QuJri
- Liittynyt:
- 1.11.2015 16:20
Moro, mulla on tuommoinen räxä vuosimallia -02.
Tässä pitäs ostaa isompaa kaasaria tuon 14mm sijaan.
Päädyin sitten tuommoiseen SHA 16mm, mutta ongelmana luin että tähän kaasariin ei saa omaa imukaulaa.
Eli siis kun pitäs samalla hommata
isompi imukaula (korjatkaa jos olen väärässä), mutta SHA kaasariin en saa isompaa imukaulaa. Joten kävisikö esim nämä yhteen?
->
http://www.moposport.fi/kaasutin-sha-16-16-2t-dellorto->
http://www.moposport.fi/imukaula-phbh-2 ... arelli-am6 VAI toimisiko mukamas tuo vakio räxän imukaula tuon 16mm kaasarin kaa? Eikö se imukaula ole ihan liian pieni?
VAI voinko ostaa esim PHBN kaasarin? Siihen saisi sopivan isoja imukauloja, mutta sopisiko vaijerit ja letkut jne siihen?
Kiitos jo etukäteen kaikille jotka tietää.
EDIT: Ja saa antaa myös vinkkejä mikä kaasari kannatais ostaa jnejne
EDIT: vai voisko se toimia sillä vakio imukaulalla? Minkäköhän koknen se vakioimukaula on? Jos porais sen kurin pois ja avartais vielä sitä imukaulaa.
DAAS01
- Liittynyt:
- 14.11.2014 22:17
Mikä kumma pyörässäni aprilia rx 50 2001 voisi olla vikana: ei ota kierroksia enää muutakun harvoin ja kytkimellä auttamalla, röpöttää, vaikeaa lähteä käyntiin, sitten kun sen saa kytkintä luistattamalla korkeille kierroksille alkaa käynti pätkiä.
Vaikea lähteä liikkeelle pysähtymisen jälkeen kierrosten puuttumisen takia.
Putken poltin ja tulpan vaihdoin, voisiko syy johtua liiasta bensansaannista? apua
QuJri
- Liittynyt:
- 1.11.2015 16:20
DAAS01 kirjoitti:Mikä kumma pyörässäni aprilia rx 50 2001 voisi olla vikana: ei ota kierroksia enää muutakun harvoin ja kytkimellä auttamalla, röpöttää, vaikeaa lähteä käyntiin, sitten kun sen saa kytkintä luistattamalla korkeille kierroksille alkaa käynti pätkiä.
Vaikea lähteä liikkeelle pysähtymisen jälkeen kierrosten puuttumisen takia.
Putken poltin ja tulpan vaihdoin, voisiko syy johtua liiasta bensansaannista? apua
Putsaa kaasari, jos ei auta niin säädä kaasaria.
Tarkista CDI:n pihat ettei ole paskana. :p
QuJri
- Liittynyt:
- 1.11.2015 16:20
Mitenkäs, onko kaikissa räxissä tyyppivika että kaasukahva on aika jäykkä? Pitääkö rasvata vaieria?
SebastianB99
- Pyörä:
- Aprilia RX 70 -02 EX: Baotian BT49QT-9 -05
- Paikkakunta:
- Heinola
- Liittynyt:
- 1.7.2015 12:37
QuJri kirjoitti:Moro, mulla on tuommoinen räxä vuosimallia -02.
Tässä pitäs ostaa isompaa kaasaria tuon 14mm sijaan.
Päädyin sitten tuommoiseen SHA 16mm, mutta ongelmana luin että tähän kaasariin ei saa omaa imukaulaa.
Eli siis kun pitäs samalla hommata
isompi imukaula (korjatkaa jos olen väärässä), mutta SHA kaasariin en saa isompaa imukaulaa. Joten kävisikö esim nämä yhteen?
->
http://www.moposport.fi/kaasutin-sha-16-16-2t-dellorto->
http://www.moposport.fi/imukaula-phbh-2 ... arelli-am6 VAI toimisiko mukamas tuo vakio räxän imukaula tuon 16mm kaasarin kaa? Eikö se imukaula ole ihan liian pieni?
