DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 25.4.2014 23:05

Tulppa nyt kannattaa ensimmäiseksi tarkastaa ja sen jälkeen bensansaannin puolelle vikaa etsimään.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Jammu1234432
Liittynyt:
4.6.2012 23:25
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Jammu1234432 » 26.4.2014 22:36

N. viikko sitten Yamaha ei pysynyt käynnissä ilman kaasua, eli sammui heti kun päästi kaasun. No vika ilmeni, ja magneetto oli jotenkin hajalla. Tätä vikaa etsiessä tuli todettua puola toimivaksi, tulpanhattu&tulppa vaihettiin uusiin ja magneettokin vaihdettiin uuteen. Eli kipinäpuoli pistetty aikalailla uusiksi viikko sit.

Noh tänään kun olin lähössä himaan kaverilta niin ei enään lähtenyt käyntiin. Hinattiin mopo himaan ja todettiin että ei anna kipinää.
-Puolan johdot otettu irti ja laitettu kiinni takaisin
-maajohto tarkistettu ja kunnossa on
-Tulppa tarkistettu ja ehjä on
(-Tulpanhattu ja magneetto vaihettu siis uusiin viikko sitten)
-Virtalukko vaikuttaa ehjältä, täytyy nyt kuitenkin tarkistaa huomenna vielä

Mikäköhän vois olla nyt taas paskana.. kaikki just laitettu tikkii ja läpikäyty nii ei viittis heti mitään uutta magneettoa TAAS tilata....?
Tuomas.I
Liittynyt:
19.3.2013 19:25
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tuomas.I » 26.4.2014 22:52

remojärvi kirjoitti:missä vika dt kun normisti ajoin ja risteyksessä ei enää mopo kierätnyt kunnolla. no päästin sit kytkimen lähteekseni mut sammu ja eu enää käynnisty? puristuksia on et tuskin mäntä? mitä muita vikoja vois olla?

Tulppa.
Moboilia
Liittynyt:
8.3.2014 16:25
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Moboilia » 27.4.2014 15:17

Voiko joku selittää mitä nämä on? Toisessa lukee CBL FLASHER 12VDC 80C/M 10Wx2+3.5W CABLOLOGICA ja toises DUCATI energia
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 27.4.2014 15:25

Vilkkurele ja jännitteensäädin.
Moboilia
Liittynyt:
8.3.2014 16:25
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Moboilia » 27.4.2014 15:38

varpaat_suussa kirjoitti:Vilkkurele ja jännitteensäädin.

Kertoisitko vielä mitä ne tekee ja jos jompikumpi niistä on rikki niin mitä käy?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 27.4.2014 20:51

Kuten nimistä voi päätellä, vilkkurele katkoo vilkuille menevää virtaa siten että suuntavalot vilkkuvat eivätkä pala yhdenjaksoisesti. Jännitteensäädin taas säätää magneetolta saatavan jännitteen sopivaksi sähkölaitteille. Ensin mainitun vikaantuminen ilmenee vilkkujen toimintahäiriöinä tai toimimattomuutena, jälkimmäisen taas lamppujen nopeana palamisena ja muina sähkövaivoina.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Alpine-98
Liittynyt:
6.7.2012 18:06
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Alpine-98 » 27.4.2014 21:53

Mikähän vika dtssä kun polkemalla vaan 1. polkaisulla hörähtää, sitten ei sano mitään polkemalla ja sitten työntämällä lähtee helposti?

Laitoin eilen piperin kiinni ja nyt tuntuu käyvän todella rikkaalla, mikä vikana. Ilman välipilliä toimi paremmin.

Mitenkä tasapaino akselin asento katsotaan oikeaksi, kaverin puolesta kysyn?
_Samurai_
Liittynyt:
27.8.2010 21:49
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut _Samurai_ » 27.4.2014 22:20

mikä detsis vois olla ku 2 vahteel kytkimen laittaa pohjaa ni kuuluu semmone vingahus joka loppuu ku päästää kytkimest irti ja sama toistuu taas ku kytkin menee pohjaa se tekee sitä vaan 2 vaihteel ja öljyt on vaihettu kytkinlevyt+jouset uuvet ja sit kytkimen 2 tappii ja se kuula? :roll:
jonetzu
Liittynyt:
10.2.2014 20:22
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jonetzu » 28.4.2014 15:22

Alpine-98 kirjoitti:Mikähän vika dtssä kun polkemalla vaan 1. polkaisulla hörähtää, sitten ei sano mitään polkemalla ja sitten työntämällä lähtee helposti?

Laitoin eilen piperin kiinni ja nyt tuntuu käyvän todella rikkaalla, mikä vikana. Ilman välipilliä toimi paremmin.

Mitenkä tasapaino akselin asento katsotaan oikeaksi, kaverin puolesta kysyn?


tasapainoakselissa pitäs olla ns kohdistus pisteet hammasrattaissa. toisessa kaksi ja toisessa yksi. muistaakseni tasapaino akselin hammasrattaassa on kaksi pilkkua hampaiden kohdalla joihin sitte sihdataataan se yksinäinen pilkku :D aika monimutkasesti selitetty mut joo siinä on merkit
JKaitala
Pyörä:
Yamaha Dt50
Liittynyt:
22.3.2013 22:08
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut JKaitala » 28.4.2014 18:19

JKaitala kirjoitti:Mbkoossa ei kipinää ja johtoja koitettu selvitellä. ja huomasin että kun polkasee virrat päällä, mittaristossa välähtää se mistä valitaan se endr vai sm ja vapaan merkkivalo jne. sehän on normaalia, mutta kun virrat ei oo päällä, välähtää vaan se mistä valitaan endr tai sm. Eli onko tää sitten normaalia ? :s Osaisko joku kertoa että liittyykö nää viat toisiinsa? :roll:
remojärvi
Liittynyt:
7.3.2014 20:50
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut remojärvi » 28.4.2014 22:47

tosta mittarihommasta en tiiä ku mulla ei toimivaa sellasta oo, mutta kannattaa tarkistaa puola, ellet oo jo kattonu, itellä ei tullu kipinää mut onneks yks liitin oli vaa irti puolasta :D
remojärvi
Liittynyt:
7.3.2014 20:50
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut remojärvi » 29.4.2014 16:23

Tuomas.I kirjoitti:
remojärvi kirjoitti:missä vika dt kun normisti ajoin ja risteyksessä ei enää mopo kierätnyt kunnolla. no päästin sit kytkimen lähteekseni mut sammu ja eu enää käynnisty? puristuksia on et tuskin mäntä? mitä muita vikoja vois olla?

Tulppa.

no ei taida tulpasta olla ku jotai 200km ajettu? br9es on tulpan nimi ja kipinää antaa, mitenkäs muut on tota kaasaria puhistellu? piperi pois ja paineilmaa perään?
Tuomas.I
Liittynyt:
19.3.2013 19:25
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tuomas.I » 29.4.2014 19:23

No aina kannattaa kuitenkin kokeilla , tulppa maksaa vain n.5€?
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 30.4.2014 17:11, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 30.4.2014 17:34

Tulppa voi olla jo paketista otettaessa sökö eli vaihtoon vaan. Kaasutin irti ja paloiksi. Paineilmaa ja sopivia puhdistusaineita joka koloon + suuttimia voi putsailla esim johdon säikeellä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista