Setonen
- Liittynyt:
- 22.9.2020 21:39
Riejuilija kirjoitti:kohokammion pohja kait tarvis uuden gummi tiivisteen....euron menetys....+ 10e postikuluja...
Mitä meenaat niiku kohokammion pohjalla. Siis ku se vuotaa sieltä päästä missä ruuvit on ja mikä kiinnittyy ihan niiku siihen itse kaasariin ja siihen oon nyt tilannu uuen kohokammion tiivisteen
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Veikkaan että kohon tappi ollut huonosti paikallaan ja kohokammio kiristetty paikalleen. Rikkoo tiivisteen, joskus kohokammion ja lisäksi kohon tappi vääntyy. Kannattaa katsoa että se on suorassa.
Setonen
- Liittynyt:
- 22.9.2020 21:39
Malagutisti kirjoitti:Veikkaan että kohon tappi ollut huonosti paikallaan ja kohokammio kiristetty paikalleen. Rikkoo tiivisteen, joskus kohokammion ja lisäksi kohon tappi vääntyy. Kannattaa katsoa että se on suorassa.
Mikäs se kohon tappi on ja mistä tarkistan sen että se on suorassa?
Riejuilija
- Liittynyt:
- 24.1.2020 10:46
Siis tarkotin tiivisteettä sitä joka on sen muovisenpohjan ja alumiinisen rungon välissä. sellanen ehkä 5cm halkaisijainen gummi rengas. Se on painettuna siihen muoviosan yläpään uraan.
Kohon tappi on se metallitappi joka on saranana koholle.
Mutta bensahana kiinni ja pyyhihän se kaasari puhtaaksi ja kuivaksi sitten silmätarkkana katsomaan mistä kosteus tulee....ja huomio bensa nousee pintaa jonkun matkaa ylöspäinkin.
kasikymppitapsa
- Pyörä:
- semiminttikisaderbi
- Liittynyt:
- 5.1.2008 21:50
Setonen kirjoitti:Kaasarissa on sellainenkin ongelma että se vuotaa melko paljon kohokammion ja itse kaasarin välistä bensaa.
Joo no korjaa vuoto ja sen jälkeen jos on vielä probleemaa kaasuttimen toiminnassa/säädöissä, niin tuu kysymään vaan, niin koitetaan selvittää.
Riejuilija
- Liittynyt:
- 24.1.2020 10:46
Noon nuo kaasuttimet sellasia että 5-30v välillä ne on tiiviitä mutta sitten kun uteliaisuuttasi avaat jonkin osan niin vaihda samalla tiivisteet...muuten se kostaa uteliasuuden kastelemalla alleen...
Riejuilija
- Liittynyt:
- 24.1.2020 10:46
rompotti kirjoitti:rompotti kirjoitti:moro, tietääkö kukaan drd xtreme r-mallin stefojen kokoa?
keulan siis, tosijaan.
Paras vastaus löytyy kun varovasti kampee sen ylimmäisen pölytiivisteen irti ja pyyhkii pashat pois alta niin sitten sen alla olevan öljystefan koko onkin jo luettavissa siitä stefasta.
Tulee kerrasta oikia.
Setonen
- Liittynyt:
- 22.9.2020 21:39
Joo ei ihme että oli ongelmaa. Vuoto ongelma siis ei ole korjattuna vielä mutta imukaulan kumissa helvetillinen halkeama
DD
Samalla mietin että miten sen ilmanputsarin putken pitäis olla kiinni kaasarissa ku se on vaa nippusiteellä
r0aster
- Liittynyt:
- 28.5.2020 16:56
Joo elikkäs nyt ois ongelmana että, kun antaa tyhjäkäynnistä täys kaasun kierrokset menevät vähän ylös sitten selvästi vähän alas ja sitten taas korkeille kierroksille, kone lämpimänä siis semikylmänä kierrokset menevät normaalisti ja tasaisesti ylös.
mopo on derbi drd racing vm09 vireinä holkiton vakioputki, 17,5 lortto jossa 95 suutin ja vakio ilmanputsari,
mikä ois vikana
Riejuilija
- Liittynyt:
- 24.1.2020 10:46
Setonen kirjoitti:Joo ei ihme että oli ongelmaa. Vuoto ongelma siis ei ole korjattuna vielä mutta imukaulan kumissa helvetillinen halkeama
DD
Samalla mietin että miten sen ilmanputsarin putken pitäis olla kiinni kaasarissa ku se on vaa nippusiteellä
Jos ostat uuden imukaulan kumin niin harkitse kahdesti ostamasta motonetin imukaulakumia... ostin AM6 sopivan ja se kesti lähes 100km. Sen jälkeen mopo hyytyi ja uusi kumi aivan revennyt ja riekaleina
...kiinalainen kumi ei vissiin kestä nykybensaa.
Tosin derbiin voi olla parempia sielläkin.....
kasikymppitapsa
- Pyörä:
- semiminttikisaderbi
- Liittynyt:
- 5.1.2008 21:50
Setonen kirjoitti:Samalla mietin että miten sen ilmanputsarin putken pitäis olla kiinni kaasarissa ku se on vaa nippusiteellä
Vakiona siinä on semmonen helposti pois otettava kiristin. Se on semmonen, että saa sormin painettua auki.
Itselläni se on ollut joskus kiinni myös sellasella ruuvattavalla letkunkiristimellä. Toimii ja pysyy kiinni.
k a a k e l i
- Liittynyt:
- 13.1.2020 17:57
Oisko antaa neuvoa mitä tehdä kun mulla ei toimi tyhjäkäynti ollenkaan. Tyhjäkäyntiruuvia ja seosruuvia oon kokeillu pyöritellä mutta ei ole vaikuttanut asiaan.
kasikymppitapsa
- Pyörä:
- semiminttikisaderbi
- Liittynyt:
- 5.1.2008 21:50
k a a k e l i kirjoitti:Oisko antaa neuvoa mitä tehdä kun mulla ei toimi tyhjäkäynti ollenkaan. Tyhjäkäyntiruuvia ja seosruuvia oon kokeillu pyöritellä mutta ei ole vaikuttanut asiaan.
Koita vähän isompaa tyhjäkäyntisuutinta.
Kädetönderbilia
- Liittynyt:
- 27.9.2020 15:48
Juu elikkäs vaihoin männän Derbi DRD pro:hon ja sen jälkeen on alkanu vuotamaan jäähäriä ja käymään kone todella kuumana. Ite on tosta jäähytysjärjestelmästä oo tietonen et mites se tarkallee toimii nii oisko joku osannu auttaa tässä hommassa ku itte aika kädetön. Lisäksi pytyn kannesta näyttäs tulevan savua vaikka siihen kyllä tiivisteet vaihoin.
Riejuilija
- Liittynyt:
- 24.1.2020 10:46
lisäsikkö jäähdytin nestettä männän vaihdon jälkeen?
Ja vetäsikkö kannen oikeaan momenttiin ja oikeassa järjestyksessä...ettei oo vääntynyt.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista