Derbinsähköviat
- Liittynyt:
- 9.5.2020 18:24
Tietääkö kukaan mikä vois olla vialla kun derbi xrace 07 ei saa kipinää vaikka vaihdoin tulpan ja katsoin cdi maadotuksen ja johdot. Välillä siis saa kipinää mutta tosi heikkoa ja suurimman osan ajasta ei edes sitä.
kasikymppitapsa
- Pyörä:
- semiminttikisaderbi
- Liittynyt:
- 5.1.2008 21:50
Derbinsähköviat kirjoitti:Tietääkö kukaan mikä vois olla vialla kun derbi xrace 07 ei saa kipinää vaikka vaihdoin tulpan ja katsoin cdi maadotuksen ja johdot. Välillä siis saa kipinää mutta tosi heikkoa ja suurimman osan ajasta ei edes sitä.
Itselläni oli joskus sama vika, niin oli staattorin johdon juotos/liitos hajonnut siitä mustasta pikku boxista, joka on staattorissa kiinni. Oli mennyt niin sopivasti hajalle, ettei saanut edes korjattua. Elikkäs uus staattori piti hommata.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Staattorin vastukset vois mitata
1.Pick-up -käämi, punainen-valkoinen 120 Ω ÷ 20%
2.Latauskäämi, vihreä-valkoinen 700 Ω ÷ 20 %
fn3ban esimerkissä siis nimenomaan pickupin liitos hajonnut, joten vika voi näkyä tuossa punainen-valkoinen välissä. Tosin tuollaisessa tapauksessa voi tärinä aiheuttaa sen, että ei käy kunnolla mutta sammuksissa vaikuttaa ehjältä mitattaessa.
masuaki
- Liittynyt:
- 12.5.2020 18:38
Tietääkös kukaan mistä on kyse kun tuohon meikän Gileraan(Gilera RCR 2003) tuli tuo vanha alipainehana vaihdettua manuaaliseen hanaan ja sen jälkeen käyttäytynyt oudosti, kun tuon hanan vaihdoin niin ei käynnistymis ongelmat kadonnu vaan päinvastoin, ei lähde käyntiin muutakun ryypyllä ja monella kovalla polkasulla, sen jälkeen kun sen vihdoin saa käyntiin niin kun antaa kaasua niin alkaa koneesta kuulumaan naputus(silloin kun kierrokset alkavat laskea) ja kierroksetkin heittelhtii paljon ja välillä vaan huutaa täys kaasulla, kaasarinkin puhdistin läpikotoisin, tosiaan meikäläisellä ei enää älli riitä että mikä on jotenka jos viittitte viisaampina auttaa.
Derbi18
- Liittynyt:
- 10.7.2019 22:49
Yhtäkkiä tuli 7tuhatta ajettuun derbiin ekoja vikoja, akun varaustaso väheni 14>9 ja mittari sammahti vain kesken ajon. Akussa nesteitä ylipuolet.
Ja toinen, derbi kulkee sen 70 ja yhtäkkiä kiihtyvyys laskenut. Ylämäkeen kun meen niin lukemat tippuu 50. Missä vika?
Taka-akselin mutteri tippui ja lisäsin aika väkisin samankokoisen lukkomutterin todella tiukalle mutta takapyörä kyllä pyörii silti normaalisti.
DrdPro2011
- Pyörä:
- Bandit 1200 -05
- Liittynyt:
- 20.5.2020 8:03
Eli potilas on drd pro 2011 ja vaivana on vuotava etupää. Stefoja on vaihdettu niin itse kuin ammattilaisenkin toimestakin, mutta vuoto alkaa parin päivän jälkeen aina uudestaan. Putkissa ei ole naarmuja. Ymmärtääkseni stefan koko on 41x53x10,5 (paioli usd).
Mitä teen?
Ps. Onko mahottomuus kokeilla 40x53x10,5 stefoja.
vetko
- Pyörä:
- Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
- Paikkakunta:
- Saarijärvi
- Liittynyt:
- 9.3.2020 21:33
ettei puutu mitään osia? Ja kannatta tarkistaa vielä kaikki paikat, että ei ole kulumia.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Ei toimi nimellismitaltaan millin alimittaiset.
Olisko keulan liukuholkit niin kuluneet että syö stefat.
DrdPro2011
- Pyörä:
- Bandit 1200 -05
- Liittynyt:
- 20.5.2020 8:03
Onko tässä kuvassa kyseitä osaa joka voisi olla kulunut.
https://www.npm.fi/fi/varaosa-luettelot ... kka-paioli
LuottoTerhi
- Liittynyt:
- 27.5.2020 16:50
Osaisko joku auttaa semmosen ongelman kanssa kuin kierrosten nousu ilman imuvuotoa?
Eii mitää hajuu mistä vois johtua neulaa liikuteltu ja tyhjäkäyntiä säädetty viat alkoivat heti sen jälkeen kun mopoon vaihdettiin vapari (derbi senda sm 07) ja suutin vaihettiin 63 70 et jos joku osais auttaa nii oisin kiitollinen!!
Edit: vähän epäselvästi kerroin tuosta ongelmasta eli kun mopon käynistää nii ei ongelmaa mutta kun kääntää kapulaa nii ei kierrokset palaudu ja tämä tapahtuu sillon tällöin paikallaan ajossa tapahtuu aina että sitte mene ja tiedä mikä on ongelmana...
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Luisti/kaasuvaijeri/kaasukahva jumittelee? Kaasuvaijerin reitti huono ja siksi takertelee?
JuusRau
- Liittynyt:
- 27.5.2020 23:50
Ois aprilia sxssä kahenlaista vikaa.
Elikkä välillä ku polkasee ni kicksi jää alas ja takertuu ja sillonku käyntiin sen saa nii alkaa sellasta nopeeta naksutusta pitämään, kun vähä taaksepäi sitä nykäsee ni sitte se naksutus loppuu muttaa alkaa taas vähän ajan päästä uudellee, jonka takia sitä pitää uudellee nykästä.
Toinen probleemos olis sellane että kaasu hirtti ajossa ja jos vaihteen laittaa päälle niin hyytyy 100 metrin ajun jälkee. En mikään mestari näissä asioissa ole joten olisin kiitollinen jos joku vähä auttais.
Äskettäin ollaan muuten kaasuvaijeri vaihdettu, saattaa olla vaan jossain jumissa.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Varmaan kiksin mekanismissa jotain häikkää, ehkä jousi poikki. Avaus ja tarkistus sille.
Toisesta ongelmasta en nyt ihan ota selkoa, mutta sanoisin että polttoainepuolella jotain on ryssitty kaasuvaijeria vaihtaessa.
JuusRau
- Liittynyt:
- 27.5.2020 23:50
Nii ja se kicksi liikkuu vähä sivuttais suunnassa, ei ole varmaankaan normaalia. Tuntuu myös jumittivan vain sillon ku se sieltä ulospäin tulee.
Kiitos nopeasta vastauksesta!
LuottoTerhi
- Liittynyt:
- 27.5.2020 16:50
Malagutisti kirjoitti:Luisti/kaasuvaijeri/kaasukahva jumittelee? Kaasuvaijerin reitti huono ja siksi takertelee?
En usko kun toimi sillon kun ostettiin mopo mutta sen lkee kun kaasarin purettiin ja koottiin täysin samanlailla miten olikin nii viat alkoivat neulaa nyt liikuteltu ees taas mut ei minkälaista vaikutusta...
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista