alex96
- Liittynyt:
- 18.1.2012 19:48
hiljentäiskl se ääniä jos porais niitä betan reikäputken reikiä suuremmaksi? kaveri ainaki meinas että hiljenis, ja kuulemma loppuis se öljyn valuminen kans?
ja mitä villa suosituksia teillä on? bilteman villat ostin, samapa tuo jos on tyhjä änkkä tai ei, ne palo ekalla rundilla.
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Eipä hirveemmin, ja jos meinaat ettei änkän päästä valuis öljyä, niin ei se siihen vaikuta. Vanhemman mallin änkässä on se ihme mötikkä siinä, mikä hiljentää ääniä/kierrättää ilman paremmin villojen kautta.. reikäputki täytyisi vaihtaa suoraan, jolloin öljyn valutus loppuu välipillistä ja änkän perältä..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
alfabeta
- Liittynyt:
- 3.6.2012 23:26
Moi,
Tulipa hankittua erit vähän käytetty RR 50 jälkikasvun prätkätien alkuun.
Pientä pulmaa on tuottanut vakiosäädöissään olevan Betan tehottomuus. Ei vedä ja kulkee n. 35 km/h.
Kaasatin 80-suutin vaihtui kokoon 90. Meni paremmin mutta ei hyvin . Vitosella 45 km/h , kutosella uuvahti . Ajot tasaisella .
98 suutin huononsi tilannetta.
Kysymys: Millä suuttimella vakio-Betan saa kulkemaan n 50 km/h hyvällä vedolla ja ripeästi , niin että vois esim 2 päällä ajaa ja jäämättä jalkoihin ?
Viritysniksit tiedossa . Niitä en kaipaa.
Tarpeen tieto siitä miten Betan saa liikkumaan 'asiallisesti*
Kits
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
No ensinnäkin, 80 suutin on joo vakiona. Sillä käy ihan vähän laihalla, jos kuriin ei halua koskea, niin 82 tai 85 voisi olla aikas passeli. Neulaan tuskin tarvitsee koskea, seosruuvin kuuluu olla n. 1,5-2 kierrosta auki. Noilla nyt saisi ehkä säädöt vähän oikeenpaan suuntaan.
Väännöttömyys selittyy sillä, että putki on vedetty ihan tukkoon, paisarin ja alkukäyrän liitoksesta kuri löytyy, reiällä on siinä kokoa 9mm, ilman kuria se on joku +45mm siitä kohtaa. Vääntöjä saa jo huomattavasti enemmän, kun iskee 10p eturattaan eteen (maksaa alle 10€), vakiona välit 11-52.
Tuo eturattaan vaihto pudottaa vähän huippuja, ja lisää kiihtyvyyttä. Nyt lähtisin ite roplaamaan vähän kuria, siinä päässä on sellainen prikka 2 hitsitäpillä kiinni siinä, toinen täppi pois, ja pikkusen vääntää auki päin sitä. Ei ole enää niin tukkoinen, mutta kulkupuoli ja vääntö paranee edes hieman, saa sen 50km/h kulkemaan. Oikea suutin löytynee nyt väliltä 85-90.
Mutta jossain muualla on jo häikkää jos täysin vakio säädöillä jne kulkee vain 35km/h. Pyöriikö renkaat/laahaako jarrut? Onko ketjut löysällä? Varmaan osaavana prätkä miehenä oot jo ulkosin puolin kaiken kattonut kuntoon? Jossain kuitenkin häikkää on jos noin vähän vain kulkee. Joku ihan pikku vikakin voi olla, liikaa jarrunestettä ja jarru laahaa tmv.
Onko miten paljon ajettu? Osaa ehdotella vähän missä muuallakin voisi vikaa olla kun tietää paljon ajettu.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Juulmuri
- Pyörä:
- KTM EXC 250 -06 | Ex: Husqvarna Sm 125 -06, Yamaha Dt 125x -06, Beta RR 50 -11
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 10.3.2012 17:15
Mitä sä aina selität et vakiovälit ois 11-52, mul on sama malli ku sulla ja on kuule ihan vakiona 11-50
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Joissain vm. ainakin oli 11-52, ja muutenkaan ei tolla 2 piikillä ole mitään väliä, ainakaan tämän asian kanssa. Tuollahan toi vanha ratas tallissa on, pitänee kattoo paljon niitä piikkejä nyt oikeesti on.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Aap-
- Pyörä:
- Pyörätön
- Liittynyt:
- 25.8.2009 14:57
Gogge kirjoitti: Pyöriikö renkaat/laahaako jarrut?
Eiku ajo sillä ilman että renkaat pyöri:D:D
Niin ja asiaan, ei Betaa noilla vakioväleillä saa oikein kiihtymään siedettävästi ellei se kulje sitä päälle 60km/h.
betarska
- Pyörä:
- KTM Duke 125 , Beta RR Track Motard
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 1.6.2012 8:20
Onko joillain jotain ohjeita miten sais ton rattilukon toimimaan?
Ei ohjekirjan ohjeistuksella oikee aukee tää asia
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Mikä vm? Onko se rattilukko siinä virtalukossa jo? käännät jompaankumpaan suuntaan, painat avainta ja käännät vasemmalle. Jos se rattilukko on siellä t-palojen tmv läheisyydessä, niin se ei mennyt kun tietyssä asennossa lukkoon..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
betarska
- Pyörä:
- KTM Duke 125 , Beta RR Track Motard
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 1.6.2012 8:20
Gogge kirjoitti:Mikä vm? Onko se rattilukko siinä virtalukossa jo? käännät jompaankumpaan suuntaan, painat avainta ja käännät vasemmalle. Jos se rattilukko on siellä t-palojen tmv läheisyydessä, niin se ei mennyt kun tietyssä asennossa lukkoon..
Joo eli avaimen reikähän on siel emäputken vasemmalla puolella ja 08 mallista on kyse ..
Ohjekirjan mukaan ohjaustanko tulisi kääntää kokonaan vasemmalle ja sitten sovittaa avain lukkoon, mutta ohjaustangon vasemmalle kääntäessä on lähes mahdoton saada avain reikään..
Onko tarkempia neuvoja ?
Juulmuri
- Pyörä:
- KTM EXC 250 -06 | Ex: Husqvarna Sm 125 -06, Yamaha Dt 125x -06, Beta RR 50 -11
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 10.3.2012 17:15
Käännät sen tangon ihan vasemmalle sit laitat sen avaimen lukkoon painat sitä avainta siihe lukkoon sillai et sä näät et se painuu, yritä kääntää sitä samalla sitä avainta siinä lukossa vasemmalle ja sitten lähe pikku hiljaa kääntää sitä tankoa vähän oikeallepäin siten yritä ettiä se kohta et missä se avain kääntyy huomattavasti vasemmalle siinä lukossa ja sitten se lukko jää sillai pohjaan ja saat avaimen pois kun se on lukossa
Aap-
- Pyörä:
- Pyörätön
- Liittynyt:
- 25.8.2009 14:57
Käännä avain siinä lukossa vasemmalle, ja käännät tankoo lähelle oikeeta reunaa että sen avaimen saa vasemmalla ollessa työnnettyä pohjaan, kun se menee pohjaan niin käännä oikealle ja ota avain pois.
Juulmuri
- Pyörä:
- KTM EXC 250 -06 | Ex: Husqvarna Sm 125 -06, Yamaha Dt 125x -06, Beta RR 50 -11
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 10.3.2012 17:15
EDIT: Nii joo sori, sun pitää laittaa tanko oikealle pohjaa, jos näät ne palat mitkä ottaa kii ku mene pohjaa nii käännä sitä tankoo sillai et niil paloilla on väliä joku 1-2cm sit sitä avainta painat ja käännät vasemmalle, huomaat kun se avain kääntyy ja jää pohjaan ja saat avaimen irti lukosta
Sheikku
- Pyörä:
- Piaggio Typhoon 70cc
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 17.4.2011 20:38
joo kaveri ajo päälle tossa ja betalle kävi aika paskasti keula väänty ja stonga maski ja jotai meneekö lunarii?
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Pumput väänty? Menee.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista