Lantti kirjoitti:Pv:n kone taas on ihan omaa luokkaanasa, onhan se Crossipyörän alakerta.
Huomauttaisin sen verran että myös Morinin ja Puchin alakerran lohkoja on käytetty krosseissa. Huom. Lohkoja, koska RM:n alakertakaan ei identtinen ole sisuskaluiltaan pv:n kanssa, muunmuassa 5-vaihteinen vaihteisto. Sähköt ja yleensä kampurakin on eri rämän koneissa.
Puchin lohkoja on käytetty 70-luvulla vanhan liiton krosseissa ja trialeissa. Tosin nuissakin koneissa oli huomattavia poikkeuksia mm. vaihteistovälityksien ja sylinterisatsien osalta. Lujaa ne on kulkenu jo alkuperäisenäkin mm. Etelä-Euroopan maissa.
Sitten morini, GSA:takin on käytetty krosseissa, mm. Malaguteissa muissa italialaisissa vehkeissä.
Morinin kytkin ei ole sen huonompi kuin kaksi muutakaan edellämainittua, se vaan tahtoo olla aika ranttu sen kans mitä öljyjä käyttää. Ite käytin castrolin 80/90 vaihelaatikko öljyjä kytkimen lisäaineen kera ja kytkin piti pintansa. Ex-tigerissa oli 50 kuutioisena enemmän potkua mitä monissa huonosti laitelluissa 75cc myllyissä. Mun puschi tunkat ei oo ikään niin hirveen tehokkaita ollu että ois tarvinnu paljoa rueta miettimään öljyjä tahi rikkaa jousen alle.
PS. Olen kyllä ajanut muutamallakin pv:llä joissa luistaa kytkin ja sekin on ollut ihan väärästä käytöstä, huonoista öljyistä ja vääristä asetuksista johtuvaa