VAI voinko ostaa esim PHBN kaasarin? Siihen saisi sopivan isoja imukauloja, mutta sopisiko vaijerit ja letkut jne siihen?
Kiitos jo etukäteen kaikille jotka tietää.
EDIT: Ja saa antaa myös vinkkejä mikä kaasari kannatais ostaa jnejne
EDIT: vai voisko se toimia sillä vakio imukaulalla? Minkäköhän koknen se vakioimukaula on? Jos porais sen kurin pois ja avartais vielä sitä imukaulaa.
Itse en ostaisi SHA:ta, kun siinä on todella suppeat säätömahdollisuudet.
Osta mielummin PHBN/PHBG. Alkuperäinen kaasuvaijeri saattaa olla liian lyhyt. (en ole varma mutta näin olen kuullut.)
Väri väriin ja loput maihin, savun hälvettyä tarkistamme kytkennät.
SebastianB99
- Pyörä:
- Aprilia RX 70 -02 EX: Baotian BT49QT-9 -05
- Paikkakunta:
- Heinola
- Liittynyt:
- 1.7.2015 12:37
QuJri kirjoitti:Mitenkäs, onko kaikissa räxissä tyyppivika että kaasukahva on aika jäykkä? Pitääkö rasvata vaieria?
Kannattaa rasvata, kevenee huomattavasti.
Väri väriin ja loput maihin, savun hälvettyä tarkistamme kytkennät.
QuJri
- Liittynyt:
- 1.11.2015 16:20
Tein suppiolon siihen vaijerin päähän ja siitä kaadoin menee kaikennäkköst öljyi kokeilin ja suihkettaki koitin. EIse oikee vielkää taho olla semmonen löysä että joku sielä takkuilee.. Voisko olla kiinni mitenkään gripeistä`? Minne kaikkialle sitä rasvaa voisi ruiskia kun vaijeria oon jo koittan rasvaa monee otteesee (tai sit sinne ei menny mitää)
SebastianB99
- Pyörä:
- Aprilia RX 70 -02 EX: Baotian BT49QT-9 -05
- Paikkakunta:
- Heinola
- Liittynyt:
- 1.7.2015 12:37
Vika voi olla myös kaasukahvassa. Esim. jos on sotkettu grippiliiman kanssa ja sitä on päässyt kahvaan niin kyllä siitä melko jäykän ja tahmaisen oloinen tulee.
Väri väriin ja loput maihin, savun hälvettyä tarkistamme kytkennät.
Jesseb
- Pyörä:
- Yamaha aerox /Skyteam ape 125cc(ex)Aprilia rx 50cc(ex) + yamaha yzf-r 183cc (ex)/ jinkku manki 125cc(ex) / generic trigger x (ex)
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 7.3.2015 21:42
Tarkista, että se grippi ei hinkkaa sitä reunaa vasten. Sit tarkista et se vaijeri ei oo puristuksissa mistään kohtaan, eli sen pitää mennä vapaana. Jos noidenkaan jälkeen ei toimi, niin vaijeri saattaa olla rispaantunut jostain ja sen takia ei toimi. Myös luisti saattaa olla jostain syystä jumissa.
räksätin
- Pyörä:
- -03 Aprilia RX 50 -91 DT 125R
- Liittynyt:
- 11.11.2015 5:54
Morjensta.
Elikkäs tuo meikäläisen -03 räksä alkaa noin 3-5 kilometrin ajon jälkeen pätkimään ja nykimään oikein huolella eikä kierrä kunnolla edes kytkin pohjassa, ja saattaa jopa sammua ihan kokonaan
(kytkin pohjaan -> död) Sitten antaa seisoa hetken ja taas menee hyvin hetken matkaa. Liittyy vissin koneen lämpeemiseen suoraan koska hetken ajeltuaan ku pysähtyy niin ei paikallaankaan kierrä kunnolla tai edes pidä tyhjäkäyntiä, mutta kylmänä menee kuin unelma. Mikäs voisi olla vikana?
Tähän mennessä tulppa vaihdettu ja kaasari putsattu, muuta ei ole vielä ehditty tehdä. Koneen väljyyttäkin epäiltiin, onhan sillä ajettu jo 28 tuhatta, mutta puristuksia kuitenkin piisaa, ja käyntiinkin lähtee niin perhanan hyvin.
QuJri
- Liittynyt:
- 1.11.2015 16:20
Joo, vaijeri toimii taas mukavasti.
Miten btw 02 räxässä irtoaa penkki? Onko se siellä takalokarin alla kiinnike tai jotain?
QuJri
- Liittynyt:
- 1.11.2015 16:20
räksätin kirjoitti:Morjensta.
Elikkäs tuo meikäläisen -03 räksä alkaa noin 3-5 kilometrin ajon jälkeen pätkimään ja nykimään oikein huolella eikä kierrä kunnolla edes kytkin pohjassa, ja saattaa jopa sammua ihan kokonaan
(kytkin pohjaan -> död) Sitten antaa seisoa hetken ja taas menee hyvin hetken matkaa. Liittyy vissin koneen lämpeemiseen suoraan koska hetken ajeltuaan ku pysähtyy niin ei paikallaankaan kierrä kunnolla tai edes pidä tyhjäkäyntiä, mutta kylmänä menee kuin unelma. Mikäs voisi olla vikana?
Tähän mennessä tulppa vaihdettu ja kaasari putsattu, muuta ei ole vielä ehditty tehdä. Koneen väljyyttäkin epäiltiin, onhan sillä ajettu jo 28 tuhatta, mutta puristuksia kuitenkin piisaa, ja käyntiinkin lähtee niin perhanan hyvin.
Kanttii kattoo et kiertääks vedet (kokeilemalla ajon jälkeen onko letkut kuumat) ja kokeile käykö kone kuumana. Booaileeko? Ja tuota, kannatttaa kokeilla vaihtaa cdi boxi, jos muut on kokeiltu.
räksätin
- Pyörä:
- -03 Aprilia RX 50 -91 DT 125R
- Liittynyt:
- 11.11.2015 5:54
Ei niinkään booaa eikä sytytys pätki, vaan tuntuu ikäänkuin joku paikka olis tukossa, ja sen takia tuota kaasutinta ensiksi epäilin. Ja sen penkin irrottamiseen on yks 13mm mutteri takalokarin alla
EDIT: Juuh elikkäs, kävin äskön tankkaamassa ja menomatkalla oireili vielä, mutta takasin tullessa kehräs ku kissa. Olikohan mulla jotain vesibensaa tankissa
Täytyy huomenna tutkia vielä
QuJri
- Liittynyt:
- 1.11.2015 16:20
Semmosta, että mistä porukka on hommanut räxiin smoto vanteita? Ja minkä kaikkien mopojen smoto vanteet kävis suoraan ilman laakereiden kaa sähläystä?
ja sitä vielä, että jos imukaulan irrottaa, niin kun siinähän on ne 2 letkua, niin joutuuko sitten jäähytysnesteet ottamaan pois? Aika älytöntä? Ja jos ei tarvi ni eiks jäähytysjärjestelmä silti pidä ilmata uusiks -__-?
SebastianB99
- Pyörä:
- Aprilia RX 70 -02 EX: Baotian BT49QT-9 -05
- Paikkakunta:
- Heinola
- Liittynyt:
- 1.7.2015 12:37
Mun tietääkseni laakereita vaihtamatta käy detsin ja mäxän smotot, ehkä myös riejun.
Tuosta imukaulahommasta en ole varma, itse irrotin ne letkut kun järjestelmä oli jo valmiiksi tyhjä.
Väri väriin ja loput maihin, savun hälvettyä tarkistamme kytkennät.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista