Beta RR-50

Catas
Pyörä:
Beta RR50 Motard
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
8.11.2011 19:22
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Catas » 27.5.2012 20:32

Ei sillä oo ku vasta 4300 ajettu, vaikka yli vuoden vanha, ei oikee vakiona tehny mieli ajaa sillon :D
Ja siis yli puolet kytkimen liikkumavarasta on tyhjää, ja sitten se on tosi jäykkä ja ottaa vasta kiinni, ja kun päästää irti nii pitää sormilla työntää se takasi et palautuu kokonaan. Vaikuttaa myös jos tanko on käännetty ihan ääripäähän niin silloin se on jäykempi mutta palautuu paremmin, ajoasennossa taas jäykkä mutta ei palaudu.
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Gogge » 27.5.2012 21:03

Sun pitää säätää se ottamaan aiemmin siitä kahvan päästä.. Ja kandee samal kattoo et vaijeri menee kunnol, ja rasvata se. Kytkintapinki voi ottaa pois koneesta, ja putsaa kaikki kivet yms sieltä jos mennyt.. lähtee ihan nostamalla, kunhan ottaa sen vaijerin irti siitä.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Daxtter
Liittynyt:
19.5.2012 19:35
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Daxtter » 27.5.2012 21:46

Vielä tämmöinen yhteenveto tähän lopuksi.. :D Eli kumpi noista kahdesta (vm. -11 vai -12) tehon puolesta kannattaisi ostaa? Ulkonäön puolesta ei väliä ole molemmat ovat todella hienoja. :)
Catas
Pyörä:
Beta RR50 Motard
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
8.11.2011 19:22
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Catas » 27.5.2012 21:51

kiitos Goggelle vinkeistä :D ja siit Daxtter, jos iha kurittomana meinaat pitää niin suosittelen -11, itelläki kurittomana täl hetkellä, välit 12/56 ja kulkee sen melkein 90.
Juulmuri
Pyörä:
KTM EXC 250 -06 | Ex: Husqvarna Sm 125 -06, Yamaha Dt 125x -06, Beta RR 50 -11
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.3.2012 17:15
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Juulmuri » 27.5.2012 22:19

Daxtter kirjoitti:Vielä tämmöinen yhteenveto tähän lopuksi.. :D Eli kumpi noista kahdesta (vm. -11 vai -12) tehon puolesta kannattaisi ostaa? Ulkonäön puolesta ei väliä ole molemmat ovat todella hienoja. :)

se riippuu ihan siitä, että minkälaisiin nopeuksiin tarvitset, jos haluut pitää vakiona tai sillai et menee alle 65 niin vuoden -12 malli on parempi, mutta jos haluut että menee ja kiihtyy helvetisti ja jättää jokasen tehari derbin nii sitten tuo -11 on parempi
Juulmuri
Pyörä:
KTM EXC 250 -06 | Ex: Husqvarna Sm 125 -06, Yamaha Dt 125x -06, Beta RR 50 -11
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.3.2012 17:15
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Juulmuri » 27.5.2012 22:21

Catas kirjoitti:kiitos Goggelle vinkeistä :D ja siit Daxtter, jos iha kurittomana meinaat pitää niin suosittelen -11, itelläki kurittomana täl hetkellä, välit 12/56 ja kulkee sen melkein 90.

laitappa vielä se 50 takaratas nii sitte menee melkei 100
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Gogge » 27.5.2012 23:01

Joopa joo poijjaat,, pitäkääs jalat maassa, ei varmana mene. Mittariin ehkä. 13-52 väleillä tais joku päästä vähä reilu 100km/h mittariin, 90km/h pintaan oikeaa. joku 85km/h menee sitten oikeaa 12-52 väleillä.. se mittari kusettaa.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
McJuKo
Pyörä:
Suzuki RF600, Kawasaki GPZ500R
Paikkakunta:
Joroinen
Liittynyt:
24.6.2011 0:53
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut McJuKo » 28.5.2012 14:31

Catas kirjoitti:kiitos Goggelle vinkeistä :D ja siit Daxtter, jos iha kurittomana meinaat pitää niin suosittelen -11, itelläki kurittomana täl hetkellä, välit 12/56 ja kulkee sen melkein 90.


Paskaa se puhuu, sitä ei kannata uskoo! Ps. Beta on munanjatke ;)
Juulmuri
Pyörä:
KTM EXC 250 -06 | Ex: Husqvarna Sm 125 -06, Yamaha Dt 125x -06, Beta RR 50 -11
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.3.2012 17:15
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Juulmuri » 28.5.2012 16:05

Joo, mulla oli 11-50 välit ja meni niillä jotai vähä päältä 80 kurittomana, et jos sen 13 laittaa etee nii ehkä sillo just sen 90, oikeessa gogge.
Juulmuri
Pyörä:
KTM EXC 250 -06 | Ex: Husqvarna Sm 125 -06, Yamaha Dt 125x -06, Beta RR 50 -11
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.3.2012 17:15
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Juulmuri » 28.5.2012 16:07

McJuKo kirjoitti:
Catas kirjoitti:kiitos Goggelle vinkeistä :D ja siit Daxtter, jos iha kurittomana meinaat pitää niin suosittelen -11, itelläki kurittomana täl hetkellä, välit 12/56 ja kulkee sen melkein 90.


