Jos itse olisin laittamassa tuollaista sylkkäsarjaa, niin hommaisin
tällaiset osat:
-Keihin PWK 21-28mm riippuen esim. pakoputkesta
-Malossin läppärunko / Myös vakio käy ihan hyvin!
-Isompi imukaula
-TwinAirin ilmansuodatin / modattu vakio ilmanputsarikotelo isommalla imutorvella
-Metrakit Thrower, Gianelli/Arrow tai Voca Racing 80cc ..
Thrower on paras, jos tykkäät ajaa matkaa ja arvostat hiljaisia ääniä. Gianelli/Arrow sitten jos haluaa tehoa ja kovemmat äänet... Voca sitten, jos osaa viilata sylinteriä oikeaoppisesti (tai on valmis lähettämään sylinterin sellaiselle, joka oikeasti osaa viilata sylinteriä) ja haluat mahdollisimman paljon tehoa ja tiukat huoltovälit.
Ulkomailta (Ranskasta) saa Airsal 80cc sylkkää 150€:lla.
Muita, mitä kannattaa harkita;
-Malossi MHR Replica / MHR (mototissa 1 myytävänä käytettynä, UM rabasa)
-Barikit 80cc 7T (tehokkaampi versio normi Barikitista, löytyy animotosilta eli Espanjasta kohtuuhintaan)
---
Sitten oma kysymykseni:
Milloin mopo voidaan luokitella "High end" mopoksi? Esim. Itselläni on tällainen setti:
-Airsal 70cc (196/135/142 asteet, 0,6mm squish, palotila uudelleen muotoiltu ja puristussuhde laskettu uudelleen.. kokeilen eri puristussuhteita, että millä toimii parhaiten omasta mielestäni)
-Vakioiskuinen kampiakseli / Vaihtuu tuon leivottua 44,9mm iskuiseen BRK:n kampuraan
-Mikuni TMX 27 + TwinAirin ilmansuodatin (2 kerroksinen)
-Vakioläppärunko Malossin 0.35mm hiilikuituläpillä .. vaihtuu CR85:sen VForce 3 läppärunkoon
-Metrakit Pro Race pakoputki
-Vakiosähköt / Tulee mahdollisesti Ignitechin säädettävä CDI + ulkoisella triggerillä varustettu magneetto + staattori
-Portatut lohkot ; C4/Tn9 petilaakerit, loput C4
Tehoa arviolta noin 17 heppaa takapyörältä. Voi olla vähemmänkin, ja todennäköisesti onkin. Stroukkikampuralla sitten yli 20whp??
Itselläni ainakin sellainen käsitys, että alle 20 heppaa takapallolta = midrace.
High end = yli 20 heppaa takapallolta.
Sitten sport = alle 14-15 heppaa takapyörältä.