Monkey viritys ja tekniikka

Tyomas4-88
Liittynyt:
22.11.2009 12:08
Ei saa puristuksia!

ViestiKirjoittanut Tyomas4-88 » 6.3.2011 22:23

tehtiin vasta mankiin koneremppa missä vaihettiin pieniä osia alakerrasta ja yläkerrasta tiivisteet ja mäntä, nyt ko polkee käyntiin niin lyö lähes täysi tyhjää eikä saa puristuksia, mikä vikana ??
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50

ViestiKirjoittanut juvee_ » 6.3.2011 22:52

Tyomas4-88 kirjoitti:tehtiin vasta mankiin koneremppa missä vaihettiin pieniä osia alakerrasta ja yläkerrasta tiivisteet ja mäntä, nyt ko polkee käyntiin niin lyö lähes täysi tyhjää eikä saa puristuksia, mikä vikana ??
Kiksin jousi ei ole oikeassa kolossaan, mulla teki samaa.. pitää lohkot aukasta :|
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
Eksu21
Pyörä:
Honda Monkey -98
Liittynyt:
5.10.2010 16:14

ViestiKirjoittanut Eksu21 » 7.3.2011 1:50

Tyomas4-88 kirjoitti:tehtiin vasta mankiin koneremppa missä vaihettiin pieniä osia alakerrasta ja yläkerrasta tiivisteet ja mäntä, nyt ko polkee käyntiin niin lyö lähes täysi tyhjää eikä saa puristuksia, mikä vikana ??


kytkin pohjassa.
santtude
Pyörä:
Oliskin
Paikkakunta:
Mänttä-Vilppula
Liittynyt:
12.5.2007 9:38

ViestiKirjoittanut santtude » 7.3.2011 21:15

^Taisit tarkoittaa, että luistaa kytkin? ;)
Allekirjoitus on yliarvostettu.
t0mppaa
Pyörä:
Yamaha yz400f,honda monkey z50j -90
Liittynyt:
11.10.2007 19:54

ViestiKirjoittanut t0mppaa » 8.3.2011 19:26

mankibomberi

laske ainaki kantta ja avarra se kunnolla jä lyö vielä kiree nokka kylkee nii sitte voit hyvällä tuurilla se satskun mennä.
ei oo kyllä videokameraa ja tuskin kukaa kännykkälaatua halua kahtoo :D
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10

ViestiKirjoittanut MB93 » 8.3.2011 21:02

En mä jaksa enkä viitti, seuraavaks autoa alle, sillä pääsee. Tosin jos ton mankin jättäis tonne varastoon ja rupeis tota konepuolta vähän viilaamaan...
t0mppaa
Pyörä:
Yamaha yz400f,honda monkey z50j -90
Liittynyt:
11.10.2007 19:54

ViestiKirjoittanut t0mppaa » 9.3.2011 17:44

niimpä mopoikä rupee pikkuhilijaa mennä ohi ihtelläki :)
-mättu-
Liittynyt:
20.7.2009 17:17

ViestiKirjoittanut -mättu- » 16.3.2011 17:33

laitoin manaa samurain 110cc koneen ja kone toimi normaalisti ennen kui laitoin mankiin kiinni. Nyt pätkii ja paukkuu eikä anna kierroksia kuin välillä... Sähköt on katottu CDI:stä puolaan... 3 eri CDI:tä testattu ja kahta puolaa.. Imukaulan tiiviste vaihdettu. Tulppia on vaihdeltu.. Onko ongelma bensan saannissa vai staattorissa? Kaikki muut pitäis olla kohallaan..
skyttari
Pyörä:
gorilla 150cc, WeeRa 125x
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
27.9.2007 20:35

ViestiKirjoittanut skyttari » 16.3.2011 19:59

Veikkaisin pentsiini puolta sitten kun kipinän saantikin on kunnossa :roll:
-mättu-
Liittynyt:
20.7.2009 17:17

ViestiKirjoittanut -mättu- » 16.3.2011 22:20

skyttari kirjoitti:Veikkaisin pentsiini puolta sitten kun kipinän saantikin on kunnossa :roll:


joo se voi olla kans, mut veikkaan silti et sähköis joku vika, ku ihan paikallaa ku pitää eli ei heiluta eikä mitää nii käy hyvin ja tasaisesti. Mut kun laittaa kierroksii, ni paukkuu rätisee, johtuukohan tärinästä jos sähköis joku kosketushäikkä?.. Äsken laitoin magneetosta sen magneetin hiukan lähemmäs (mut en kiinni) ja huomasin et sielt tulee kipinää.. kuuluuko tulla? ja paljonkohan maksaaa kaikki uudet sähköt tohon vekottimeen?
t0mppaa
Pyörä:
Yamaha yz400f,honda monkey z50j -90
Liittynyt:
11.10.2007 19:54

ViestiKirjoittanut t0mppaa » 17.3.2011 12:34

nii löikkö koko koneen alakertaineen ja sähköineen?
-mättu-
Liittynyt:
20.7.2009 17:17

ViestiKirjoittanut -mättu- » 17.3.2011 17:27

t0mppaa kirjoitti:nii löikkö koko koneen alakertaineen ja sähköineen?



juu enkä oo konetta avannu enkä sähöihin koskenu enne ku ei toiminu. :roll:
SuZuKi!1!
Pyörä:
Yamaha DT50R, Suzuki Street Magic
Liittynyt:
11.9.2009 17:20

ViestiKirjoittanut SuZuKi!1! » 20.3.2011 18:57

Siis terve taas. Kyselin joskus täällä mankeista ja silloin en edes ollut ajatellut kiinamankia.

Nyt houkuttelee halpa hinta ja levykeula vakiona. Eli mikä on se toimivin kiinamanki joka kestää viritystä ja ei lahoa ajossa muutenkaan. Jingheneitä tuntuvat tuunailevan eniten, mutta mitenkä on virityksen laita? Kestääkö jonkun näköistä stunttailua nimeksikään? Mikä olisi sopiva hinta toimivasta ja vakiokuntoisesta jolla ajettu esim 5000km?

Nämä kysymykset on kysytty varmasti monissa yhteyksissä, mutta auttakaa tietämätöntä.
santtude
Pyörä:
Oliskin
Paikkakunta:
Mänttä-Vilppula
Liittynyt:
12.5.2007 9:38

ViestiKirjoittanut santtude » 20.3.2011 19:44

Jincheng ja skyteam ovat oikeastaan laadukkaimmat kiinanmankit mitä markkinoilla on, suosittelen jinchengiä, koska mun mielestä ainakin hienommat osat (tankki, magkoppa yms) kuin skyteamissa.
Allekirjoitus on yliarvostettu.
_keijomies_
Pyörä:
ei enää mitään
Paikkakunta:
lahti
Liittynyt:
24.11.2008 21:01

ViestiKirjoittanut _keijomies_ » 20.3.2011 20:21

Itse suosittelen skyteamia, tosi hyvä peli kyseessä. Omalla tuli ajettua yli 10 000km ja ei mitää vikaa ilmennyt, muutaku öljyt vaihto ja venat välillä sääti, oli vielä viritetty jos vaikuttaa kestävyyteen. Skyteamit saa helposti kulkemaan kun ottaa vaan imukaulan kurit pois ja laittaa isomman suuttimen.
Kyllä sillä tuli aina välillä keulittua ja metsän puolella vähän rossailtua.
Mbk Nitro 50cc 95,4 km/h gps.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista