jos vika ei korjaannu, niin tarkasta CDI ja staattori.
Alipainehanan vaihtaisin manuaaliseen muutenkin, kun ovat niin herkkiä menemään rikki.
TMBERLAND
- Pyörä:
- Derbi Senda DrD Xtreme
- Liittynyt:
- 2.2.2020 18:39
Mites ku vaihoin tossa takavilkut ledivilkkuihin ja ne käy nytte kauheeta vauhtia ne uudet ku pistän vlkun päälle. Mahtaa johtua vilkkureleestä niin mitä sille pitää tehdä? Pitääkö mun ostaa mekaaninen vilkkurele? Jos joku vois linkata mulle oikeen vilkkureleen ni siitä ois apua.
Derbimiessss
- Liittynyt:
- 22.3.2020 0:45
Ei siitä mitään haittaa ole että vilkkuu perkeleen nopeesti... Ellei
Itseäsi haittaa? Ne vilkut saa vaa enemmän virtaa kun toiset
TMBERLAND
- Pyörä:
- Derbi Senda DrD Xtreme
- Liittynyt:
- 2.2.2020 18:39
Oorrait, mites onko ne lailliset jos vilkkuu niin nopeesti?
Derbimiessss
- Liittynyt:
- 22.3.2020 0:45
En usko että se olisi laitonta/kiellettyä... jos sen takia pysäyttävät niin sanot että en uskonut/tiennyt että siitä olisi haittaa tai se olisi kielletty
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Suuntavalaisimille on asetettu ajoneuvoasetuksessa vilkkumistaajuudet. Vastukset kaveriksi tai elektroninen vilkkurele joka ei piittaa kuorman suuruudesta.
Laki ei tunne "en tiennyt" lievennysperustetta.
Derbi vie rahat
- Liittynyt:
- 1.4.2020 21:29
Moro mikäs voisi olla derbissä kun yhden päivän toimi täydellisesti ja seuraavana päivänä ei sitten millään ja vikoja on ei tyhjäkäyntiä ja jos saa käyntiin niin jos pikkusen painaa kaasua niin kierrokset nousee ihan sikanaa ja kestää ikuisuus laskea ja bensa on vaihdettu ja tiivisteet vaihdettu ja läpät ei raota ja kumi kurkku katsottu ei ole rikki ja puristuksia on 6bar kolmella polkasulla ja mäntä on kuin uus ku avasin yläkerran ja katoin kangen välykset ja ei ollu pystyttäistä yhtää mutta sivuttais välystä oli jonkun verran, joten saisko täältä apua!
kasikymppitapsa
- Pyörä:
- semiminttikisaderbi
- Liittynyt:
- 5.1.2008 21:50
Mitäs öljyä noihin perus Paiolin keuloihin suositellaan laitettavan?
vetko
- Pyörä:
- Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
- Paikkakunta:
- Saarijärvi
- Liittynyt:
- 9.3.2020 21:33
Derbi vie rahat kirjoitti:Moro mikäs voisi olla derbissä kun yhden päivän toimi täydellisesti ja seuraavana päivänä ei sitten millään ja vikoja on ei tyhjäkäyntiä ja jos saa käyntiin niin jos pikkusen painaa kaasua niin kierrokset nousee ihan sikanaa ja kestää ikuisuus laskea ja bensa on vaihdettu ja tiivisteet vaihdettu ja läpät ei raota ja kumi kurkku katsottu ei ole rikki ja puristuksia on 6bar kolmella polkasulla ja mäntä on kuin uus ku avasin yläkerran ja katoin kangen välykset ja ei ollu pystyttäistä yhtää mutta sivuttais välystä oli jonkun verran, joten saisko täältä apua!
Imuvuoto. Tai Avaa kaasari poista seosruuvi, pääsuutin ja tyhjäkäyntisuutin, seosputki.
vetko
- Pyörä:
- Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
- Paikkakunta:
- Saarijärvi
- Liittynyt:
- 9.3.2020 21:33
Leipuri derbi kirjoitti:Mikä on ku oma 04 derbi senda toimii muuten aivan hienosti mutta kun jonku aikaa ajelee lämpimällä koneella tai rötäilee menemään nii menee aivan tukkoon, ei ota kierroksia kunnolla ja kaasu pohjassa pätkii, ei väännä kunnolla ja 3 vaihteella suurinpiirtein 20 km/h huippuja, välillä alkaa toimimaan kun hetken ajaa tollai matelemalla mutta tekee saman pian uudestaan, kaasari, ilmanputsari ja läpät putsattu, tulppa vaihdettu ja seokset on vähän rikkaalla.
Nyt tarvitsis apua jos joku tietäjä osaa sanoa!!!!
Lue oma viestisi! Neulaa laihemmalle eli sokkaa ylös. Jos ei auta pienempi pääsuutin. Paljon käytät öljyä seoksissa?
Derbi22
- Liittynyt:
- 1.5.2018 16:19
Rakentelin vakio derbin pohjalta mopon talven aikana. Minulla ei ole vaan yhtään ideaa kuinka kaasutin säätää sopivaksi. Osaan säätää mutta suuntaa antavaa suutimesta ja vastaavasta. Ei reikälevyä, 17.5mm ja valmiiksi oli 50cc vakion kanssa 94 suutin joka oli sopiva mutta entä 80cc airsalin ja vakio putken kanssa. Tiedän että airsal ja vakioputki ja 17.5mm kaasutin ei ole unelma yhdistelmä, mutta kyseiset osat olivat hyllyllä ja aikaa turhan paljon. Eli haluan tietää sen että paljonko muutan suutimia ja säätöjä ja tarvitseeko mitä tehdä.
Riisitikku
- Liittynyt:
- 27.8.2019 19:07
Sopiiko Derbin vakio pinnapultit 75mvt kanssa?
LateNightLate
- Liittynyt:
- 12.4.2020 10:06
Terve. Tuli ostettua pojalle -15 mallinen DRD X-Treme 15tkm ajettuna. Isäntäperhe oli vaihdellut vain kuluvia osia. Ei varmaan ollut tarvettakaan muuhun. Mitä kannattaisi kotiintulo huoltona tehdä? Mäntä, keulan huolto, tuorevoitelu.... Sillai että olisi oletettavasti suht huolettomia kilsoja edessä.
Moposta on ilmanputsari ja isompi suutin vaihdettu jos merkitystä.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Tuossa taitaa olla valurautasylinteri, joten hoonaus/poraus vois olla paikallaan ja uusi mäntä.
Tuossa taitaa olla normaali keula, sen voi kyllä huoltaa ehkäisevästi kun alkaa varmasti jossain kohtaa vuotaa.
Samalla rasvaisin itse ohjainlaakerin ja takahaarukan akselin.
Muuten ei noilla kilsoilla ole tarvetta isommin remppailla, jos jarrut, ketjut ja rattaat sekä pyöränlaakerit on ok.
Tuorevoitelulle ei mielestäni tarvitse tehdä mitään.
LateNightLate
- Liittynyt:
- 12.4.2020 10:06
Kiitos vastauksesta. Eikös se rautaa ole kun hiukan suola ruostuttanut. Kai sen voisi porauttaa ja huoltaa pumput.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista