Malagutisti kirjoitti:Onko sylinteri alumiinia vai valurautaa?
Valurautainen voi hyvinkin olla kulunut väljäksi. Jos alumiinia niin sylinteri itsessään ei ole välttämättä kulunut, mutta mäntä ja rengas voi olla jo pitkästi toleranssin ulkopuolella. En usko että on jumissa.
Isompi ryyppysuutin voi helpottaa käyntiinlähtöä.
Valurautaa tuo 00H022515031 näyttäis olevan, mutta koska pytty on päältä pinnoitettu, niin saattaa hämätä. En ole avannut vielä, joten kertokaa viisaamat?
Sain alkuperäisen männän, sen 12k vaihdetun (B-koko, 39,845) käsiini ja siinä ylärengas on jumiutunut täysin palaneesta öljystä, alarengas tomii vielä, mutta sekin on on näppituntumalta sangen letkeä. Tämä kielii siitä, että mopo on ajattu ainakin aikoinaan tosi kuumaksi. Myös ohipuhalluksesta näkyy merkkejä alkuperäisessä männässä.
Viriosia tuli kaupantekiäisinä ja viriputkella ja vakiokaasarilla mopo otti 80 km/h vakioa tiheämmällä välityksellä. Ne osat jätettiin autotallin perälle. Kiinnileikkautumisen jälkiä en alkuperäisestä männästä löytänyt, vaikka nähtävästi edelliset omistajat ovat ottaneet vehkeestä kaiken irti.
Mun agenda on yhä D-koon mäntä ja hoonaus. Tosin kylmäkäynnistyminen parani hiemantulpan hatun vaihdolla ja opettelulla, mutta tuo kampe on tosi tarkka kaasun annostelusta, koska siinä on ns. varttikaasu. Mulle se on on/off mutta poika löytävinään siitä herkällä ranteella välisäveliäkin.