Paskaa se puhuu, sitä ei kannata uskoo! Ps. Beta on munanjatke ;)


Voi voi kun käy sääliksi näitä Derbi/Rieju/Aprilia poikia kun ei saa noita laitteita kulkemaan mitenkään muulla tapaa yli 60 kuin laittamalla tehoputkee kiinni ja sit ei vaan uskota sen takia että Beta menee yli 80 vakio väleil kurittomana... sääliksi käy
Juulmuri
Pyörä:
KTM EXC 250 -06 | Ex: Husqvarna Sm 125 -06, Yamaha Dt 125x -06, Beta RR 50 -11
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.3.2012 17:15
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Juulmuri » 28.5.2012 16:58

Onko muuten kellään kokemusta betan änkän villojen vaihtamisesta, mun pitäs vaihtaa ne kohta, kun otan tuorevoitelun pois. Mulla on siel änkän alussa se punanen kuori niiku sulatettu ja painettu yhteen parista kohtaa, että miten ootte toiminu sen osalla?
tum-i
Pyörä:
Beta rr 50 track '10
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
11.2.2011 16:41
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut tum-i » 28.5.2012 19:43

Mulla oli vaan muutamalla pop-niitillä kiinni molemmista päistä, ei mitään sulatuksia (tai sitte ymmärsin väärin)
Sitte kun oot porannu ne pop-niitit pois nii se on aika hankala saaha auki kun änkän lopusta ei saa oikeen millään kiinni ja se on ihan kohtuu tiukassa, mutta kyllä se siitä lähtee auki. Mulla oli myös sen reikäputken ne reiät menny ihan tukkoon niin jos on käyny näin niin sitte puhkoo ne jollain auki tai sitte tehä uus reikä putki vähän isommilla rei'illä.
Sheikku
Pyörä:
Piaggio Typhoon 70cc
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2011 20:38
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Sheikku » 28.5.2012 23:55

mistä saisi värillisiä jarru/kytkin kahvoja?
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Gogge » 29.5.2012 17:12

^^Ei mistään. Jotkut kahvat voipi mennä pikku modauksella paikalleen, kytkinkahvaksi voisi olla joku > -03 dt kahva, muoto jokseenkin sama, päätä voi joutua modaamaan jotta kiinni saa. Etujarrukahvaksi käynee joku perus derbin kahvakin, samanlaisia ne kaikki hyvin pitkälti on, pikkumodilla kiinni. Etujarruvalon kanssa saattaa päästä leikkimään, jotta saa toimimaan.

Villojen vaihtohan onnistuu niin, että poraa ne pop-niitit pois (taitaa olla 5mm niitit, eli 5mm terä passeli..) sieltä alkupäästä, eli siihen toiseen päähän/ulkopäähän ei tarvi koskea, ellei välttämättä halua. Sitten pyytää jonkun kaveriks pitämään kiinni siitä änkästä, ja ite nyhtää sitä välipillin puolta irti, vähän kun nitkuttaa niin pitäs lähteä (ko. akti kannattaa suorittaa pehmeällä alustalla, ei tunnu hyvältä kun lentää perseelleen tallin lattialle, voip olla myös tiukassakin meinaan..). Puukolla, ruuvarilla tmv voi myös varovasti koittaa kaivaa vähän niitä silikoneja siitä pois, jos ei tunnu vieläkään lähtevän. Sitten vaan vanhat villat rosikseen, ja uudet tilalle, paketti pop-niiteillä nippuun. Siihen on ihan oma työkalu, millä ne pop-niitit puristetaan kiinni, vähän pihtien tapaiset, taino, ei. Jos kauheesti karstaa, niin kannattaa polttaa karstat putkesta ennenkuin laittaa uudet villat paikoilleen. Paisarista ja alkukäyrästä kannattanee polttaa samalla, kuumankesto maalilla suihkii sitten mustaa pintaan, hionnan ja putsauksen jälkeen tietty.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Aap- » 29.5.2012 17:51

Mulla oli semmoset derbin/detsin punaset kahvat, oli ihan perseestä, jarrukahva meni aika kauas tangosta ja tuntuma muistaakseni tuntu jotenkin huonolta, jarrukahvasta piti myös reikää porata isommaks että sopi. Kytkinkahva oli ihan ok, vaikka lähti melko jyrkässä kulmassa tangosta poispäin ja otti kiinni siihen missä on vilkkujen jne. napit ennen kun osu tankoon. Mielummin pidän vakiokahvoja.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista