DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 3.10.2012 21:16

No tarkottaisko vaikka sitä että käy vähäse kuumana kone. Saa toki ajaa mutta eriasia on että onko se järkevää. :roll:
hirvisorsa
Pyörä:
Yamaha DT 06' [EX]
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
20.6.2012 22:35
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut hirvisorsa » 3.10.2012 21:20

Minulla on kuri pois, 11-48 (vakio)välitykset ja suuttimesta ei ole hajua. Eli asia korjaantuu suuttimen vaihdolla?
Katso galleria ja kommentoi.
Ostetaan teharin änkkä. Tarjoa YV:llä!
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 3.10.2012 21:21

Jep. Oikea suutin löytynee kokoa 90-100.
YaDT
Pyörä:
Detsoni 08 vm
Liittynyt:
2.9.2010 21:03
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut YaDT » 3.10.2012 21:44

varpaat_suussa kirjoitti:No tarkottaisko vaikka sitä että käy vähäse kuumana kone. Saa toki ajaa mutta eriasia on että onko se järkevää. :roll:

Mistäköhän toi moottorin kuumeneminen johtuu? Onko vain ajoittaista kuumenemista vai onko jotain "vialla" jossain?
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 3.10.2012 21:53

Jos moposi kuumenee ajon aikana paljon, on syytä tarkistaa jäähdytysnesteiden määrä. Jos paisuntasäiliön mukaan nestettä on riittävästi, on järjestelmässä todennäköisesti ilmaa. Tyhjennä siis edelliset nesteet kokonaan pois ja laita uudet sisään seuraavanlaisesti:

Irrota jäähdyttimestä sylinterin kanteen menevä letku jäähdyttimestä.

Kaada kyseisestä letkusta uudet nesteet sisään. Nesteet eivät valu kovin nopeasti, jos sinulla on termostaatti paikallaan. Kaada niin kauan, kunnes jäähdyttimen aukosta, josta juuri otit letkun irti, alkaa valua nestettä. Tällöin jäähdytysjärjestelmä täyttyy alhaaltapäin, eikä ilmausta tarvita.

Laita letku kiinni ja täytä paisuntasäiliö. Tämän jälkeen moposi on ajovalmis.


Lainattu aloitusviestistä, voi olla myös että on liian pieni suutin ja käy laihalla.
Andis
Pyörä:
VW / EX Derbi Senda SM 125 4T -05 / Derbi DRD R/SM -03 / Solifer SM -85 / Rieju RR -01 / EX Yamaha DT50x -06
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
2.6.2011 21:41
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Andis » 4.10.2012 16:21

Ja jos valo palaa kokoajan, nii voi olla kosketushäikkää jossain. Mullahan aina palaa öljyvalo vähän aikaa pesun jälkee :lol:
MYYDÄÄN DERBI SENDA 125 SM:
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id36291/
ZyxSpeed
Pyörä:
Malaguti XTM 2004
Liittynyt:
27.10.2010 20:12
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ZyxSpeed » 4.10.2012 19:52

Kysyn jo toista kertaa, ku hukku tuo edellinen kysymys jo tonne. Eli aattelin laittaa kannen momentiin nyt ku voin, niin onko se tuo 12Nm tai jossai 10-15Nm haarukassa?
penimies
Liittynyt:
12.8.2012 11:36
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut penimies » 5.10.2012 18:11

Nyt olis -08 detsissä ongelmaa! Eli lyhyesti ei lähe käyntiin. Ryyppy päällä ja täysin ilman kaasua ja poljin vielä alhaalla, käy matalilla kierroksilla n. 2s ja sammuu. Muuten heti jos päästää polkimen ylös tai antaa kaasua, niin sammuu? Tulppa vaihdettu, ei vaikutusta. Pikaisia neuvoja toivoisin, kiitoooos
Santtteri
Pyörä:
Husqvarna SMS 125 -04, EX Yamaha DT 50X -07
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
8.11.2011 21:01
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Santtteri » 5.10.2012 20:33

putsaa kaasari nyt ensi alkuun
penimies
Liittynyt:
12.8.2012 11:36
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut penimies » 5.10.2012 20:56

Täytyy siis sitä koittaa seuraavaksi. Onko liian vaikea homma ite tehä vai kannattaako suoraan viedä kokeneemmalle henkilölle?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 5.10.2012 21:00

Ite tekee. Säästää myös hyvin. Jos sulla on joku kaveri joka tietää ja osaa mopoja korjata, niin pyydä sitä apuun.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
penimies
Liittynyt:
12.8.2012 11:36
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut penimies » 5.10.2012 22:48

Oliskohan tähän hommaan tarkempia ohjeita, kuvien kanssa tai ilman? Itse kun olen vain pappatunturien koneilla säädellyt.. :D
AnaInnanen
Pyörä:
Yamaha DT
Paikkakunta:
Lemi
Liittynyt:
6.11.2011 11:30
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut AnaInnanen » 6.10.2012 10:45

Kuinahan iso homma on ottaa kytkin detsistä auki? Sielt vissii hajonnu jotai ku ei oo mitää tuntumaa eikä piä, ja onks kytkinaksilan vaihto kui iso homma??
AnaInnanen
Arrskaa
Liittynyt:
6.9.2012 23:42
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Arrskaa » 7.10.2012 1:54

Mikähän on kun ajaa 84km/h mitä ny pääsen tasasel mittarinmukaa nii tulee esim pie alamäke ja meinaa päästä 85km/h nii menee "vapaalle" eli mopo alkaa rullata ja alkaa ottaa taas kaasu ku vapautan kaasun ja painan uuestaa. Detsistä otettu allkukäyrä holkki irti, rajotin ohitettu ja vaihettu 95suutin. Voiko johtua et eivaan pysty niin kovii kiekkoi pyörittää tai kun kuri ohitettu 5mm ledil nii se nii kovis kiekois eivie tarpeeks ja se alkaa taaskuristaa ?
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 7.10.2012 10:18

Ite veikkaisin että se johtuu tosta ledistä, koska kun ite koitin joskus ohittaa sitä ledillä niin tietyssä nopeudessa about 75 teki ihan samaa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista