TooByAas
- Pyörä:
- tön
- Paikkakunta:
- Lapua
- Liittynyt:
- 14.2.2008 17:30
Kelpaa ihan normaalit o-renkaat. Mäkin hain silloin gassuun männän tiivisteet vaan paikallisesta laakeriliikkeestä ja kyllä pelas hyvin
sploz
- Pyörä:
- tulee pian :)
- Liittynyt:
- 11.3.2011 16:46
Saakos tohon kytkimen päähän tulevaa tiheäkierteistä mutteria esimerkiksi mertek; nimisestä liikkeestä missä pitäisi olla eri kierteillä olevia muttereita, vai onko mutteri tilattava jostain?
tolonext
- Pyörä:
- Suzuki PV -93, GAS GAS rookie -05, Yamaha tzr 125cc
- Liittynyt:
- 1.7.2009 19:01
sploz kirjoitti:tolonext kirjoitti:Itsellä sama homma. olen kytkimen muutenkin purkanut ja nyt ilmaus on tuottanut suurta tuskaa kun en saa ilmattua kunnolla.
Löysitkö kytkimen puolelta jotain ongelmaa, vai oliko ongelma kahvan tiivisteissä? Mulla ei viileällä koneella kadota paineita, mutta n.5-10min ajon jälkeen kun kone ja öljyt lämpeää niin huomaa että paineet katoaa helposti.
kytkimessä ei ollut vikaa. En ole selvittäny ongelmaa vielä mutta ajattelin laittaa uuden tiivisteen siihen koska minulla melkein koko säiliö on märkä nesteestä
Topsa-
- Pyörä:
- purettuna 24/7
- Liittynyt:
- 1.12.2008 18:04
sploz kirjoitti:Saakos tohon kytkimen päähän tulevaa tiheäkierteistä mutteria esimerkiksi mertek; nimisestä liikkeestä missä pitäisi olla eri kierteillä olevia muttereita, vai onko mutteri tilattava jostain?
Kaikista helpoin on kun mittaat halkaisian, ja kierteen nousun kierrekammalla, sitten sillä lähdet etsimään liikkeistä
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
sploz
- Pyörä:
- tulee pian :)
- Liittynyt:
- 11.3.2011 16:46
Topsa- kirjoitti:sploz kirjoitti:Saakos tohon kytkimen päähän tulevaa tiheäkierteistä mutteria esimerkiksi mertek; nimisestä liikkeestä missä pitäisi olla eri kierteillä olevia muttereita, vai onko mutteri tilattava jostain?
Kaikista helpoin on kun mittaat halkaisian, ja kierteen nousun kierrekammalla, sitten sillä lähdet etsimään liikkeistä
Kierrekampaa en omista, olisko jotain kotikonsteja millä sais mitattua sen nousun?
Topsa-
- Pyörä:
- purettuna 24/7
- Liittynyt:
- 1.12.2008 18:04
No jollakin tiheäkierteisellä pultilla, joka passaa sopivasti niihin nousun uriin. Kyseessä lienee päävaihdeakselin mutteri? Voin nimittäin mitata tuossa joutessani
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
sploz
- Pyörä:
- tulee pian :)
- Liittynyt:
- 11.3.2011 16:46
Topsa- kirjoitti:No jollakin tiheäkierteisellä pultilla, joka passaa sopivasti niihin nousun uriin. Kyseessä lienee päävaihdeakselin mutteri? Voin nimittäin mitata tuossa joutessani
Joo, eli se mutteri ja akseli mikä on sen kytkimen painehökötyksen alla, eli pitää koko kytkintä paikallaan. Oli muuten se ollut irti ja olin ajanut noin 1000km, ihmekkään että kytkin vähän nakutti tyhjäkäynnillä.. Olisi hienoa jos saisit mitattua ne nousut siitä pultista, voisin heti huomenna hakea uuden
Topsa-
- Pyörä:
- purettuna 24/7
- Liittynyt:
- 1.12.2008 18:04
Sano myyjälle että 10 x 1.25 kierteellä oleva mutteri, taitaa olla M10 x 1.25 eli Metrinen hienokierremutteri.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
sploz
- Pyörä:
- tulee pian :)
- Liittynyt:
- 11.3.2011 16:46
Topsa- kirjoitti:Sano myyjälle että 10 x 1.25 kierteellä oleva mutteri, taitaa olla M10 x 1.25 eli Metrinen hienokierremutteri.
Tarkoitti metrinen hienokierremutteri suomen kielellä sitten mitä tahansa, niin enköhän oikeanlaisen mutterin noilla luvuilla kumminkin löydä
Kiitosta!
Jerzi
- Paikkakunta:
- Äänekoski
- Liittynyt:
- 18.8.2009 16:33
Kaasari tulvii bensaa kun hana on auki vaikka kaasari on putsattu useampaan kertaan..
Topsa-
- Pyörä:
- purettuna 24/7
- Liittynyt:
- 1.12.2008 18:04
Neulaventtiili kaasarin kohosta paskana, tai sitten koho ei pääse nousemaan yläasentoon kun joku sen jumeuttaa. Kasaa kaasari normaalisti, mutta jätä kohokammion kannen ruuvit laittamatta kiinni, pidät kaasutinta käsissäsi, ja pidät kohokammion kantta kiinni kaasuttimessa sormella, eli tavallaan kaasari on nyrkin sisällä, sitten heilutat ylös ja alas. Kaasari pitää sellaista ääntä silloin kun koho on vapaa.
Katso myös että neulaventtiili on kunnolla paikallaan. Eli, jos se pääsee heilumaan siellä vapaasti, eli ääni kuuluu, ja silti valuttaa bensaa, niin sitten uutta neulaventtiiliä etsimään.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
sploz
- Pyörä:
- tulee pian :)
- Liittynyt:
- 11.3.2011 16:46
Mikä
helvetti tohon nyt taas meni, hain kaupasta topsan avustuksella oikean mutterin kytkimeen ja sain sen hyvin kiinni. Kasasin kaiken ja kokeilin vaihdepoljinta, niin hups keikkaa kun laittaa ykkösvaihteen niin poljin jää alas ja se pitää käsin nostaa, ja ylöspäin vaihdettaessa on jäykkä mutta palautuu kumminkin keskelle. Ajaessa aina ylöspäinvaihdettaessa jäykähkö ja alaspäin vaihdettaessa joka vaihteen välissä pitää nostaa vaihdepoljin takaisin keskiasentoon joko kädellä tai jalalla. Kytkinpuolelta/alakerrasta kuuluu myös todella outoa sirinää. Itse vaihteistomekanismeihin ei ole koskettu pitkällä tikullakaan, paitsi että vaihdepoljinta liikuttelin silloin kun kytkinkoppa oli auki. Pitääkö tämä nyt kärrätä jo johonkin huoltoon, vai voiko tämän vielä itse korjata?
<-ape->
- Pyörä:
- gasgas 50cc, jinkku
- Paikkakunta:
- Kangasniemi
- Liittynyt:
- 21.7.2009 20:15
viittiskö kukaan laittaa linkkiä mistä sais vaihde- ja vetoakseleitten stefat ku on alkanu vuotamaan öljyä...
Topsa-
- Pyörä:
- purettuna 24/7
- Liittynyt:
- 1.12.2008 18:04
sploz kirjoitti:Mikä
helvetti tohon nyt taas meni, hain kaupasta topsan avustuksella oikean mutterin kytkimeen ja sain sen hyvin kiinni. Kasasin kaiken ja kokeilin vaihdepoljinta, niin hups keikkaa kun laittaa ykkösvaihteen niin poljin jää alas ja se pitää käsin nostaa, ja ylöspäin vaihdettaessa on jäykkä mutta palautuu kumminkin keskelle. Ajaessa aina ylöspäinvaihdettaessa jäykähkö ja alaspäin vaihdettaessa joka vaihteen välissä pitää nostaa vaihdepoljin takaisin keskiasentoon joko kädellä tai jalalla. Kytkinpuolelta/alakerrasta kuuluu myös todella outoa sirinää. Itse vaihteistomekanismeihin ei ole koskettu pitkällä tikullakaan, paitsi että vaihdepoljinta liikuttelin silloin kun kytkinkoppa oli auki. Pitääkö tämä nyt kärrätä jo johonkin huoltoon, vai voiko tämän vielä itse korjata?
Taitaa vaan se vaihdevalitsin olla jotenkin jumissa siellä kytkimen luona, se kannattaa painaa pohjaan. Ja kannattaa katsoa että se on kunnossa ja jousi on paikallaan
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
sploz
- Pyörä:
- tulee pian :)
- Liittynyt:
- 11.3.2011 16:46
Joo, jousi ainakin ihan päin metsää, osaatkos neuvoa valokuvalla tai jotenkin että miten ja mihinpäin sen jousen kuuluisi siellä olla, kun en räjäytyskuvista oikein saanut selkoa että miten sen siellä pitäisi olla. Ja voiko sen vaihteenvalitsimen akselin ottaa pois sieltä kokonaan ja katsoa sitä, vai tippuuko lohkojen sisällä jotain mikä on kiinni siinä akselissa?
E: Mistä löytäis uuden vaihdepolkimen jousen?
Viimeksi muokannut sploz päivämäärä 3.6.2011 16:20, muokattu yhteensä 1 kerran
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista