Tunturi Tiger Air/Aqua

TemeM
Liittynyt:
12.9.2009 20:17

ViestiKirjoittanut TemeM » 26.1.2011 23:26

EtuX kirjoitti:
TemeM kirjoitti:Käykö http://global.ebay.com/CILINDRO_COMPLETO_MORINI_GSA_D39_-_50cc_/290514102815/item tämä vm.90 vanhempaan tiger aquaan suoraan? Vai toimiiko yleensäkkään?


sopii sopii tilaa ihmees kun noitakin saa vielä noin halvalla ;)

Kuuluuko tohon myös Sylinterin kansi, ja onko jollakulla kokemusta tästä?
EtuX
Pyörä:
Suzuki PV vm-96, Aprilia RS 125 vm-2000
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
17.4.2008 15:12

ViestiKirjoittanut EtuX » 27.1.2011 18:17

TemeM kirjoitti:
EtuX kirjoitti:
TemeM kirjoitti:Käykö http://global.ebay.com/CILINDRO_COMPLETO_MORINI_GSA_D39_-_50cc_/290514102815/item tämä vm.90 vanhempaan tiger aquaan suoraan? Vai toimiiko yleensäkkään?


sopii sopii tilaa ihmees kun noitakin saa vielä noin halvalla ;)

Kuuluuko tohon myös Sylinterin kansi, ja onko jollakulla kokemusta tästä?

eipä taida kuulua ei ainakaan sanota mitään ,lähetä s postia ja kysy ja varmasti on ihan laatukamaa kun kuvan perusteella mukaan tulee vielä morinin mäntä eikä mitää kiinanpaskaa
Aleksi__
Pyörä:
Aprilia RS125 -07, Derbi DRD Edition -05
Paikkakunta:
Säkylä
Liittynyt:
11.11.2010 20:00

ViestiKirjoittanut Aleksi__ » 28.1.2011 15:05

Mikäköhän nyt on kun ilmanputsarista valuttaa bensaa?
EtuX
Pyörä:
Suzuki PV vm-96, Aprilia RS 125 vm-2000
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
17.4.2008 15:12

ViestiKirjoittanut EtuX » 28.1.2011 18:24

Aleksi__ kirjoitti:Mikäköhän nyt on kun ilmanputsarista valuttaa bensaa?

katoppa onko läpät raollaan ;)
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 29.1.2011 1:10

Joo, läppäohjatun koneen ei kyllä kaiken järjen mukaan pitäisi sitä pensaa ruiskia sieltä putsarista, kun ne läpät juuri estää sen ettei sitä polttoainetta lähtisi "väärään suuntaan", ja se pysyisi siellä kampikammiossa. Mäntäohjatuissa, eli läpättömissä vehkeissähän tuo pensan ruiskiminen on ihan normaalia.

Eli läpät siellä varmaan raottelevat. Vaihda uusiin, mielellään johonkin muuhun kuin pellisiin tai muovisiin. Muistelisin että noista jompikumpi ellei molemmat olleet helposti raottavia. Noita jotain karboniitti läppä arkkeja saa suht halvalla jo nykyään ja niistä on hyvä leikellä itelle saman malliset mitä vanhat oli.
HazuKazu
Liittynyt:
15.8.2010 0:17

ViestiKirjoittanut HazuKazu » 29.1.2011 21:46

HazuKazu kirjoitti:
HazuKazu kirjoitti:Mikäköhän vikana kun tiikerin etuvalo palaa tosi himmeesti? Se on -87 Aqua, eli siinä on 12v/18w sähköt.
Jännitteensäädintä ei näköjään ole. Pitäisikö näissä olla? :)
Oon kokeillu eri polttimoita. 12v/25w, 6v/15w ja sitten kokeilin jotain 12v/10w halogeenipolttimoa.
Kaikki palaa yhtä himmeesti. Luulis ton 6 voltin polttimon palavan tosi kirkkaasti ja hajoavan, mutta sekin palaa tosi himmeesti. Voiko vika olla valopuolassa? Yritin sitä kyllä vähän putsailla, mutta ilman mitään vaikutusta. Takavalossa on kiinni 12v/3w polttimo tällä hetkellä, joka ihan hyvin palaa.

Nyt vaihoin toisen pulttimon etuvaloon, kun nykyinen oli palanut. Se jonka laitoin on joku 12v/10w.
Tänään sitten ajelin ja huomasin että ku anto kierroksia kunnolla ni se etuvalo alko palamaan kunnolla kirkkaasti ja pysyi kirkkaana seuraavat pari minuuttia kunnes himmeni ja välillä räppäs kirkkaasti ajaessa. Että onkohan valopuola paskana vai onko piuhat huonosti vai..??

Nyt valopuola vaihdettu. Voimakoneelta sain uuden. Ostin jonkun auton lisävalon jossa paikalla halogeeni 55w polttimo. Ei syttynyt ollenkaan. Sitten kokeilin 12v/21w polttimoa ja palo vähän kirkkaammin kuin ennen mutta silti tosi huonosti. Yleismittarilla kokeilin niin se viisari nousi reilusti enemmän kuin vanhalla valopuolalla. Puolalta olen suoraan kokeillut ottaa virtaa, ei auta. Johdotkin näyttäisi olevan kunnossa. JOTEN?????
EtuX
Pyörä:
Suzuki PV vm-96, Aprilia RS 125 vm-2000
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
17.4.2008 15:12

ViestiKirjoittanut EtuX » 29.1.2011 22:03

Slerpa_ kirjoitti:Joo, läppäohjatun koneen ei kyllä kaiken järjen mukaan pitäisi sitä pensaa ruiskia sieltä putsarista, kun ne läpät juuri estää sen ettei sitä polttoainetta lähtisi "väärään suuntaan", ja se pysyisi siellä kampikammiossa. Mäntäohjatuissa, eli läpättömissä vehkeissähän tuo pensan ruiskiminen on ihan normaalia.

