Puch-moottoriset Tunturit

Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 30.11.2011 19:33

pbt kirjoitti:Mitäs noi moposportin männät? Minkäs laatusia ne on ja missä päin maailmaa ne o tehty?

Eiköhän ne kiinasta tule, aika heikko on ollut m-renkaiden kestävyys ainakin omalla kohdalla. Nakkilan pyörästä ja moposta on ainakin GPM:n mäntiä löytynyt. Romppareilta tekee löytöjä, syyskesällä löysin uuden 38.9mm Meteorin männän, odottelee pääsyä pappelin konehuoneeseen.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 30.11.2011 19:56

Reetuhai2 kirjoitti:
deseiner kirjoitti:Kiitti avusta! Kiristin ketjut ja enää ei rahise. :) Mikä siinä on ettei 2-tahdilla sais moottorijarruttaa?

Koska 2-tahti saa voitelun bensan mukana, nelari taas öljypumpusta joka pyörii koko ajan. Eli kun moottorijarrutat, niin kone ei saa voitelua ja voi leipoa.
EI se mistään normaalista moottorijarrutuksesta leivo, etenkin kun kone on luokkaa 50cc ja vakiona kierroksia on tyyliin 5000...viritettynäkään ei tollasta pikkukonetta saa mitenkään kovin helposti leipomaan vahingossa. Tietysti jos tahalleen koittaa ja johonkin alamäkeen menee jarruttelemaan, niin sitten se voi kilahtaa, muttei missään normaaleissa tilanteissa. Isot pyörät, kolpuokit ja nämä leipookin kaiketikkin helpommin mitä jotkut tunturit, ja niiden kanssa koittaisin välttää moottorijarruttelua. Itse pakosti moottorijarruttelen tolla automaatti papalla (en tiedä pitäisikö kakkosvaihteella vapaakytkimen toimia niin kuin vapaakytkin toimii, vai pitäisikö sen olla sillain lukittuna että voi moottorijarruttaa, anyway, itellä se on lukossa), ja on suht huvittavaa kuunnella ihmisten reaktioita, usein tulevat kauhuissaan selittämään että "jos tuohon malliin jarruttelet, kone leipoo hyvin pian". Eipähän ole nyt n. 10 vuoteen, josta 3-4 viimesintä on liikenteessä, leiponut ollenkaan.

Lisäyksenä vielä, että Tunturin ohjeissa käsketään moottorijarruttamaan joissain tilanteissa. Tuskin ohjeissa niin lukisi, jos se mopo helposti leipoisi siitä jarrutuksesta...

Eiköhän ne kiinasta tule, aika heikko on ollut m-renkaiden kestävyys ainakin omalla kohdalla. Nakkilan pyörästä ja moposta on ainakin GPM:n mäntiä löytynyt.
Itelle tuli moposportilta joku mäntä minkä paketissa luki made in italy. Oliko merkki joku damir tai vastaava?
P U C H
Pyörä:
Tunturi Tiger, Benelli 49X
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
17.11.2009 19:48
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut P U C H » 1.12.2011 0:46

Niin ne mopo-sportin L profiilin männät. Jos en väärin muista niin eikös merkki ollu Dinami.
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Throttle » 1.12.2011 16:22

Jep italialaiset Dinameja löytyy moparilta. Mahlen männät loppunut aikoja sitten, poistunut myös valikoimasta?
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Betaversio » 1.12.2011 20:24

Se mäntämerkki on Dinamin... Miks kukaan ei osaa italialaisia nimiä? :lol:
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut pbt » 1.12.2011 22:31

Sattumoisin löysin gpmän männän. Käykös siihen noi mopparin L-profiilin männän renkaat? Kyselen tyhmiä kun ei ole kokemusta.
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Throttle » 1.12.2011 22:56

Mimmoinen GPM mäntä? Mulla löytyy L-renkainen ja tavallinen malli.
Kuva selventäisi huomattavasti asiaa.
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut pbt » 1.12.2011 23:06

Se on samanlainen ku mopparin L-profiili männät.

http://www.huuto.net/kohteet/tunturin-m ... /199571563

Kuva kertoo enemmän ku tuhat sanaa?
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Throttle » 1.12.2011 23:10

Tilaa nakkilasta suoraan niitä renkaita. Toisaalta kyllä EHKÄ sopisi moparin renkaat jos mitat täsmäävät.
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut pbt » 1.12.2011 23:14

Asia selvä otetaan riski ja kokeillaan. Eihän siinä menetä kun 5 € vaikko köyhälle sekin on paljon. Muutenki pitää mopparilta tilata tavaraa.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 5.12.2011 19:14

Onko scatterin ja moposportin puch-männät samoja ja mikkä on papan vakiovälit?
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Throttle » 5.12.2011 20:52

10/36
Kaikki samaa taiwaallisen huonoja. Kyllä ne kestää ihan hyvin vakiona/lievää viritystä.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 5.12.2011 20:54

Ne kyllä kuluu yllättävän nopeasti verrattuna laatumäntään. Kuitenkaan mitään hiusmurtumia tms. ei männissä ole ollut kun niitä olen vaihdellut noista vakio peleistä.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 6.12.2011 14:15

Tua noi. Etupyörä heiluu aika pahasti. Eno sano et tarvii puslat vaihtaa jostaki mut emmä vaan oo semmosii löytäny :s Apuva.
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Throttle » 6.12.2011 18:22

Heiluu? pitkittäin vai poikittain? Keulan ruuvit kireällä?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista