DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

op97
Liittynyt:
29.1.2012 20:38
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut op97 » 11.10.2012 9:09

Mikä olis paras mäntä mopoon ku 10000km lähestyy?
Eli siis eka ylikoko ja jos vaa viittitte ni laittakaa suoraan linkkejä.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 11.10.2012 11:06

Eipä nyt ole vasinaisesti parasta, mutta hiukka kalliimmat eurooppalaiset, esim. Prox, Vertex, Italkit ainaki on hyviä. Mitään parinkympin steppareita ei välttämättä kannata hankkia...
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
TunturiDT
Liittynyt:
25.8.2012 10:14
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut TunturiDT » 11.10.2012 18:01

tietäiskö joku mistä johtuu ku joskus moponi sutii ilman sitä sutimista eli 1 ja kakkosella (vaihteilla) ei vedä melkein ollenkaa ku heti rupee ottaa vastaan eli vasta kolmosvaihteella nykäsee ja lähtee vetämään. on nii ärsyttävä ku saa pykältää jo ennenku etes kunnolla liikkuu. mopo on siis Yamaha DT 50R -07
korker0
Pyörä:
Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.11.2011 16:27
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut korker0 » 11.10.2012 18:19

Sutii ilman sutimista ? :eek: En kyllä tajunnu mitä yrität kertoa mutta..
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
TunturiDT
Liittynyt:
25.8.2012 10:14
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut TunturiDT » 11.10.2012 18:51

korker0 kirjoitti:Sutii ilman sutimista ? :eek: En kyllä tajunnu mitä yrität kertoa mutta..

no siis ku painaa ykkösellä kaasuu se i lähe kunnolla vetämään vaan ottaa melkein heti rajotin vastaan 2 vaihteella sama ja siis liikkeelle nykäsee vasta 3 vaihteella. siis kyllä se niinku vähä vetää 1 ja 2 vaihteella. tuntuu kuin sutisi eli rengas pyörisi ilmassa
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 11.10.2012 19:28

Kuulostaa siltä että kytkin luistaa. Ymmärsinkö oikein, onko se siis sellasta että kierrokset nousee mutta vauhti ei kasva samassa suhteessa?
riinuus
Liittynyt:
8.3.2012 22:01
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut riinuus » 11.10.2012 20:00

Elikkä siis, kyseessä taas yamaha dt 50R -04 :

Nyt ei enää pala mitkään valot, ei taka, ei etu eikä mittari, saatika vilkut. Viikonloppuna vielä jopa latas akkua sen verran mitä nyt pikku lenkin heitin ketjujen vaihon jälkeen. Sitte ko lähin liikenteesee sammu kaikki valot... ? Jossain johto poikki ? Tuskin virtalukon pohjassa vika ?
Ja nyt taas tekee samaa kun viime syksynä, eli kun kelit kylmenee, ei lähde enää kylmällä koneella käyntiin polkemalla, lämpösenä kyllä, yhden talven on pelannut ilman minkäänlaisia ongelmia..... ? Työntämällä lähtee toki...
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 11.10.2012 20:17

Sulake?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
riinuus
Liittynyt:
8.3.2012 22:01
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut riinuus » 11.10.2012 20:31

sulake ehjä, vaihettu.
ZyxSpeed
Pyörä:
Malaguti XTM 2004
Liittynyt:
27.10.2010 20:12
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ZyxSpeed » 12.10.2012 15:36

Reetuhai2 kirjoitti:Paljon se korkillinen suunnilleen on? Ei sen pitäs sit kyl öljystä johtuu. Mutta katos nyt se että kupliiko syylärissä, ja sitte käyttelet pihassa tai käyt ajaa vähä, katot että väheneekö jäähyneste.

Korkillinen on 0,25dl ja kattoin nyt ku kerkesin nii kyllähän tuo kupli sieltä syyläristä. Sillon ku rupes savuttaa nii muuttu ääni ihan selvästi vähä semmoseksi booaavaksi. Vois purkkaa koko homman taas ja hioa pytyn ja kannen maholliset korkeet ja matalat kohat vesihiomapaperilla lasia vasten tasaseksi.
TseiAess
Pyörä:
Husqvarna WR 125
Liittynyt:
18.8.2012 16:51
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut TseiAess » 12.10.2012 19:41

Kävi tuossa eilen illalla semmonen inhottava juttu, että virta-avain katkesi syvälle lukkopesään. :( Eli mitenkäs tuommosen -07 vuosimallin detukan lukkopesän saisi auki, vai kannattaako edes yrittää? Sen verran syvälle se avaimen puolisko jäi että sitä ei oikeen pysty siitä avaimenreiästä kalastelee. :s
JuuTube: https://www.youtube.com/channel/UC_S-Ve ... 4-pUtX13sQ
nooa10
Pyörä:
Ex Yamaha Dt 50x 2006, Ex Skyteam St 125 Y, Ex Derbi DRD R, Ex Samurai 110cc, Orion CXR 200cc, Ex Suzuki Pv 60cc, Ex Husqvarna SMR 125
Paikkakunta:
Forssa, Kanta-Häme
Liittynyt:
24.11.2011 22:18
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut nooa10 » 12.10.2012 20:34

Morjesta taas pitkästä aikaa! Joo elikkä en tiennyt että kannattaisko tämä laittaa pieniin kysymyksiin vai huoltoihin ja ongelmiin, jotenka päätinpä lätkästä tänne :lol: .

1. Elikkäs mulla on Yamaha Dt 50X, 2006 vuotinen ja supermotard malli. Kysyisin että minkä kokoiset rattaat on vakiona? Itsellä kiinni nyt 12 edessä ja 50 takana, eikä oikeen kiihdy minnekkään ja kulkee sen 68 mittariin, mutta todellista nopeutta 62km/h :) Mutta ongelmana tässä on se että ei oikeen tahdo kiihtyä minnekkään. Mitäs mieltä olette että jos laittaisin 10 piikkisen eturattaan ja 60 piikkisen takarattaa, toisiko kiihtyvyyttä lisää?

Kuukausi sitten jäin poliiseille kiinni virittämisestä, ja lähti kilvet ja kortti mutta nyt on takaisin ja pitäisi jotain tuolle paholaiselle keksiä :seko:

2. Samassa vaiheessa kun kortti lähti, niin yritin hitsata kuria kiinni, mutta eipä onnistunut :x . Joten putkessa kiinni nyt omatekoinen kuri, joka on 11mm leveä. Siis saman kokoinen kun ennen ( Putki on tilattu Mc-Scatterilta, Technigas E-Nox, tässä linkkiä http://www.mc-scatter.com/product_info. ... HhTPm8xqtY. Putki on tarkoitettu yläkierroksille.) Kurin kokoa pystyn vaihtelemaan ja pääsuutinta myös.

3. Elikkäs mitä mieltä olette jos laittaisin 10/60 välit, 13-16mm kurin kiinni ja isomman pääsuuttimen, toisiko lisää kiihtyvyyttä/vääntöä ja kulkeeko edelleen alle sen 65. :roll: Eipä oikeen toista kertaa kiinnostais jäädä poliiseille kiinni mopon virittämisestä.

4. Piti myös samalla kysyä, että onko kenelläkään kokemusta Xenon valoista maskissa? Kun mielessä kävi ostaa musta V-Face ja siihen laittaa xenonit, näyttääkö paremmin kuin vakiovalo?

KIITOKSIA KAIKILLE KETKÄ JAKSAVAT LUKEA/VASTATA TÄHÄN ROMAANIIN JOKA TULI KIRJOITETTUA!! :lol: Toivottavasti vastauksia tulee pian ;) !!
Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Miiggael » 12.10.2012 21:32

Vakiovälit on sun detsissäs 11/48. Ei se tietenkään kuri putkessa oikeen minnekkään liiku, vaikka mitä tekisit. Mutta joo ei muutakun lyhyemmät välit, mielummin 11 kuin 10 piikkinen eteen, ja taakse 60 niin saat kiihtymään pirteemmin.
Testaamalla selviää kulkeeko yli 65, itse en usko että kulkisi.
V-naamassa on kyllä paljon parempi valoteho kuin vakiomaskissa, itellä ei oo xenoneista kokemusta mutta niillähän se paranis vielä entisestään.
nooa10
Pyörä:
Ex Yamaha Dt 50x 2006, Ex Skyteam St 125 Y, Ex Derbi DRD R, Ex Samurai 110cc, Orion CXR 200cc, Ex Suzuki Pv 60cc, Ex Husqvarna SMR 125
Paikkakunta:
Forssa, Kanta-Häme
Liittynyt:
24.11.2011 22:18
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut nooa10 » 12.10.2012 22:16

Joo mut eiks toi kiihdy tolla 10/60 paremmin kuin 11/60? :lol: Ja toi kuri putkessa ei oo mikään ongelma! Hylly täynnä itsetehtyjä kureja, ei muuta kuin vaihtelemaan. 11m --> löytyy joka kokoa ;) Ja tarkotushan tässä jutussa on se et moponi kiihtyis ihan hyvin, mutta ei kulje yli 65. Kureja pelaamalla saan kulkemaan noin. 60 :)
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 12.10.2012 22:26

10 piikkinen varsinki kuluttaa ketjuja ihan helvetisti, kun se on niin pieni ratas. Ja saako kysyä, miks sulla on tehari, jos haluut että kulkee alle 65? Kuri teharissa pilaa putken toiminnan täysin, joten ei kiihdy, ja kun on ylilyhyet välit niin ei sekään asiaa auta vaan pahentaa.

Sanoisin että hanki suosiolla kuriton vakioputki johon voit laittaa sopivan kurin, tai ota vakioputkesta kuria pois.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista