Honda Monkey

monnimän
Liittynyt:
24.10.2013 23:55
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut monnimän » 12.11.2013 15:03

Mikähän mahtaa olla pielessä kun kone/kaasari toimi moitteetta kunnes tein runko projektin, eli maalasin vain rungon,haarukan yms... ja sitten kun kasasin mankin niin joutuu polkemaan paljon enemmän että lähtee käyntiin. No otin kaasarin pois ja kävin paineilmalla kaikki läpi, sitten laitoin kaasarin takaisin niin sitten kun sain käyntiin nii ei pysy tyhjäkäynnillä vaikka tyhjäkäynti melkein tapissa. Ja sitten kun alkaa vääntäää kaasua nii kuuluu vaan... pröp...pröp...pröp... ja siitä pikkuhiljaa alkaa kierrokset nousta. Kävin kokeilemassa miten ajo sujuu niin ykkös vaihteella alkukierrokset toimii ihan ok... mutta sitten kun kierroksia enempi nii alkaa nykiä... kakkkos vaihde toimii ihan hyvin mutta kolmos ja nelos vaihteesta en vielä tiedä kun en kokeillut. mutta sekin vielä että kun ajaa kakkosella kaasupohjassa ja kun hidastaa aikasen paljon ja taas alkaa kiihdyttää niin kone ei ala ottamaan kierroksia aluksi... vaan hyytyy niinkun.
Kertokaapas te viisaammat vinkkejä mitä tehdä tuolle.
Kyseessä siis stomp 125cc ja 24mm kaasari!!
tounii11
Liittynyt:
21.10.2013 20:56
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut tounii11 » 27.11.2013 21:42

Tietääkö kukaan passaako mankin koneen kiinnityksiin samurain 110cc kone? :D
Jerski
Pyörä:
RS125 '06
Paikkakunta:
Kankaanpää
Liittynyt:
6.2.2013 22:01
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut Jerski » 27.11.2013 22:42

Kyllä menee.
Jammu1234432
Liittynyt:
4.6.2012 23:25
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut Jammu1234432 » 4.12.2013 1:14

voiko joku selittää mulle perin pohjin miten saan lyhyet/pitkät katkaisimen toimimaan? Nyt palaa pelkästään lyhyet taikka pitkät, en oikeen muista kun on aikaa viimeisestä ajelusta. Eli avasin sen kytkinlahvarungon missä se katkasin on tänään ja sinne on sulatettu kiinni vain yks johto. Sähkökaaviosta yritin selvitellä miten sen kytkee, mutta ei jeesannu. vm 1990. Saan varmaan simppelin asian kuulostamaan vaikeelta, mut minkäs voi kun ei oikeen älyä näitä sähköjä:D
Valtsu_W
Pyörä:
Polini XP4 Street 50
Paikkakunta:
Parainen
Liittynyt:
3.7.2010 21:56
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut Valtsu_W » 12.12.2013 19:52

Kuinka iso saisi kiertokangen laakerin klappi olla enintään? Siis, kun mäntää liikuttaa ylös alasin (ilman että kampiakseli liikkuu).
Galleria: http://www.motot.net/galleria/kayttaja108605
YouTube: http://www.youtube.com/user/FasaaniFilms
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut Onkimato » 12.12.2013 20:05

Ei saisi päittäisvälystä olla laisinkaan, sivusuunnassa saa olla. Ja kyllä sen kiertokangen kuuluu ylös alas liikkua, mutta ei eteen - taakse (sitä varmaan tarkoititkin). Sen voi vielä siten varmistaa että kun on kone purettu, kiertokanki pöydällä, ota kiertokangesta kiinni läheltä männäntappia siten että se on höllästi käsissä ja limput roikkuu alhaalla --> kolauta käämenellä tai kumivasaralla napakasti kiertokangen päähän, jos kuuluu sellanen metallinen kilaus tietää että väljä on.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
julle.laivola
Pyörä:
honda monkey
Liittynyt:
14.12.2013 20:01
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut julle.laivola » 14.12.2013 20:05

paljonko honda monkey kulkee 50cc koneella jos tapiin viritetty?? 8o
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut Onkimato » 14.12.2013 21:24

Riippuu virittäjästä, varmaksi en tiedä onko kukaan 100km/h rajaa rikkonut, en usko, mutta 90km/h on varmaan päästy. Tosin ne kokoonpanot ovat sitten sellaisia että pari vetoa ja poks.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
julle.laivola
Pyörä:
honda monkey
Liittynyt:
14.12.2013 20:01
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut julle.laivola » 15.12.2013 20:09

Joo :D
Tuhhe
Pyörä:
KTM EXC 125
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
13.7.2012 16:19
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut Tuhhe » 20.12.2013 15:10

Meneekö manki katsastuksesta läpi rajoittamattomalla boxilla? vm. -90 mankelista kyse. Peli on muuten täysin vakiokunnossa, ja kulkuja on omaan mittariin 45-50, gps:ään ~40. Jos joku on käynyt lähiaikoina katsastamassa mankia, tai on muuten vain hyvässä muistissa, olisi kiva jos vähän vihjailisi mihin se katsastusmies erityisesti kiinnittää huomiota :D ja kuinka helposti hylkää?

Ja toinen kysymys; onko mankeissa tyyppivikana että kannen pakoaukon puolelta lohkeaa palanen pois? Ja mikä olisi paras tapa saada putki pysymään kunnolla kiinni sellasessa kannessa? Tällä hetkellä neljä putken tiivistettä peräkkäin jotta pysyisi kunnolla, eikä värisisi. :s
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut Onkimato » 20.12.2013 22:35

Ei ole tyyppivikana tuollaista, ei katsuria oikein kiinnosta se cdi:n tyyppi, kunhan ei kulje liikaa ja välit on oikeet (ehkä jopa vakio kaasarin katsoo)
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
_hopper_97
Pyörä:
ex Tunturi Hopper -96 nyt Jincheng Monkey
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
21.3.2013 20:50
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut _hopper_97 » 7.1.2014 1:39

Tiiättekös mistä sais suht edullisesti leveempii vannelautasii? Linkitelkää? :) edelliset meni vähän kieroks :roll:
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut Onkimato » 7.1.2014 2:29

Halvemmalla en ole nähnyt suomessa: http://pitracing.fi/shop/runko/vanteet-keski%C3%B6
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
hopper91
Pyörä:
raiskattu gilera ja luotto hopper
Liittynyt:
31.12.2013 17:15
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut hopper91 » 7.1.2014 22:14

mikähän ois mankis vikana ku ajaa vähän aikaa nii lähtee puristuksen ja ei kule mihinkää mut sitku oottaa jonku tunnin nii puristukset palannu ja toimii taas vähän aikaa
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Honda Monkey

ViestiKirjoittanut Onkimato » 8.1.2014 2:21

Yläkertaa auki ja katsomaan ennen kun tulee suurempaa tuhoa. Voi olla että lämpöleikkaa jos puristukset oikeasti katoaa ajossa ja jäähtyessään toimii.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista