Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

Jege24
Liittynyt:
16.9.2014 11:31
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut Jege24 » 28.12.2014 2:17

Joo en ollutvsitä pois ottamassa aattelin vaan juuri tota "ettei kestä perässä" asiaa mutta en aiokkaa ottaa ;)
Dörpisti
Pyörä:
Honda CBR 125cc
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
29.4.2014 17:58
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut Dörpisti » 28.12.2014 2:52

J11 kirjoitti:@Jege24 - Ei sillä ole juurikaan merkitystä, onko siulla tuorevoitelu käytössä vai ei.
Enemmän työtä tankatessa vaan.

Esim. JanttuX käyttää edelleen 80cc tekniikan kanssa tuorevoitelua ilman ongelmia.
Suoraan sanottuna paskapuhetta, ettei "tuorevoitelu kestä perässä." :roll:
Jos joku kaipaa perusteluja sille, että miksi on paskapuhetta, voi kysyä niin mie vastaan.

Jos haluat ottaa tuorevoitelun pois käytöstä, käytä n. 2,5% öljyseosta.
Tuota vähempää en ainakaan itse suosittele käyttämään.

Sitten jos häiritsee palamaton öljy, säädä kaasutinta.
Todennäköisesti kaasuttimen säädöt on rikkaan puoleiset jos vaimentimen päästä tulee palamatonta öljyä (tai sitten et anna tarpeeks happea sille mopolle :lol: ).


Ite otin pois vaan sen takia että en halua ottaa riskiä (mikä on todella pieni) siihen että joko ei anna öljyä tai lykkää kaiken kerralla. Ja itse olen ajanut 2% seoksilla ja hyvin on toiminut. Mutta jos 2,5% on minimi niin kaipa männän vaihdon yhteydessä (keväällä) nosta öljyn määrää.
Aikoinaan Derbejä oli aivan liikaa, nyt on siitäkin parannuttu :D
Dörpisti
Pyörä:
Honda CBR 125cc
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
29.4.2014 17:58
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut Dörpisti » 28.12.2014 3:35

Ja sit sellasta et paljonko mahtaa DRD Racing (2006) kulkea putkella jossa ainoana kurina enää hukkaputki, katalysaattoria ei enää tietääkseni ole. Kun vanha omistaja sanoi että putkella ja 12-53 väleillä menty 70km/h. Voiko pitää paikkansa? Mahdollisimman nopeita vastauksia!
Kiitos jo etukäteen!
Aikoinaan Derbejä oli aivan liikaa, nyt on siitäkin parannuttu :D
joku1
Liittynyt:
11.12.2014 18:01
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut joku1 » 28.12.2014 11:39

Katalysaattorin poisto ei vaikuta juuri mihinkää tehoihi tai vauhtii, mutta hukkaputki tuo ~5 km/h lisää vauhtii...
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut .Juho » 28.12.2014 13:25

70km/h pitää aika hyvin paikkansa.
Kokeilemalla se todellinen huippunopeus sitten selviää.. turhaa sitä täällä kysellä. ;)
heinone_
Liittynyt:
17.4.2014 19:05
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut heinone_ » 29.12.2014 10:55

onkos nuo jäykemmät kytkinkouset pakolliset ku pukki toi airsalin 50cc sylkän? :D ei ois ylimäärästä massia ja kelpais päästä jo ajamaan sitä sisään et ehtii linttailla ;)
joku1
Liittynyt:
11.12.2014 18:01
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut joku1 » 29.12.2014 11:00

Lue tota Airsal kohtaa vähä aikaa ni sit löytyy vastaus ;)
joku1
Liittynyt:
11.12.2014 18:01
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut joku1 » 29.12.2014 11:00

http://www.motot.net/wiki/Rabasan_virityssylinterit
Jege24
Liittynyt:
16.9.2014 11:31
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut Jege24 » 29.12.2014 15:42

Mitä välejä suosittelette kuristattomaan 2010 extremeen jotta kulkis sen 65 tai alle. Ei kumminkaan yli verorajan. :s
connydaa
Liittynyt:
16.2.2013 20:51
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut connydaa » 29.12.2014 17:32

mikäs vois olla derbissä vikana ei tahdo kiertää ku laittaa mopon käyntii nii se vähänaikaa kiertää normaalisti mut sit alkaa pätkimään ihan ku olis rajotin kiinni vaika on rajottamaton cdi boksi testasin sitten kylmäspraylla sprayata jännitteensäädintä ku mopo oli käynnissä nii johan rupes kiertämää et voiko tosiaan vika olla siinä että jännitteensäädin on rikki ja ei sentakii kierrä. Oon putsannu kaasarin eli vika ei ole siellä ja on uus tulppa. kiitos vastauksista jo etukäteen!
joku1
Liittynyt:
11.12.2014 18:01
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut joku1 » 29.12.2014 22:23

Nopeita vastauksia! Onko derbin vakioläpät helppo vaihtaa hiilikuituläppiin ?? Nopeita vastauksia ! :D
Aleksimetsäportti
Pyörä:
Gilera Smt 80cc High end
Liittynyt:
15.9.2013 21:06
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut Aleksimetsäportti » 30.12.2014 1:07

10-20min homma.
1.kaasari irti 2.imukaula irti 3.otat läppärungon irti 4.ruuvaat vanhat läpät irti 5.uudet kiinni
Katso galleriani!
joku1
Liittynyt:
11.12.2014 18:01
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut joku1 » 30.12.2014 18:54

Kiitos ! :D
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 2.1.2015 17:10

Mikä tuo Derbin kannessa oleva messinkinen nippa on? Sylkee vettä siitä jos ei oo tukittuna. Siinä on sellainen kumitutti päällä, onko sen tarkoitus lentää siitä helvettiin kun alkaa keittää vai mitä?

E: löysinkin jo, on siis vissiin kaasarin lämmittämistä varten
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
stunter
Pyörä:
Helkama Raisu, Derbi DRD -03
Liittynyt:
22.7.2013 11:49
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut stunter » 3.1.2015 14:39

Tervehdys. Mistä mahtaa löytää vanhanmallin Rabasaan kytkimen painelaakereita?, oon kattonu jo nettikaupat läpi enkä löytänyt.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista