Honda Monkey

TuoH
Liittynyt:
16.5.2013 20:34
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut TuoH » 16.5.2013 20:42

Paljonko mankin pitäs mennä jos siinä on kuriton putken alkukäyrä ja välit 14-42?
R0tt4
Liittynyt:
29.4.2013 23:24
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut R0tt4 » 6.6.2013 22:47

Ei se paljoa mene... Max 50.


Hmm.. Tänään yhtkäkkiä lakkasi etuvalo toimimasta :/ mitä kannattaisi zekata/vaihtaa ekana? Tietysti katoin jo liitännät, ja kiinni on.. Ja mulla on 12v sähköt
Derton
Pyörä:
PV -90, Tunturi City -79
Paikkakunta:
Toholampi
Liittynyt:
28.12.2010 23:45
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut Derton » 14.6.2013 9:59

Paloko polttimo?
maretti
Liittynyt:
15.6.2013 9:44
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut maretti » 15.6.2013 9:53

Terve!

Kaiveskelin varastosta alkuperäsen mankini taas esiin. Ennen (5-10 ? ) vuotta sitten se kulki mittariin n. 45. nyt vain 25. Ja nyt kaivattais jeesiä vähän miten saan sen taas kulkemaan normaalisti :) Tässä hieman pohjatietoa mitä olen jo tehnyt

Täysin vakiokunnossa
-öljyt vaihdettu
-kaasari putsattu
-ilmanputsari kadonnut johonkin, tein siis hanska viritelmän siihen..
-bensat vaihdettu

Mitäs seuraavaksi? katoin että vakioilmanputsarit on hirmu kalliita, ehdotelkaapa siis parasta vaihtoehtoista ilmanputsaria vakiokaasarille.

Ja tuo mopo ei juurikaan käy tyhjäkäyntiä.. kun vapaalla kaasuttelee ja juuri kun kierrokset on laskemassa ja laittaa lisää hanaa nii tulee "MOOOooooouuu ja sammuu. Ajossa 1 ja 2-vaihde kiertää mielestäni loppuun, 3 ja 4. vaihde ei sitten jaksa. Liekö lisääntynyt paino (87kg) syy :lol: ? Vaikea selittää, ehkä te tiedätte.

Elikkä kaasarin säätö? millanen ilmanputsari? Jaa kerokaas mitä muuta kannattaa käydä läpi.

Kiitos.
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut Onkimato » 15.6.2013 10:25

Tuo mooaus viittaisi siihen että käy joko laihalla tai rikkaana. Jos käy oikein kuumana kone niin sillon on ainakin laihalla. Minkä vuoden peli kyseessä? Jos on keihinin kaasari niin siihen melkeempä paras on vakioilmanputsari, vaikka vähän nuhanen onkin. Ei sitä ole uutena pakko ostaa, kuoret käytettynä ja vaikka vaan uusi puhdistuselementti sinne, ei maksa montaa euroa. Jos et käytettyä löydä niin bilteman fiddy vaahtoilmanputsari on aika hyvä, siinä pitää vaan vähän veistellä kumitötterön reunaa että saa ryyppyvivun mahtumaan, mutta ei ole iso homma.

Venttiilit kannattaa säätää, niihin 0.05mm välys rakotulkilla. Jos ei siltikään meinaa pelittää niin lähtisin etsimään vikaa venttiileistä, eli niiden suoruuden tarkistus, hionta, karstanpoisto ja mallista riippuen venavarren kumien vaihto.

Paino tuskin noin radikaalisti vaikuttaa, ellei sulla ole siellä ihan päätyvälitykset ketjuissa jolloinka se jaksaa juuri ja juuri 50kg mopopoikaa kuskata.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
maretti
Liittynyt:
15.6.2013 9:44
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut maretti » 15.6.2013 10:35

Saisko ihan step by step ohjeet tuohon venttiilien säätöön? Ei juuri mopoista, varsinkaan nelitahdeista löydy kokemusta minkäänlaista..
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut Onkimato » 15.6.2013 10:41

Rekisteröidypä monkeyt.net sivustolle, sillon näet oppaat osion, siellä on ohjeet ihan step by step lähes jokaiseen koneeseen liittyvään asiaan. Jos nyt kuitenkin haluat täältä ohjeet niin voin kirjottaa simppelit ohjeet.

Eli avaat kannen ylä ja alapuolelta kaksi tollasta isoa korkkia 14mm lenkillä, sieltä näet venanostimen (sellanen tikku jossa 9mm lenkille sopiva mutteri). Löysää mutteri, kieritä sitä tikkua/puikkoa aukipäin, 0.05mm liuska rakotulkista sen tikun alle, venttiilin päätyä vasten, sitten kierität sen tikun senverta kiinni että rakotulkin liuska liikkuu tahmeasti/karheasti sen alla, otat pihdeillä kiinni siitä tikun päästä ja kiristät sen mutterin. Lopuksi kantsii vielä varmistaa ettei mennyt liian tiukalle jolloinka se välys saattaisi lämpölaajenemisen asiosta mennä liian pieneksi. Jos taas nakuttaa vähän se johtuu inasen liian suuresta välyksestä, mutta ei ole vaarallista sekään (paitsi omille korville jos se nakutus raivostuttaa).
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
maretti
Liittynyt:
15.6.2013 9:44
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut maretti » 15.6.2013 11:55

Kuulostaa simppeliltä, pitääkö mäntä olla ylhäällä vai alhaalla vai miten? :nolo:
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut Onkimato » 15.6.2013 12:18

Aijuu, tuo unohtui sanoa.

Eli Laita mäntä yläkuolokohtaan samalal kun tarkistat konee ajoitukset. Elikkäs magneetonkoppa irti (koneen vasemmalla puolella) ja kannen vasemmalta puolelta pyöreä sivulätkä irti (lähtee kun avaa kannen oikealta puolelta keskimmäisen pultin.) Nyt näet nokkarattaan ja magneeton, magneetto käännetään niin että siinä oleva ajoituksen merkki F on klo 12 lohkon merkin kanssa kohdalla. Silloin nokkarattaan pieni pallo/merkki on noin kello 9 kannen merkin kohdalla. Jos näin ei ole, vikasi on siinä. Jos merkit ei ihan täsmää, katso kuitenkin että nokkarattaan merkki on kannen merkin yläpuolella "ennakolla" eikä alapuolella. Jos on alapuolella, tulee juurikin tehojen laskua.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
maretti
Liittynyt:
15.6.2013 9:44
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut maretti » 15.6.2013 13:26

joo, odottelen että saan lainaksi rakotulkin, kun en sitä yllättäen löytänyt..

Kun magneeton F oli siinä loven kohdalla niin sen rattaan pallomerkki oli n. yhden "ketjunpalasen" ylempänä kuin olisi pitänyt. Onko tuo nyt liian suuri ennakko vai antaako olla noin vain?

uudella putsarilla suostu käymään tyhjäkäyntiä hyvin. Huiput edelleen oli siinä 25. Huomasin että kaasarin pohjakupin letkusta (oisko se joku ylivuotoletku?) tippui kokoajan bensaa.. ei siis ihan valunut mutta välillä tuli aika roimasti. Joku alipainevikako? ps. kyllä mopoja on kiva rempata vrt. autoon :)
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut Onkimato » 15.6.2013 16:06

Voihan se ollakin liikaa, monesti siinä vaan käy sitten sillälailla että kun laitat sitä piikin alemmas niin se on sitten myöhäsellä mikä on huonompi homma. Eli onhan se varmasti yhden piikin liian ylhäällä?

Onhan kaasarin tyhjennysruuvi hyvin kiinni? En muista miten keihinissä oli tuo ylivuotojuttu, mutta jos koho on imassut bensaa sisäänsä tai neulaventtiili jumissa/kulunut niin kusee bensaa.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
maretti
Liittynyt:
15.6.2013 9:44
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut maretti » 15.6.2013 18:14

Joo yksi piikki näytti olevan, ehkä 1,1 piikkiä jopa. Eli jäis se 0.1 piikkiä ennakkoon vielä. Jätin nyt toistaseksi tollein ne.

Säädin ne välykset, ylempi oli ainakin liian tiukalla ja alempi taas hieman väljä ehkäpä, nyt molemmat ok. Molemmista korkeista murtu helma ku laitoin niitä kiinni :D Ei tarvinnu hirveesti kiristää edes, niin rusahti. Täytyypi käydä uudet ostaa ja sitten taas eteenpäin.
jopezki32
Pyörä:
Yamaha DT50x ,Kymco agility,Helkama Ässä (ex), Honda Monkey
Paikkakunta:
Keuruu
Liittynyt:
22.10.2011 13:57
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut jopezki32 » 30.6.2013 23:49

Kertokaas, miten saan mankista magneeton kiilan helpoiten irrotettua? :)
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut Onkimato » 2.7.2013 11:00

Oletan että vauhtis on jo irti, laita pieni meisseli kiilan kohdalle ja napauta vaikka vasaralla.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
larmo96
Liittynyt:
16.1.2011 18:00
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut larmo96 » 6.7.2013 17:49

Onkos mopon nykiminen ja se ettei tottele oikee kaasuu sekä epätasanen käynti oireita ilmavuodosta?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista