Monkey viritys ja tekniikka

MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10

ViestiKirjoittanut MB93 » 20.3.2011 20:59

Omalla Skyteamilla kerkesin ajaa 12 700 kilsaa ennenku piti tehdä alakertaan mitään remppaa, ja stefat oli vaan pullahtanu pihalle. Yläkerran vaihdoin parempaan (72cc) kymppitonnin kohdalla kun vakiomäntä oli ohipuhaltanu niin saatanasti. Ja kyllä sitä on saanu raiskata tota mankia.
Bartholomew
Pyörä:
Suzuki PV60 [EX], SYM Jet Euro X [EX], Honda Monkey -93
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.10.2008 21:03

ViestiKirjoittanut Bartholomew » 21.3.2011 21:51

Eikös näissä kaikissa kiinankopio koneissa oo samat koneen laakerit ja stefat ku aidossa mankin koneessa..?? :nörtti:

Kun olen 110cchen ostamassa uusia laakereita ja stefoja koneeseen..
h0nda
Pyörä:
Honda monkey z50j -95, Honda cbr 125r 04, Yamaha Raptor 700R
Liittynyt:
26.9.2010 17:27

ViestiKirjoittanut h0nda » 23.3.2011 19:13

Mikäs mankissa ku savuttaa (sinistä savua) aika paljon?
Mäntä vaihdettiin just vähän aikaa sitten mut ei se kauheesti auttanu.
Ja tänää ku vähän huudatin mankii ni rupes tulee mustaa savuu(tuli vaan hetken).
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10

ViestiKirjoittanut MB93 » 23.3.2011 19:20

Oliskohan venanvarren kumit vaihtokunnossa?
h0nda
Pyörä:
Honda monkey z50j -95, Honda cbr 125r 04, Yamaha Raptor 700R
Liittynyt:
26.9.2010 17:27

ViestiKirjoittanut h0nda » 23.3.2011 19:23

onko helppo tarkistaa?
ja sit jos on ajanu lämpimäl konee kovil kierroksilla ni ei savuta paljoo, mut sit ku jättää vähäks aikaa tyhjäkäynnil tai sammuttaa (30 sec) ja sen jälkee painaa kaasuu nit sit tulee taas PALJON sinistä savua.

E: no vaihdan nyt sit ne venttiilivarren kumit mut tarviiko vaihtaa kans se venttiilin ohjurin o-rengas(tai mikä se nyt onkaa)?
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 24.3.2011 13:01

Ei siellä oo mitään O renkaita. Vaan ne venttiilivarren kumit tarvii vaihtaa ja nekin hajoo aika harvoin. Samalla kannattaa sitten tarkistaa, että venttiilitkin on tiiviit...

Edit: Jaahas niinhän siellä näköjään on, pahoittelut väärästä tiedosta :nolo:
Viimeksi muokannut Scaleo1 päivämäärä 25.3.2011 0:53, muokattu yhteensä 1 kerran
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
t0mppaa
Pyörä:
Yamaha yz400f,honda monkey z50j -90
Liittynyt:
11.10.2007 19:54

ViestiKirjoittanut t0mppaa » 24.3.2011 18:28

kylläpäs vaan on ohjureissa o renkaat jos et oo sattunu tietää
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 26.3.2011 21:18

Elikkä kaikki alkoi siitä, kun minulla oli baotian moottori ja siinä oli uusi mäntä ja ehjä pytty + vakiokansi. Ajoin tällä setillä 250km ja toimi hyvin.

Ostin aidon hondan välimallin koneen. Yläkerta oli huonossa kunnossa joten laitoin siihen yläkerran tuosta entisestä koneesta. Samalla kävin koko koneen läpi täysin vaihteistoa myöten ja vaihdoin tiivisteet + stefat. Avarsin myös kannesta kanavia maltillisesti. Venttiilit oli avarruksen aikana irti ja putsasin kannen paineilmalla ennen sen asennusta.

Laitoin koneeseen myös Teboil Silver 10w40 semi synteettiset auton moottoriöljyt.

Kun lähdin ajamaan mopo pätki ja sammuili. Tulpan vaihdolla alkoi toimia normaalisti. Kerkesin ajamaan vain kilsan tai pari, kun kone lämpöleikkasi. Se lähti käyntiin, mutta leipoi 5km matkalla noin 10 kertaa.

Männän kunto oli tämä:
Kuva
Ja pakovena oli jostain syystä tämän näköinen, miksi?
Kuva

Ekana tuli mieleen öljypumppu, mutta eikös sylinterin voitelu tapahtu pelkästään kampiakselin heittämillä roiskeilla? Öljyä oli myös tikun puoleenväliin, kun korkkia ei oltu kierretty kiinni.

Missä vika siis voisi olla? Itselläni ei oikein tule mitään mieleen. En uskalla hoonauttaa pyttyä ja ostaa uutta mäntää ennenkuin tiedän leipomisen syyn ettei uudella männällä käy samalla tavalla.

Olen myös melko varma, että kone on täysin oikein kasattu.
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
JVN_
Pyörä:
Suzuki s 80cc ja gas gas ec50 74cc
Paikkakunta:
Alavieska
Liittynyt:
16.6.2007 21:35

ViestiKirjoittanut JVN_ » 26.3.2011 22:53

Laihalla?
JiK
Pyörä:
Skyteam Monkey '10
Liittynyt:
18.4.2010 11:45

ViestiKirjoittanut JiK » 27.3.2011 0:21

Mul on tollane skyteamin paska manki niin mitäs kannatais tehä et sais vähä pirteemmään ja kulkis vaik sen 55 mahdollisimman halvalla ja sillee ettei poliisit sitä välttämättä huomais/sakottais? :nolo:
MΩ∩KΣY
JuPeYli
Pyörä:
Honda Z50J -90
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
1.6.2008 21:51

ViestiKirjoittanut JuPeYli » 27.3.2011 1:03

JiK kirjoitti:Mul on tollane skyteamin paska manki niin mitäs kannatais tehä et sais vähä pirteemmään ja kulkis vaik sen 55 mahdollisimman halvalla ja sillee ettei poliisit sitä välttämättä huomais/sakottais? :nolo:


Otat kaasarista kurin veks. Kuullemma pitäis mennä sitten yli 60.
Ai mikä takajarru?
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10

ViestiKirjoittanut MB93 » 27.3.2011 2:44

Ja jos nyt Jukka-Pekka ihan tarkkoja ollaan niin Skaikan kurit on siellä imukaulassa. Ne kun poraa veks vaikka 14-16mm terällä (ja säädöt kohdilleen) niin kulkee 60km/h, ratastamalla enemmän tai vähemmän.
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50

ViestiKirjoittanut juvee_ » 27.3.2011 16:24

Scaleo1 kirjoitti:Elikkä kaikki alkoi siitä, kun minulla oli baotian moottori ja siinä oli uusi mäntä ja ehjä pytty + vakiokansi. Ajoin tällä setillä 250km ja toimi hyvin.

Ostin aidon hondan välimallin koneen. Yläkerta oli huonossa kunnossa joten laitoin siihen yläkerran tuosta entisestä koneesta. Samalla kävin koko koneen läpi täysin vaihteistoa myöten ja vaihdoin tiivisteet + stefat. Avarsin myös kannesta kanavia maltillisesti. Venttiilit oli avarruksen aikana irti ja putsasin kannen paineilmalla ennen sen asennusta.

Laitoin koneeseen myös Teboil Silver 10w40 semi synteettiset auton moottoriöljyt.

Kun lähdin ajamaan mopo pätki ja sammuili. Tulpan vaihdolla alkoi toimia normaalisti. Kerkesin ajamaan vain kilsan tai pari, kun kone lämpöleikkasi. Se lähti käyntiin, mutta leipoi 5km matkalla noin 10 kertaa.

Männän kunto oli tämä:
Kuva
Ja pakovena oli jostain syystä tämän näköinen, miksi?
Kuva

Ekana tuli mieleen öljypumppu, mutta eikös sylinterin voitelu tapahtu pelkästään kampiakselin heittämillä roiskeilla? Öljyä oli myös tikun puoleenväliin, kun korkkia ei oltu kierretty kiinni.

Missä vika siis voisi olla? Itselläni ei oikein tule mitään mieleen. En uskalla hoonauttaa pyttyä ja ostaa uutta mäntää ennenkuin tiedän leipomisen syyn ettei uudella männällä käy samalla tavalla.

Olen myös melko varma, että kone on täysin oikein kasattu.
Luultavasti öljynsaannissa jotain vikaa, kannattaa kattoo pyöriikö öljypumpun ratas samaan tahtiin kun nokkaketju, nokkaketjuhan sen öljyn sinne yläkertaan vie?
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 28.3.2011 0:23

Juu eli ongelma ratkaistu. Kone oli kasattu oikein, mutta se oli aukinaisena lattialla päivän tai pari ja sinne oli sitten päässy kaikkea koirankarvoista hiomapölyyn.

Elikkä öljysihti oli menny tukkoon ja sen seurauksena leipas. Vasemma puhdas sihti ja oikealla koneesta irroitettu:
Kuva

Varmuuden vuoksi purin koko moottorin täysin osiin ja putsasin kaikki osat brake cleanerillä ja kasasin. Enään uutta sylinterisarjaa ja manki on taas ajokunnossa ;)
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10

ViestiKirjoittanut MB93 » 28.3.2011 1:08

Mitä vihtua? Monkeytti ei toimi. Toimiiko muilla? Scale?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista