Sakkem
- Pyörä:
- Derbi X-Race SM 2007
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 25.3.2010 16:58
nevssons kirjoitti:Ai nyt se onkin johto
Ymmärsin että olisit siitä liittimestä puhunut (nippusiteellä varmistettu liitin CDIn lähettyvillä)
No se piuha menee kyllä suoraan staattorille. Unohda tuo edellinen viestini
Selvenykseksi vielä eli siis se valkoinen johto joka on kiinni cdi boksissa
Mitäköhän tolle Derbille nyt pitäisi tehdä. Miten pystyn testaamaan staattorin toiminnan? Kerran jo vaihtanu staattorin tohon, mutta kai se on sit taas menny rikki. Ja btw eikö se valkoinenLIITIN mene virtalukolle? Ja kun sen irrottaa niin mopohan käynnistyy ilman avaintakin.
oikea döörbi
- Pyörä:
- Derbi senda x-race '08
- Liittynyt:
- 25.1.2012 20:35
Nyt on derbis sellasta vikaa että on nyt oikosulku jossain, sen sain selville että se on ennen virtalukkoo eli sulake palaa heti vaikka virta ei ole päällä. Osaisko ketään sanoo missä se vika vois olla?
SamiJJ
- Liittynyt:
- 14.11.2011 21:38
Sakkem kirjoitti:nevssons kirjoitti:Ai nyt se onkin johto
Ymmärsin että olisit siitä liittimestä puhunut (nippusiteellä varmistettu liitin CDIn lähettyvillä)
No se piuha menee kyllä suoraan staattorille. Unohda tuo edellinen viestini
Selvenykseksi vielä eli siis se valkoinen johto joka on kiinni cdi boksissa
Mitäköhän tolle Derbille nyt pitäisi tehdä. Miten pystyn testaamaan staattorin toiminnan? Kerran jo vaihtanu staattorin tohon, mutta kai se on sit taas menny rikki. Ja btw eikö se valkoinenLIITIN mene virtalukolle? Ja kun sen irrottaa niin mopohan käynnistyy ilman avaintakin.
Siis se on kyllä se vaaleanvihreä/musta liitin, kokele vaik ite. Punanen/musta on sytytyksen liitin ja valkosesta ja tummanvihreästä en sitte tiiä.
Sakkem
- Pyörä:
- Derbi X-Race SM 2007
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 25.3.2010 16:58
Vaihoin uuden tulpan ja derbi käynnistyi ja toimi normaalisti. Mutta toimii vain jos se valkoinenjohto cdi boksista on irti. Niin viittiikö tolla lähtee ajaan. Eli mitä sen johdon kuuluisi tehdä?
måge
- Liittynyt:
- 22.5.2012 14:47
Uuta vilkkua tarvis ja jelppiä asennukseen.
Jos joku kehtaa kertoo että, miten vilkkujen tehon saa alennettua 10 w vai tarvitseeko niitä edes alentaa?
Vakio vilkut on 12 V 10 W
Tilatut on 12 V 21 W
Mopo oli Derbi Drd limited 50 vuosimallia 2007
Viimeksi muokannut måge päivämäärä 22.5.2012 19:45, muokattu yhteensä 1 kerran
miikulix
- Pyörä:
- Yamaha DT vm.00 / Aprilia RX vm.99
- Liittynyt:
- 23.4.2010 18:32
Tuli eilen hommattua pihaan derbi senda vm-97. No sähköt siinä on mitä on ja tänään isän kanssa selviteltiin taakse tulevia johtoja virtakynän kanssa ja mopo oli käynnissä. No annoin vähän kierroksia ja tuntui kun rajoitin olisi ottanut heti alussa vastaan ja sen jälkeen rupesi booaamaan ja sammui. Sen jälkeen ei olla saatu käyntiin. Kipinän löi alussa mutta kun laitat tulpan johtoon ja kokeilet lyökö kipinää niin lyö kipinän niinsanotun kärkivälin ulkopuolella?
No siinä katsottiin kaikki liitokset ja uusittiin niitä ja vaihdettiin cdi poksi ja toiset sähköt ( siis mangneeton luona olevat härpäkkeet) Siellä oli semmoinen dugati sähköjuttu..nyt laitettiin leonell vai mikä nyt onkaan niin sen merkkiset. Mutta ei lyö kipinää ei sitten millään. Mikä vikana? Myös derbi senda vm-97 sähkökaavio olisi hyvä saada. Sais selvitettyä noita sähköjä. Kiitos vastaajille.
Turze
- Pyörä:
- Derbi X-Race Sm 50 2007 & Kawasaki Kx 85 2004
- Liittynyt:
- 23.5.2010 14:33
^Kokeile vaihtaa ensiksi tulppa uuteen.
Mömmis
- Pyörä:
- Peugeot Xp Street Evo 3 09', MBK X-Limit 98'
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 3.4.2011 15:43
måge kirjoitti:Uuta vilkkua tarvis ja jelppiä asennukseen.
Jos joku kehtaa kertoo että, miten vilkkujen tehon saa alennettua 10 w vai tarvitseeko niitä edes alentaa?
Vakio vilkut on 12 V 10 W
Tilatut on 12 V 21 W
Mopo oli Derbi Drd limited 50 vuosimallia 2007
Saattaa joutua, nämä uudemmat yleensä ovat olleet nirsompia asiasta.
måge
- Liittynyt:
- 22.5.2012 14:47
Asia ei oikein selventynyt
Mömmis
- Pyörä:
- Peugeot Xp Street Evo 3 09', MBK X-Limit 98'
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 3.4.2011 15:43
Sen näkee vain kokeilemalla. Itsellä motonetin 21w vilkut paukutti tuhatta ja sataa pökötissä, mutta limitissä joka vanhempi ratsu, niin ei mitän ongelmaa. Vanhat ei ole nirsoja tästä teho asiasta, uudet taas alkavat tykittämään kunnolla. Mutta pitää tosiaan kokeilla että varmaksi tietää.
Tu0bbIch
- Pyörä:
- Ktm exc 125 -09
- Liittynyt:
- 16.4.2012 20:15
Tu0bbIch kirjoitti:Mikäs tohon derbiin tuli, kun vasemmat vilkut toimivat ihan hyvin, mutta oikea etuvilkku vikkuu puolet nopeammalla tahdilla nykyään ja oikea takavilkku ei vilku ollenkaa?? Kyllä ne kummatkin eilen ihan hyvin toimi??
Heitimpäs uuden polttimon tonne takavilkkuun MUTTA nyt kummatkin oikeat vilkut vilkkuvat puolet nopeammmalla tahdilla kuin vasemmat?!
-MJU-
- Pyörä:
- Aito Jincheng manki
- Paikkakunta:
- Nastola
- Liittynyt:
- 31.8.2010 14:37
måge kirjoitti:Uuta vilkkua tarvis ja jelppiä asennukseen.
Jos joku kehtaa kertoo että, miten vilkkujen tehon saa alennettua 10 w vai tarvitseeko niitä edes alentaa?
Vakio vilkut on 12 V 10 W
Tilatut on 12 V 21 W
Mopo oli Derbi Drd limited 50 vuosimallia 2007
itelle ei ainakaan tarttenu mitään vastuksia
måge
- Liittynyt:
- 22.5.2012 14:47
Oliko siis sinullakin tehokkaamat 21w ja vakiot 10w.
Siis laitoit vaan vilkut kiinni ymmärsinkö oikein ??
-MJU-
- Pyörä:
- Aito Jincheng manki
- Paikkakunta:
- Nastola
- Liittynyt:
- 31.8.2010 14:37
SamiJJ
- Liittynyt:
- 14.11.2011 21:38
Siis pojat ootteko te ollu hereillä fysiikan tunneilla? W(watti on tehon yksikkö) eli meinaa siis millä teholla vilkut toimii. jos laitat 21w vilkut 10w tilalle, toimivat uudet vilkut joko himmeesti tai ei ollenkaan. Mutta en usko että vilkut ei toimisi, koska 12V järjestelmälle tehty. Eli vastuksia ei todellakaan tarvii, ellet haluu vilkuistasi vielä tehottompia.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista