Tämmöinen ongelma että mopoa käynnistellessä sähköt ei toimi, ainoastaan ajovalon merkkivalo palaa. Vähän matkaa kun on ajellut niin akku herää henkiin ja sähköt taas toimii. Sulakkeita oon vaihellu ja akkukin on suht uusi, vanhalla akulla oli sama ongelma. Jostain syystä akku taitaa purkautua sitä kytkettäessä?
Täältä oon jo kerran kysellytkin mutten selvää vastausta saanut, eli siis yamaha ei käynnisty piste. Tai no onhan näitä onglemia mutta tässä osa -ei siis käynnisty kylmänä -kaasu pätkii kun lähtee kiihdyttämään tai ajelee muuten vaa kovilla kierroksilla -lämpimänä kun päästää kaasun kone pätkii tyhjäkäynnilläkin itsensä sammuksiin -sitten kun sammuu niin käynnistyy vasta kun ottaa tulpan irti ja hioo vähän kipinä välejä puhtaammiksi (samanlailla käynnistyy kylmänä mut miettikää minkälaine vitun duuni on joka kerta räplätä tulppa ku yrittää saada käyntii) -tänään kun ajoin, niin alkoi pätkimään todella paljon ja sammui sit (ei leiponu) mut pääsin ainanki urheilee ku työntelin sitä kotio päi Tulppia on yritetty vaihtaa ja säätää ja kokeilla eri tulppia ja taas sit niit vanhoja ja näin niitä on sit kulunukki arviolta 15 että näin... Eilen yritin säätää seos ruuvia ja tyhjäkäyntiruuvia mut se on vitun mahotonta koska se ei pysy käynnissä... Että olisin aikas ilone jos löytys vastauksia ku onhan tässä tota käynnistys ongelmaa ollu nyt jo useamman kuukauden jos en uskaltas vuotta sanoo...
bebanthen420 kirjoitti:Tämmöinen ongelma että mopoa käynnistellessä sähköt ei toimi, ainoastaan ajovalon merkkivalo palaa. Vähän matkaa kun on ajellut niin akku herää henkiin ja sähköt taas toimii. Sulakkeita oon vaihellu ja akkukin on suht uusi, vanhalla akulla oli sama ongelma. Jostain syystä akku taitaa purkautua sitä kytkettäessä?
Mulla ei sähköt oo toiminu koskaa et mitä välii? Eks se riitä jos se käynnistyy ja menee eteenpäi, sitäkää mun paska ei osaa... Ongelmaha sulla on se et se purkaa niitä maihi jostaki, vähä paha sanoo mistä.
Kyllähän se itelleni riittää, mutta pitäs saada tää paska myynti kuntoon. Ongelma tais löytyä, nimittäin vilkut on kiinnitetty pilipali liittimillä ja jesari systeemillä ja tästä taitaa tää purkautuminen johtua.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 6.4.2014 19:06, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy:Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
Moboilia kirjoitti:Täältä oon jo kerran kysellytkin mutten selvää vastausta saanut, eli siis yamaha ei käynnisty piste. Tai no onhan näitä onglemia mutta tässä osa -ei siis käynnisty kylmänä -kaasu pätkii kun lähtee kiihdyttämään tai ajelee muuten vaa kovilla kierroksilla -lämpimänä kun päästää kaasun kone pätkii tyhjäkäynnilläkin itsensä sammuksiin -sitten kun sammuu niin käynnistyy vasta kun ottaa tulpan irti ja hioo vähän kipinä välejä puhtaammiksi (samanlailla käynnistyy kylmänä mut miettikää minkälaine vitun duuni on joka kerta räplätä tulppa ku yrittää saada käyntii) -tänään kun ajoin, niin alkoi pätkimään todella paljon ja sammui sit (ei leiponu) mut pääsin ainanki urheilee ku työntelin sitä kotio päi Tulppia on yritetty vaihtaa ja säätää ja kokeilla eri tulppia ja taas sit niit vanhoja ja näin niitä on sit kulunukki arviolta 15 että näin... Eilen yritin säätää seos ruuvia ja tyhjäkäyntiruuvia mut se on vitun mahotonta koska se ei pysy käynnissä... Että olisin aikas ilone jos löytys vastauksia ku onhan tässä tota käynnistys ongelmaa ollu nyt jo useamman kuukauden jos en uskaltas vuotta sanoo...
Semmonen lisäys viel että se eilinen sammuminen johtui menonesteen uupumisesta, mutta toi käynnistys ongelma ja pätkiminen ois kiva saada kuntoon. Että jos jollakin olis tietoa tai samaa ongelmaa niin tänne vain vastauksia
detsistä pimeni mittari tietääkö kukaan että pystyykö sigman kytkemään mopon omaan nopeus anturiin? on niin rimpula tuo sigman oma anturi systeemi että olis kätevä vetää orkkis anturiin kai nuo samallalailla toimii magneetilla nuo anturit pitäs vaan tietää että toimiiko ettei turhaan katkase sigman johtoja ps. öljyjen vaihto auttoi! kytkin toimii normaalisti!
ja mitkä nuo dt:n vakio välit on? siinä on paikoillaan 13/53 ja meinaa vähän laiskasti kiihtyä isoilla vaihteilla..
Mitä veikkaatte että on pielessä kuin näin tekee? Yhtäkkiä ajossa vaan alko booaamaan ja hitaasti askel kerrallaan sitten sammui. Kipinä kunnossa ja kaasari putsattu. Kaveri ehdotti että koho on jumissa, mutta se on kasattu oikein joten tuskin vika on siinä. Männänrenkaitakin ehdoteltiin, mutta puristukset tallessa ja muuten käy ihan hyvin eikä pidä ylimääräisiä ääniä. Mopo myös booaa ja sammuu välittömästi jos päästää kaasun, eli ei pysy tyhjäkäynnillä käynnissä. Itse en nyt keksi enää mitä voisi koittaa Muokkasin tuon flashin toimiin.
Haamu
Viimeksi muokannut Jammu1234432 päivämäärä 9.4.2014 22:14, muokattu yhteensä 1 kerran
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Toimiihan hana? En oo kyllä törmänny ikinä sellaseen ettei antais bensaa välillä. Tsekkaa ettei putkessa oo mitää tukoksia ja että ilmanputsari on puhas/ei oo mutterit pudonnu sisään. Vähä hakuammuntaa sit nämä ehdotukset .
putki poltettu karstasta n. 1tkm sitten, eli ei pitäs olla tukossa. Ilmanputsarikin pesty ja kuivattu kaasuttimen putsauksen yhteydessä. Tänään tarkistin hanan, (eli kun puhaltaa alipaineletkuun painetta, niin bensaa alkaa valumaan bensaletkusta) ja on ehjä. Letkut on kanssa 100% ehjät. Neulaakin säätelin tänään, eikä mitään vaikutusta tohon ongelmaan. Polkaisen siis käyntiin ja pidän kaasua yllä, vähän kierrättelen, päästän irti kaasusta jolloin kierrokset laskee ja kuuluu boooo ja mopo sammuu..? Voisko mahdollisesti olla jotain häikkää sytytyksessä, antaa kyllä selvän kipinän jne mutta kuitenkin ku on koko bensapuoli katottu läpi niin alkaa ideat loppumaan
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Sitten seuraavaksi jostain toisesta pärrästä puola (ja moric jos on) testiin. Jos ei vieläkään toimi niin sitten voisi mittailla staattorin arvot että on käämit ehjiä, ja kannattaa tarkistella johtosarjaa ettei oo ottanu itseensä mistään kohdin.
E:Kannattaa kurkata myös magneeton kopan sisään että vauhtis+staattori ja kampura on ehjiä.
Lisää edittiä: Kävin galleriastasi katselemassa että moriciton pyörähän tuo on. Tässä arvot mitä staattorilta pitäisi tulla erään ulkomaisen foorumin mukaan:
Liipaisinkäämi (punaisen ja valkoisen johdon välistä) 120 Ω +/- 20 % Puolan latauskäämi (vihreän ja valkoisen johdon välistä) 700 Ω +/- 20 %
Kiitoksia malagutistille! Neuvoille tulee tarvetta tosiaan tässä tilanteessa Täytyy käydä läpi sähköt nyt kunnolla. Läpätkin tarkistin äsken, ja ovat ihan kunnossa. Lisäsin muuten vähän selkeemmän videon tohon vanhaan viestiin.
Omaan detsiin aloin asentamaan toista moottoria joka on otettu apriliasta. Aprilian johdot ovat kuitenkin erinlaiset kuin yamahan omat. 1. Kuvassa on johdot jotka lähtevät alkuperäisestä detsin moottorista. 2. Kuvassa on liitin, johon moottorista tulevat johdot pitäisi kytkeä. 3. Kuvassa on "uuden" moottorin johdot.
Elikkä kysymys kuuluu, mitkä johdot laitan yhteen? Selvennyksenä vielä että moposta tulevien johtojen värit ovat valko-sininen, valko-punainen, kelta-lila ja valkoinen
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Suosittelen vaihtamaan staattorin ja vauhtipyörän tuosta vanhasta moottorista uuteen. Tuossa sun detsissä on uudempi sähköjärjestelmä kuin apriliossa niin siinä on aika paljon eroa johtosarjassa ja muissa sähköissä. Pikaisella sähkökaavioiden tutkiskelulla yllämainittu on ainut vaihtoehto.
Noniin, eli remppasin talven aikana dt yläkerran. Männän vaihto, uudet tiivisteet ja tällästä. Nyt kun sain valmiiksi niin kytkimessä on jotakin häikkää, eli ei tunnu ottavan yhtään ( tuntuu löysältä ) kun koittaa. Vaijeri on kunnossa ja liikuttaa jousta, joka on siinä motissa. Eli mikähän mahtaa olla vikana, kun alakertaan ei ole koskettu eikä avattu ollenkaan? Vaihteistoöljyt vaihdettiin kyllä, mutta ei kai sen pitäisi vaikuttaa. Kiitos jo etukäteen. Terv. Juho