Eli läpät siellä varmaan raottelevat. Vaihda uusiin, mielellään johonkin muuhun kuin pellisiin tai muovisiin. Muistelisin että noista jompikumpi ellei molemmat olleet helposti raottavia. Noita jotain karboniitti läppä arkkeja saa suht halvalla jo nykyään ja niistä on hyvä leikellä itelle saman malliset mitä vanhat oli.

kyllä nuo karboniitit vaan nopeemmin alkaa raottamaan kun peltiset kokemuksen perusteella ;)
-keulii-
Pyörä:
derbi 50cc
Liittynyt:
8.8.2010 10:12

ViestiKirjoittanut -keulii- » 29.1.2011 22:05

kokeile vaikka auton akuun suoraan liittää se valo ja jos palaa ni jotain häikkää on siellä.
Vai miten se meni
HazuKazu
Liittynyt:
15.8.2010 0:17

ViestiKirjoittanut HazuKazu » 29.1.2011 22:10

-keulii- kirjoitti:kokeile vaikka auton akuun suoraan liittää se valo ja jos palaa ni jotain häikkää on siellä.

Toimi hyvin kaverin PV:ssä se auton lisävalo.
-keulii-
Pyörä:
derbi 50cc
Liittynyt:
8.8.2010 10:12

ViestiKirjoittanut -keulii- » 29.1.2011 22:25

ok.. itelläkin on auton lisäpitkä
Vai miten se meni
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 29.1.2011 23:13

kyllä nuo karboniitit vaan nopeemmin alkaa raottamaan kun peltiset kokemuksen perusteella
Itellä alkoi peltiset raottamaan nopeemmin, ja muistaakseni jossain kirjassa (Tiittanen kai) sanottiin myös että pelliset toimii muuten hyvin, mutta raottaa äkkiä.

Oliko läpät saman paksuiset?
JjyKs
Pyörä:
HONDA NS125R Rothmans Edition 180cc | Honda NS125F 190cc
Liittynyt:
10.7.2010 1:51

ViestiKirjoittanut JjyKs » 30.1.2011 6:20

HazuKazu kirjoitti:Nyt valopuola vaihdettu. Voimakoneelta sain uuden. Ostin jonkun auton lisävalon jossa paikalla halogeeni 55w polttimo. Ei syttynyt ollenkaan. Sitten kokeilin 12v/21w polttimoa ja palo vähän kirkkaammin kuin ennen mutta silti tosi huonosti. Yleismittarilla kokeilin niin se viisari nousi reilusti enemmän kuin vanhalla valopuolalla. Puolalta olen suoraan kokeillut ottaa virtaa, ei auta. Johdotkin näyttäisi olevan kunnossa. JOTEN?????


Noh neuvotaan nyt täälläkin hazua ;)
Itse lähtisin tuossa vaiheessa jo magneetonvauhtipyörää vaihtamaan. Jos kaikki piuhat ovat kunnossa ja puola vaihdettu, niin eipä siihen paljoa muita vaihtoehtoja enään jää, lukuunottamatta jonkunnäköistä maadoitusongelmaa.



Ja sitten omaan kysymykseen. Saako tikruun mistään valmiita lasikuituläppiä, kun olisi tuon oman vehkeen myynti edessä, mutta alkanut läpät hiukan raottaa, ja sylkee kierrokset tapissa kaasarista bensat ulos, eikä kierrä aivan niin pitkälle kuin tuolla viilatulla pytyllä aikaisemmin.
EtuX
Pyörä:
Suzuki PV vm-96, Aprilia RS 125 vm-2000
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
17.4.2008 15:12

ViestiKirjoittanut EtuX » 30.1.2011 13:01

Slerpa_ kirjoitti:
kyllä nuo karboniitit vaan nopeemmin alkaa raottamaan kun peltiset kokemuksen perusteella
Itellä alkoi peltiset raottamaan nopeemmin, ja muistaakseni jossain kirjassa (Tiittanen kai) sanottiin myös että pelliset toimii muuten hyvin, mutta raottaa äkkiä.

Oliko läpät saman paksuiset?

nooo toi on kyl totta että se paksuus vaikuttaa siihen aika paljo enkä sen kummemmin oo niitä paksuuksiakaa kattonu ;)
HazuKazu
Liittynyt:
15.8.2010 0:17

ViestiKirjoittanut HazuKazu » 30.1.2011 18:57

Sopiskohan PV:n valopuola tiikeriin? Tiikerin valopuolan reikäväli on 48mm.
EtuX
Pyörä:
Suzuki PV vm-96, Aprilia RS 125 vm-2000
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
17.4.2008 15:12

ViestiKirjoittanut EtuX » 30.1.2011 22:16

HazuKazu kirjoitti:Sopiskohan PV:n valopuola tiikeriin? Tiikerin valopuolan reikäväli on 48mm.

mikä vaan sopii jos modaa eikä toskaa varmaa paha homma olis vaikka reiät ei samois kohis oliskaa ,poraa vaa uutta reikää ;)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista