hopper91
- Pyörä:
- raiskattu gilera ja luotto hopper
- Liittynyt:
- 31.12.2013 17:15
juu pittää varmaa aukasta sit yläkerta ku joutaa
havetuss90
- Liittynyt:
- 9.1.2014 2:31
Moro!
Tuli tässä vanhemmalla iällä sekaannuttua taas nuihin mopoihin. Eli eilen tuli hommattua 1 kasassa oleva ja 1 osina oleva Honda Monkey 87vm.
Syy miksi juuri nyt kirjauduin tänne oli se, että tämä kasassa oleva mopo ei käynnisty.
Myyjän mukaan vikana oli impulssi anturi staattorissa jonka tänään vaihdoin ja kipinä alkoi tulemaan( Hyvä kipinä ja sininen), mutta monkey ei käynnisty vieläkään.
Tänään tehtyä monkeylle:
- 5 vuotta vanha tulppa vaihdettu paikalleen jos sillä olisi käynnistynyt,
-Venttiili välykset kokeiltu ekaa kertaa elämässä säädättää. ( oli aivan kiini siinä kohalla missä alunperin olin joten säädin, eli vauhtipyörästä "T" merkki lohkon loven kohalle ja rakotulkilla 0.10mm imu ja pako
-Toinen kaasutin vaihdettu
-uudet bensat vaihdettu 5 vuotta vanhojen tilalle
-Pakoputki irroitettu
-Ilmansuodatinta ei ole minkäänlaista paikallaan, pitäisikö?
- toista cdi boxia kokeilin
Polkiessa/työntäessä aluksi tuli lamppuihin valot mutta loppu illasta ei tullut enään.
Jos joku osaisi neuvoa missä vika niin olisin todella kiitollinen neuvoista.
sasumeil
- Pyörä:
- Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 9.2.2011 18:21
Onhan nokkarattaan ajoitus kohillaan ? sillon kun magneetto t merkillä, niin nokan merkki klo yhdeksästä löytyvän merkin kanssa kohilleen. Jos tuntuu ettei mene niin noin puoli piikkiä yläpuolelle. Venttiilit säätäsin 0,05mm.
Sitten vaan ihan kokonaan uutta tulppaa ja kyllähän siinä joku ilmanputsarikin olis hyvä olla. Näitä 4t koneita oon aina herätelly starttispraylla sit jos ei meinaa muuten lähteä, yleensä sillä kyllä lähtee tai sitten on selkeästi jotain vikaa
apina40
- Liittynyt:
- 10.1.2014 17:25
Ois kiva tietää, et onko toi Mc Scatterin nappirajoitin mitään ?
sasumeil
- Pyörä:
- Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 9.2.2011 18:21
Onkohan tässä penkissä kaikki työkaluboksin kiinnikkeet, kun ostaja sitä kyseli enkä osaa vastata
aito honda siis kyseessä:
hopper91
- Pyörä:
- raiskattu gilera ja luotto hopper
- Liittynyt:
- 31.12.2013 17:15
tietääkö kukaan minkä kuutioinen on 56mm pytty mankis? ja onko haittaa jos on hieman ruostetta männäs ja pytys ku katottii vanhasta koneesta joka seissy kauan nii löyty tuommosta et toimisko jos heittäs paikalleen? ja ite aattelin et ruoste lähtis kevyesti jollain 800 hiekkapaperil ja sit vielä et voiko mankin pyttyjä porata tai hoonata?
sasumeil
- Pyörä:
- Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 9.2.2011 18:21
Riippuu minkä vm manki. Helppohan se on laskea sit kun tietää iskun pituuden. Ja kyllähän semmonen tosi kevyt ruoste lähtee öljyllä ja hiekkapaperilla, niin mä peeveellekkin tein ja se soi oikee hyvin
mut jos sitä enemmä o nii poraukseen vaan. Voi siis porata ja hoonata.
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Hommaa kolmikivihoonin ja sillä vetelee vähä, mäntää hioo kevyesti paperii. Toki sitruunahappooki voi koittaa jos sitä löytyy, rasvojen poiston jälkeen tietty.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
hopper91
- Pyörä:
- raiskattu gilera ja luotto hopper
- Liittynyt:
- 31.12.2013 17:15
Juu pittää puhistella ja sit tietääkö kukaan kestääkö vakiomankin alakerta 125cc yläkertaa?
tuuppari
- Liittynyt:
- 5.3.2013 20:48
kytkytin on semmone joka saattaa alkaa luistaa, kyllä se muuten varmaan kestää ku ei siittä nii paljoo tehoa tule. enempi hommaa sulla on saaja se sylinteri siihen sopimaan.
kuutioitakaan ei taija tulla kun se 90cc. jos se vain on 52mm männällä. onhan niitä 54mm. joku tietää paremmin kun en jaksa alkaa laskemaan paljonko kuutioita se tekkee, jos sillä edes on merkitystä.
Onkimato
- Liittynyt:
- 23.5.2011 17:29
Muuten hyvä, mutta 125cc koneen pytyssä on jo eri pinnapulttijako eikä se mahdu lohkoille niin helpolla mitä 110cc pytty.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
tuuppari
- Liittynyt:
- 5.3.2013 20:48
männätappi, pinnapulttien pituus... lista jatkuu vaan
helpompi jos vaan laittaa koko koneen tai suosiolla 110 sylinterin laskettuna,tai sen 90 cc sylinterin. saman verran tulee kuutioita kumminki kaikista, hommaa vaan on toisissa enempi. mutta ei siinnä mitää jos innostusta löytyy, nii antaa mennä vain.
onhan 125cc isommat ventiilit...
hopper91
- Pyörä:
- raiskattu gilera ja luotto hopper
- Liittynyt:
- 31.12.2013 17:15
Pittää varmaa tuo 50cc laittaa ja vaihtaa vaa mäntä ku tuntuu olevan hommaa tos 125cc ja seku nut oli vaa tuol tallin peräl nii aattelin kysyä
hopper91
- Pyörä:
- raiskattu gilera ja luotto hopper
- Liittynyt:
- 31.12.2013 17:15
Mikä vika mankis ku kulkee vaa 35 vaikka on tyhjä putki ja 14 mm kaaaari ja just vaihettu mäntä ja mäntä on oikein päin sitten venttiilit ja kytkin sääjetty
tuuppari
- Liittynyt:
- 5.3.2013 20:48
jos mäntä on vaihettu nii epäilen että jako pielessä, se syö tehoa melko paljon.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista