Beta RR 50

lasseee
Liittynyt:
16.7.2013 16:57
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut lasseee » 16.9.2013 18:00

-mäxätin- kirjoitti:Voi ottaa suoraan kurin pois kunhan muistaa ajella sisäänajon kunnolla ja rauhassa, lämmittää koneen ennen ajoa, ei kovia kiihytyksiä jne, 115 suutin todettu kurittomalle hyväksi, voit vaikka sisäänajon aikana laittaa pienen määrän 2tahtiöljyä bensan sekaan että voitelee varmasti =)

kiitos paljon! :)
lasseee
Liittynyt:
16.7.2013 16:57
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut lasseee » 16.9.2013 18:03

ainiin unohdin kysyä! itselläni ei ole oikein kokemuksia betasta, joten kertokaahan betamopoilijat että minkälainen beta on ajaa, lähteekö käyntiin talvella kuinka helposti, onko ilmennyt suurempia vikoja ja mistä saisin betaan 115 suuttimen tilattua (nettikauppa vaikka)
Gooby
Pyörä:
Husqvarna SMS4 -10
Liittynyt:
8.9.2012 9:26
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut Gooby » 16.9.2013 19:53

Beta on mukava ajettava muuten, mutta vakiona perä on turhan matala. Koropalalla saa parannettua ajoasentoa ja jos kakspäällä tykkää ajella niin koropalan kanssa ei tartte huolehtia että ottaako änkkä kiinni renkaaseen.

Käynnistymisestä niin itellä on lähteny melkein aina ekalla polkasulla. Talvellakin kun kävin parin viikon välein käynnistelemässä niin ykkösellä lähes aina (tosin seisoi aina lämpimässä varastossa).

Ja suuttimia löytyy lähes jokasesta mp-kaupasta, joten ei muutakun lähimpään paikkaan kyselemään. Noin 5€/kpl, joten halvasta osasta kyse.
lasseee
Liittynyt:
16.7.2013 16:57
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut lasseee » 16.9.2013 20:22

Gooby kirjoitti:Beta on mukava ajettava muuten, mutta vakiona perä on turhan matala. Koropalalla saa parannettua ajoasentoa ja jos kakspäällä tykkää ajella niin koropalan kanssa ei tartte huolehtia että ottaako änkkä kiinni renkaaseen.

Käynnistymisestä niin itellä on lähteny melkein aina ekalla polkasulla. Talvellakin kun kävin parin viikon välein käynnistelemässä niin ykkösellä lähes aina (tosin seisoi aina lämpimässä varastossa).

Ja suuttimia löytyy lähes jokasesta mp-kaupasta, joten ei muutakun lähimpään paikkaan kyselemään. Noin 5€/kpl, joten halvasta osasta kyse.

kiitoksia paljon tästäkin! muuten kun otit ton koropalan nyt asiaks nii tiiätkö yhtään mistä semmosen sais betaan? :)
Alluoskari
Liittynyt:
28.6.2012 2:44
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut Alluoskari » 16.9.2013 22:03

Sunnutaina tuli haettua 2011vm täysin vakio beta, 2 tonnia oli ajettu. Kuri otettiin tietenkin pois heti kättelyssä ja koska sunnuntaina ei mp kaupat ollut auki niin laitettiin isoin suutin mitä vain löytyi eli 100 kokonen. Nyt ei välillä lähde kylmänä käyntiin kunnolla voisiko johtoi tosta suuttimesta? Aamulla lähtin muutamasti polkasusta mutta koulun jälkeen oli pakko työntää, työntämällä lähtikin varsin helposti. Eikä johdo siitä etten osaisia polkea mopoa käyntiin :D.

Ja koropalojahan täällä mototissakin myydään, tai sit pyydät jonkun kaveris tekemään eihen koropala ookkun kaks lattaraudan palasta joissa on kaksi reikää pulteille.
Mäkk2
Liittynyt:
8.9.2013 11:39
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut Mäkk2 » 16.9.2013 22:42

Onko joillakin kokemuksia betan vakioputken (vm.12) karstojen poltosta. Että millä menetelmillä ootte sen tehneet ja tarviiko varoa ettei pasko katalysaattoria?
Gooby
Pyörä:
Husqvarna SMS4 -10
Liittynyt:
8.9.2012 9:26
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut Gooby » 16.9.2013 23:30

Oikea asenne! Kurittomana nää on kyllä mukavia pelejä, vakiona hemmetin tukkosia. :)

Kannattaa se suutin kattoa ainakin nyt kuntoon, ja jos ei vieläkään pelitä niin sitten vika on jossain muussa. 115 olis varmaan optimaalinen koko lähteä testaamaan, 100 on aivan liian pieni. ;)

Koropaloista niin käyttäjältä Zirkoni ainakin saa laadukkaita ja hyviksi testattuja paloja, nykyisin taitaa saada jopa suoraan Betaan meneviä, niin ei tartte mitään omia patentteja alkaa kehitteleen. Hintaa nyt on about 30€ jos en väärin muista, mutta eipä tuo nyt omasta mielestä niin kovin paha hinta ole, varsinkaan jos ei itellä tai kavereilla löydy välineitä palojen tekemiseen.
Jokumoto
Pyörä:
KTM 690 Duke III
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
28.7.2012 15:05
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut Jokumoto » 17.9.2013 14:54

Missä lovessa ootte kurittomassa betassa pitänyt neulan sokkaa? Avasin äsken kaasarin kun epäilin että neula olis liian laihalla niin 2. ylimmässä se oli 8o , olisko 3. ja 4. lovi hyvä, beta tosin ei kuriton, vaan tecnigasin alakauttanen tehari on kiinni.

Ja Ilmanputsarin pesin eilen joten lähtee täyskaasulla paremmin kuin ennen mutta 1/2 ja 3/4 kaasulla hieman huonommin :s
erkki00
Liittynyt:
8.4.2012 12:05
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut erkki00 » 17.9.2013 20:18

Moro! Betan männän kunnon ajattelin vilkasta kun vähän on tehot laskenu. Männästä oli lohjennut noin kahden sentin pituinen pala männänrenkaiden välistä. Ja ongelma tässä nyt on että olisiko se palanen päässyt jotenkin pakoaukosta pois vai olisiko sylinterin pois ottamisen yhteydessä tippunut kampikammioon? Jos se sinne kampikammioon olisi tippunut millä konsteilla sen pois voisi saada?
Alluoskari
Liittynyt:
28.6.2012 2:44
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut Alluoskari » 17.9.2013 21:21

Öljyn ja bensan sekoitustahan sinne vissiin kuuluu kaataa ja sitte pyöritellä konetta ja koittaa saada ne pois. En nyt aivan varma tästä ole joten kannattaa vielä jostain tarkistaa :).
FrankeeD
Pyörä:
Ex Ktm exc 125, Ex Husqvarna Cr 125, Ex Beta Track 50, Mbk Booster, Tunturi sport
Liittynyt:
17.1.2012 10:06
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut FrankeeD » 18.9.2013 13:55

Todennäköisesti lentänyt jo pakoaukosta ulos, varma ei tietenkään koskaan voi olla.

Itellä yläkauttasen enoxin kanssa 116 suutin ja neula toisiks ylimmässä tai ylimmässä lovessa.
Husqvarna stunttia https://www.youtube.com/watch?v=sBXpV50Fg0A
Jokumoto
Pyörä:
KTM 690 Duke III
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
28.7.2012 15:05
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut Jokumoto » 18.9.2013 14:10

kerkesin jo laittaa 3. loveen neulan, hyvä etten neljänteen laittanut koska nyt taitaa käydä hieman rikkaalla, 130 suutin nyt ja vakioputkella kesällä 120 oli hyvä. Nyt kun ilmat kylmenee koko ajan niin luulis että käy aina vaan vähemmän rikkaalla?
veikko1998
Liittynyt:
31.8.2013 17:25
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut veikko1998 » 19.9.2013 16:37

Olisiko mitään korjausehdotuksia? Kun suditin asfaltilla, niin lähti ketjut ja löi pytyn reunaan reiän?
Beta Arzka
Pyörä:
Beta RR 50 Motard -12, Honda Cr 125 -98 & EX Suzuki Pv -92
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.6.2012 15:16
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut Beta Arzka » 19.9.2013 17:54

veikko1998 kirjoitti:Olisiko mitään korjausehdotuksia? Kun suditin asfaltilla, niin lähti ketjut ja löi pytyn reunaan reiän?

Paska tuuri :( pistä kuvaa avuks nii tietää mimmosta jälkee tuli. Todennäköisesti mennyttä kalua :(
FrankeeD
Pyörä:
Ex Ktm exc 125, Ex Husqvarna Cr 125, Ex Beta Track 50, Mbk Booster, Tunturi sport
Liittynyt:
17.1.2012 10:06
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut FrankeeD » 20.9.2013 13:46

Pytyn reunaan?!? Meinasikko lohkoa? Pistäs kuvaa... joko mennyttä kalua tai voi olla että sais kemiallisella metallilla korjattua.
Husqvarna stunttia https://www.youtube.com/watch?v=sBXpV50Fg0A

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista