Suzuki PV huolto/tekniikka

sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 17.12.2012 19:58

pykezuikkeli kirjoitti:Kertokaas te motot.netin velhot että mikä mahtaa olla vikana pv:ssä kun tuli tuossa laitettua 50p+ kiinni (muuten vakio osat) ja kaikki tuli tehtyy huolellisesti. käynnistyy todella huonosti 10 minuutin polkemisen jälkeen, kierrokset aaltoilee ja kun vähänkin enemmän kierrättää nii putki alkaa sirisemään ja paukkumaan. saattasko johtua siitä ku käytin vanhaa sylinterin alatiivistettä? tai kenties suuttimesta tai tulpanlämpöarvosta? vastauksia odottelisin mielellään.


Mikä pytty oli ennen ? mikä suutin ja tulppa ? Jos sulla on starttisprayta nii sitä sumuttelemallahan vois koittaa vuotaako alhaalta tai muualta. Mites kaasuttimen ja pytyn välinen tiiviste ?


______________________________________________________

LOMMOTONTA ja KITTAAMATONTA tankkia saa tarjota YV:llä ! Maaleilla ei mitää väliä.
Tsekkaa pv proju!
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 17.12.2012 22:27

siimo- kirjoitti:
riksu26 kirjoitti:Mistä vois johtua että pv roiskii putkesta öljyä? Ja mistä vois johtua kun pv hyytyy välillä ajon aikana ja sitte ei vastaa kunnolla kaasuun? Pari minuuttia ku odottelee ni taas toimii normaalisti. Peeveessä 60cc pora pytty ja 16mm mikuni kaasari 60 suuttimella.

Käy laihalla ja lämpöleikkaa?

No mites se sit vaa joskus leikkaa? Silloki ku viimeeks leikkas en revitelly hirveemmi. Viimeeks ku ajoin revittelin ja keulin mut ei mitää oireita. Huonommi kulkee ryyppy päällä, tosi sillo se kyl heittää enemmä öljyäki. Pitää visii lomal kattoo tarkemmi. Toivottavasti ei tarvii koko konetta purkaa...
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 17.12.2012 22:32

pykezuikkeli kirjoitti:Kertokaas te motot.netin velhot että mikä mahtaa olla vikana pv:ssä kun tuli tuossa laitettua 50p+ kiinni (muuten vakio osat) ja kaikki tuli tehtyy huolellisesti. käynnistyy todella huonosti 10 minuutin polkemisen jälkeen, kierrokset aaltoilee ja kun vähänkin enemmän kierrättää nii putki alkaa sirisemään ja paukkumaan. saattasko johtua siitä ku käytin vanhaa sylinterin alatiivistettä? tai kenties suuttimesta tai tulpanlämpöarvosta? vastauksia odottelisin mielellään.

Jos en väärässä oo ni putki voi myös paukkua jos käy liian laihalla? Kierrosten aaltoilemine kuulostaa jonki sortin imuvuodolta. Korjatkaa jos oon väärässä.
pykezuikkeli
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Hankasalmi
Liittynyt:
10.7.2012 0:45
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut pykezuikkeli » 18.12.2012 8:52

sasumeil kirjoitti:
pykezuikkeli kirjoitti:Kertokaas te motot.netin velhot että mikä mahtaa olla vikana pv:ssä kun tuli tuossa laitettua 50p+ kiinni (muuten vakio osat) ja kaikki tuli tehtyy huolellisesti. käynnistyy todella huonosti 10 minuutin polkemisen jälkeen, kierrokset aaltoilee ja kun vähänkin enemmän kierrättää nii putki alkaa sirisemään ja paukkumaan. saattasko johtua siitä ku käytin vanhaa sylinterin alatiivistettä? tai kenties suuttimesta tai tulpanlämpöarvosta? vastauksia odottelisin mielellään.


Mikä pytty oli ennen ? mikä suutin ja tulppa ? Jos sulla on starttisprayta nii sitä sumuttelemallahan vois koittaa vuotaako alhaalta tai muualta. Mites kaasuttimen ja pytyn välinen tiiviste ?


______________________________________________________

LOMMOTONTA ja KITTAAMATONTA tankkia saa tarjota YV:llä ! Maaleilla ei mitää väliä.

ennen oli vakiopytty, pääsuutin on 57,5 (olishkoha liian pieni), tulpan lämpöarvo on 6, ei vuoda mistään ku kävin eilen tuon viestin jälkee tsekkaamas.
Urheilu ilman moottoria on teeskentelyä.
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 18.12.2012 16:47

Koittasin isompaa suutinta, tulppa ainaki o hyvä.
Tsekkaa pv proju!
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 18.12.2012 23:44

Aiemmin kysyin miks pv roiskii öljyä ni ettei vaa vois olla tulppa, mäntä ja/tai männänrenkaat huonossa kunnossa? Eikä meinaa kylmällä millää käynnistyä. Melkei 10min pitää puhaltaa pytyn kylkee semmosella 500w puhaltimella ja sit ryyppy päällä työntää nelosella jonku matkaa. Pitää varmaa lomalla ottaa kone pöydälle ja kattoa...
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 19.12.2012 18:30

Kuulostaa että pytty on väljä, vaiha mäntä ja porauta se pytty.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 19.12.2012 23:22

Ettei vaa tulis halvemmaks tilata uus pytty paketti moposportilta: http://www.moposport.fi/fi/sylinterisarja-suz-pv-60cc-h.45-00mm./100-8503/dp?closeGroup=10016#.UNIhVm9g-OE Vai kannattaisko tota pyttyä normi porapytyn tilalle ees laittaa? Paljo se porauttamine sitte maksaa?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 19.12.2012 23:33

Jos aiot että Pevu kulkiskin johonki, ni osta 62€ samantien 80cc.

E: Tästä saa pari euroo halvemmalla.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 20.12.2012 0:13

60cc ois sinänsä halvempi, koska jos hommaan ton 80cc pytyn, joudun ostamaa uuden kaasarinki. Tarkotushan oli laittaa pv kuntoo ei virittää enempää.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 20.12.2012 0:18

No voithan sä 60cc:n hommata. Mutta sanoisin että jos ei laiteta kunnollista settiä, niin 16mm kaasri riittää ihan hyvin.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 20.12.2012 0:23

Pitää vielä miettiä sitä pyttyä. Oisko jostai mahdollista saaha läpätöntä 80cc pyttyä?
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut kossusukka » 20.12.2012 0:26

Mitä väliä sillä läpällisyydellä on? Voithan sinä 80cc malossin ostaa, siinä ei läppiä ole.

Kasikymppinen plusu ja 18mm lortoke siihen kaveriksi käytettynä muutamalla kympillä ja kovaa ajoa. Ei se niillä kuuhun lennä, mutta perseen alla 80cc peevee tuntuu varsin nautinnolliselta lelulta talven rientoihin verrattuna 60cc tai 50cc.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 20.12.2012 0:32

Eiku oon vaa yhelt tutult, joka osti pv:n uutena kuullu juttuu et läpättömäl kulkee paremmi. Sillä ja 24mm lortolla huiput 130. Ei kyllä itellä oo kokemusta mut jos ei oo mitää eroa hirveemmi...
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut kossusukka » 20.12.2012 0:38

Heh, hyvät on ollut huiput juu. Läpättömiä ei pevukan koneeseen ole kummoista valikoimaa. Oma suositukseni on edelleen se 80cc plusu ja 18mm Dellorto PHBG kaveriksi, koska sillä saa hyvin huokeaan hintaan pevukasta oikeasti hauskan talvipulkan.
Toki sitä Malossin mukiakin voi kuolailla, mutta siihen tarvitsee jo isompaa kaasariakin ja hinta on aivan liian yliampuva sille sylinterisarjalle. Noita 18mm Dellortoja saa melkein kilohinnalla käytettynä, ne on niin yleisiä.

Budjetilla jos mennään niin käytetty Luhao parillakympillä, jos saa näin joulun alla kaivettua vähän enempi niin arviolta kuuteenkymppiin saa käytettynä hyväkuntoisia Gianellin tehareita. Tuolla setillä viimeistään alkaa kuskillakin jo hymy olla korvissa. ;)
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista