Töttöröö, mielialat vaihtelee ja täällä sitä taas ollaan pitkästä aikaa. Eli mopokortti olis ny jo hiukkasen lähempänä (toukokuussa), ja kun tämmöinen vaahtosammuttimen kokoinen kaveri olen, niin pitääpä kysäistä vähän noista istuinkorkeuksista. En nyt jaksanut alkaa laiskuuteni vuoksi koko palstaa selaamaan, koska kysymykseni on pieni ja yksinkertainen. Eli jos olisin sitten 15 vuotiaana noin 160cm, alle ennemmin kuin yli (nyt siis 156cm), niin mikähän olisi uutena mopona hyvä vaihtoehto. Periaatteessa ei ole muulla väliä, muutakuin sillä, että ei ole skootteri. Tällä hetkellä haluaisin vähän noista uusenduroista tietoa (Sm ja endurot), että mikä olisi hyvä näillä vaatimuksilla.
Vaatimukset: Kevyt, pieni, kestävä, halpa, tehokas (ainakin 45 km/h ja kiihtyy ja vääntää kohtalaisesti), ulkonäkö hieno (joojoo, mielipide asia), käytännöllinen.
Niin ja mites sitten on, sopiiko näihin supermotoihin hyvin nappularenkaat? Näin ulkonäöllisesti ja käytännössä?
Omista kokemuksista sen verran, että Aprilia Rx:n päälle olen kivunnut (tikapuita olisi tarvinnut) ja siis jalat eivät todellakaan yltäneet maahan. Rx tosin lienee yksi korkeimmista mopedeista, tai ainakin tälläistä huhua olen kuullut, mutta näin ensivaikutelmana ei ollut ihan paras uusenskoista.
Edit: Periaatteessa ei ole väliä onko 4t tai 2t, mutta luulen, että markkinoilla ei taida olla vielä ainakaan kovin kilpailukykyistä 4t uusenskaa.